Psychologia rozwojowa
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: 06-S1PC13.2014

Nazwa modułu: | Psychologia rozwojowa |
---|---|
Kod modułu: | PSO_PsR |
Kod programu: | 06-S1PC13.2014 |
Semestr: | semestr zimowy 2014/2015 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Przedstawione efekty kształcenia, planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej formy kształcenia, której uzupełnieniem i rozszerzeniem będą zajęcia ćwiczeniowe oraz praca własna studenta.
|
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych
|
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student charakteryzuje koncepcje periodyzacji i wykazuje specyfikę rozwoju człowieka w poszczególnych okresach rozwojowych.
[PSO_PsR_1] |
K_W04 [4/5] |
Student wyróżnia i opisuje rodzaje więzi łączące ludzi, zarówno na poziomie mikrospołecznym (rodzina, rodzeństwo, grupa rówieśnicza), jak i makrospołecznym (grupa narodowa); wymienia i scharakteryzuje procesy zachodzące
w oparciu o więzi społeczne (socjalizacja, transmisja międzypokoleniowa, transmisja kulturowa, itd.).
[PSO_PsR_2] |
K_W05 [3/5] |
Student ma poczucie sensowności, skuteczności i celowości prowadzenia działań pedagogicznych. Ma poczucie, iż pedagog aktywnie wpływa na rozwój jednostki, dzięki dysponowaniu odpowiednimi narzędziami oddziaływania oraz wiedzą niezbędną do właściwego korzystania z nich. Student poszerza wiedzę przedmiotową z zakresu psychologii rozwojowej, mając świadomość, iż jest ona konieczna do prowadzenia skutecznych działań pedagogicznych.
[PSO_PsR_3] |
K_K03 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
kolokwium [PSO_PsR_w_1] | Studenci przystąpią do pisemnego kolokwium w ramach wykładu z tego przedmiotu. Kolokwium przybierze formę testu wielokrotnego wyboru (pytania otwarte i zamknięte) z zakresu periodyzacji i specyfiki rozwoju
w ontogenezie.
|
PSO_PsR_1 |
kolokwium [PSO_PsR_w_2] | Studenci przystąpią do pisemnego kolokwium w ramach ćwiczeń z tego przedmiotu.
|
PSO_PsR_2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PSO_PsR_fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych
|
30 | Studenci przygotowują się do kolokwium (forma testu wielokrotnego wyboru) |
30 |
kolokwium [PSO_PsR_w_1] |
ćwiczenia [PSO_PsR_fs_2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy
|
15 | Studenci przygotowują się do kolokwium |
15 |
kolokwium [PSO_PsR_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |