Przygotowanie edycji do druku Kierunek studiów: Filologia polska
Kod programu: W1-S2FP19.2021

Nazwa modułu: Przygotowanie edycji do druku
Kod modułu: W1-FP-W-S2-PED
Kod programu: W1-S2FP19.2021
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Zajęcia mają charakter warsztatowy. Na początku semestru studenci otrzymują zadanie edytorskie, czyli tekst/teksty, które do końca semestru przygotowują do druku. Zadanie może mieć charakter indywidualny lub zespołowy. Podczas zajęć studenci realizują/omawiają kolejne etapy pracy (określenie typu edycji; gromadzenie wcześniejszych, jeżeli takie były, wydań i materiałów kontekstowych; rozpoznanie i ocena wcześniejszych wydań; ustalenie podstawy źródłowej; podział i rozplanowanie edycji; komentarz edytorski; komentarze historyczne i inne; wprowadzenie do edycji; opracowanie indeksów, aneksów, bibliografii itp.). Pracę kończy wstępny projekt całości (z uwzględnieniem kształtu graficznego wydania, czyli przede wszystkim typografii i okładki).
Wymagania wstępne:
Brak.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student(ka) posiada wiedzę na temat związków filologii z innymi dziedzinami nauki (socjologią, filozofią, psychologią, medioznawstwem, kulturoznawstwem, estetyką, etyką). [PED_01]
K_W04 [5/5]
Student(ka) zna i rozumie zasady postępowania badawczego i etyki naukowej. Zna pojęcia z zakresu prawa autorskiego. Rozumie potrzebę ochrony własności intelektualnej. [PED_02]
K_W20 [2/5]
Student(ka) potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować, oceniać i użytkować informację źródłową i naukową w zakresie literaturoznawstwa, edytorstwa oraz dyscyplin pokrewnych; potrafi na tej podstawie formułować krytyczne wnioski. [PED_03]
K_U01 [2/5]
Student(ka) w rozważaniach z zakresu literaturoznawstwa i edytorstwa potrafi celowo i efektywnie wykorzystać wiedzę z dziedziny innych nauk humanistycznych (lub/i społecznych). [PED_04]
K_U06 [1/5]
Student(ka) posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, wyprowadzania wniosków badawczych oraz syntetycznego podsumowania, z celowym wykorzystaniem literatury z zakresu edytorstwa, literaturoznawstwa oraz dyscyplin pokrewnych. [PED_05]
K_U10 [3/5]
W celu przygotowania edycji tekstu (m.in. literackiego) student(ka) potrafi efektywnie zaplanować realizację postawionego przed nim zadania. [PED_06]
K_K04 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie [PED_w_01]
Zaliczenie na podstawie indywidualnego lub zespołowego przygotowania edycji do druku.
PED_01 PED_02 PED_03 PED_04 PED_05 PED_06
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [PED_fs_01]
Ćwiczenia praktyczne z aktywnym udziałem studentów. Metoda: heureza.
30
Przygotowanie do zajęć obejmuje zalecone lektury i analizę edycji (z uwzględnieniem najnowszych, wykorzystujących metody krytyki genetycznej) oraz wszystkie działania praktyczne związane z przygotowywaniem tekstu/tekstów do wydania.
90 Zaliczenie [PED_w_01]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)