Startup w przemyśle audiowizualnym Kierunek studiów: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej
Kod programu: W8-S2OF19.2021

Nazwa modułu: Startup w przemyśle audiowizualnym
Kod modułu: 09-OF-S2-SWPA
Kod programu: W8-S2OF19.2021
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Celem kształcenia jest zdobycie przez studenta wiedzy na temat prawa własności przemysłowej, uwarunkowania i skutków wyboru ścieżki komercjalizacji. Student powinien poznać elastyczne planowanie modelu biznesowego przy pomocy business model canvas, iteracyjny model rozwoju produktu – customer development, metody wyceny startupu, źródła finansowania rozwoju startupu oraz mieć wiedzę na temat współpracy z funduszami venture capital.
Wymagania wstępne:
Student powinien mieć podstawową wiedzę z nauk o zarządzaniu, prowadzenia biznesu oraz podstaw marketingu.
Literatura podstawowa:
S. Blank, B. Dorf: Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku. Helion, Gliwice 2013 E. Ries: Metoda lean startup. Helion, Gliwice 2017 A. Osterwalder, Y. Pigneur: Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera. Helion, Gliwice 2012
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student identyfikuje zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania rozwoju mikroprzedsiębiorstw [SWPA_1]
K_W05 [5/5]
Student zna zasady kalkulowania opłacalności projektu inwestycyjnego [SWPA_2]
K_W06 [4/5]
Student potrafi dokonać analizy otoczenia pod kątem oceny zgodności produkt-rynek. [SWPA_3]
K_U05 [5/5]
Student potrafi zebrać informacje i opracować na ich podstawie plan rozwoju przedsięwzięcia gospodarczego [SWPA_4]
K_U06 [4/5]
Student potrafi opracować w grupie i skutecznie zaprezentować plan przedsięwzięcia gospodarczego. [SWPA_5]
K_K05 [5/5]
Student ma kompetencje interpersonalne rozwijania przedsięwzięć gospodarczych [SWPA_6]
K_K06 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Ocena ciągła [SWPA_w_2]
Plan rozwoju swojego pomysłu na startup w przemyśle audiowizualnym.
SWPA_1 SWPA_2 SWPA_3 SWPA_4 SWPA_5 SWPA_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [SWPA_fs_2]
Dyskusja i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne, metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna), metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego, wykorzystanie Internetu.
30
Dyskusja i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne, metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna), metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego, wykorzystanie Internetu.
60 Ocena ciągła [SWPA_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)