Moduł Fakultatywny II Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-S1PE12.2014

Nazwa modułu: Moduł Fakultatywny II
Kod modułu: O_Fa_II
Kod programu: 06-S1PE12.2014
Semestr: semestr letni 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Zamierzone efekty planuje się osiągnąć dzięki uczestnictwu studentów (w niewielkich grupach typu laboratoryjnego) w zajęciach umożliwiających realizację zadań teoretycznych i praktycznych wynikających ze specyfiki przedmiotów fakultatywnych co stwarza optymalne warunki do nabycia przez studentów założonych kompetencji.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma podstawową wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego ich prawidłowości i zakłóceń. [O_Fa _II_1]
K_W08 [1/5]
Student ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej i pomocowej. [O_Fa _II_2]
K_W15 [1/5]
Student potrafi analizować, interpretować sytuacje edukacyjne poprzez wykorzystanie podstawowej wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin. [O_Fa _II_3]
K_U02 [1/5]
Student potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych, oraz wspierać ich w samodzielności, zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działania. [O_Fa _II_4]
K_U11 [1/5]
Student posługuje się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności, dostrzega i analizuje dylematy etyczne; przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych. [O_Fa _II_5]
K_U12 [3/5]
Student projektuje własne działania, związane z przyszłą pracą zawodową, których celem będzie wspomaganie autoedukacji podopiecznych (inspirowanie ich aktywności na rzecz osobistego, twórczego rozwoju, pomoc w planowaniu celów i działań oraz w ocenie ich efektów). [O_Fa_II_6]
K_U13 [1/5]
Student dokonuje samooceny własnej wiedzy i umiejętności, opracowuje profil swoich mocnych stron, który stanowi podstawę dla opracowania Planu Rozwoju Osobistego (PRO). [O_Fa _II_7]
K_K01 [1/5]
Student sumiennie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne. [O_Fa_II_8]
K_K08 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Praca pisemna [O_Fa_II_w_1]
Praca pisemna - temat związany ze specyfiką przedmiotów fakultatywnych (opowiadanie, bajka, esej, recenzja, sprawozdanie, raport, itd.)
O_Fa _II_1 O_Fa _II_2 O_Fa _II_3 O_Fa _II_4
Poster [O_Fa_II_w_2]
Praca graficzna (poster) temat związany ze specyfiką przedmiotów fakultatywnych. Student potwierdza własne zaangażowanie w projektowanie i wykonanie działań pedagogicznych w zależności od specyfiki przedmiotów fakultatywnych (np. w formie dokumentacji fotograficznej, filmowej, prezentacji multimedialnej, dokumentacji dźwiękowej, czy plastyczno-technicznej, itd.)
O_Fa _II_5 O_Fa_II_6 O_Fa _II_7 O_Fa_II_8
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [O_Fa_II_fs_1]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda problemowa.
15
Student przygotowuje się do napisania pracy na temat związany ze specyfiką przedmiotów fakultatywnych w różnej formie, np. dokumentacji fotograficznej, filmowej, prezentacji multimedialnej, dokumentacji dźwiękowej, czy plastyczno-technicznej. Student wykonuje pracę graficzną (poster) odnoszącą się do specyfiki przedmiotu fakultatywnego.
45 Praca pisemna [O_Fa_II_w_1] Poster [O_Fa_II_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)