Podstawy zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2014

Nazwa modułu: Podstawy zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej
Kod modułu: 12-PE-WIP-N1-4PZEW
Kod programu: 12-N1PE12.2014
Semestr: semestr letni 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Przedmiot wyposaża w wiedzę o swoistości edukacji wczesnoszkolnej realizowanej w formie kształcenia zintegrowanego. Umożliwia zgromadzenie wiedzy o tradycyjnych i nowatorskich środkach, metodach i formach pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym, możliwościach kształtowania u nich umiejętności kluczowych oraz realizowania celów i zadań wynikających z podstawy programowej. Wyposaża w umiejętności związane z krytyczną ocena programów kształcenia, podręczników szkolnych oraz projektowania własnej koncepcji pracy jako nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Uczy szacunku do zawodu nauczyciela, jako dobrego rzemieślnika i nowatora, umiejącego dobrze rozpoznawać potrzeby każdego dziecka i zaplanować pracę z każdym dzieckiem na miarę jego możliwości poznawczych.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
współpracuje w grupie [_K_1]
K_K07 [4/5]
umie zaplanować, zorganizować (dobrać typowe dla edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej środki, metody, formy i warunki kształcenia), skontrolować i ocenić pracę i wyniki pracy dzieci (w tym – dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych) [_U_1]
K_U09 [4/5] KN_U07 [4/5]
umie przygotować wystąpienie ustne w zakresie pedagogiki wczesnoszkolnej, wsparte prezentacją multimedialną [_U_2]
K_U06 [4/5] KN_U17 [4/5] KN_U18 [4/5]
ma uporządkowaną, podstawową wiedzę (metodyczną) z zakresu różnych obszarów edukacyjnych specyficznych dla etapu edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz o podmiotach, środkach, metodach, formach i warunkach realizacji celów kształcenia [_W_1]
K_W13 [4/5] KN_W02 [4/5] KN_W04 [4/5]
rozumie znaczenie kształcenia języka ojczystego oraz obcego nowożytnego na etapie edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej [_W_2]
K_W08 [4/5] KN_W02 [4/5] KNO_U03 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
scenariusz zajęć edukacyjnych [_w_1]
zaprojektowanie tygodniowego cyklu zajęć dla klas I-III w oparciu o wybrany program edukacyjny – praca w grupach. Przedstawienie projektu w formie prezentacji multimedialnej, wykładu, pracy pisemnej i ćwiczeń warsztatowych
_K_1 _U_1 _U_2
egzamin [_w_2]
sprawdzenie stopnia znajomości treści wykładów i ćwiczeń
_W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fns_1]
omówienie różnorodnych koncepcji edukacyjnych - polskich i światowych, mających zastosowanie w kształceniu zintegrowanym
10
czytanie literatury przedmiotu
25 egzamin [_w_2]
ćwiczenia [_ns_2]
omawianie wartościowych dla edukacji wczesnoszkolnej tekstów z literatury przedmiotu analiza najbardziej wartościowych projektów edukacyjnych w zakresie kształcenia zintegrowanego prezentowanie grupowych projektów grupowych w formie prezentacji multimedialnej, wykładu i ćwiczeń warsztatowych, krytyczna analiza
20
wybór i czytanie literatury przedmiotu z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej wybór i czytanie opracowań metodycznych przygotowanie projektu – scenariusza zajęć w oparciu o wnikliwą i krytyczną analizę różnych propozycji metodycznych
60 scenariusz zajęć edukacyjnych [_w_1] egzamin [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)