Praktyczna nauka II języka 1: Fonetyka i ortografia
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S1FS19.2021
| Nazwa modułu: | Praktyczna nauka II języka 1: Fonetyka i ortografia |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FS1-21-PN2J1FO |
| Kod programu: | W1-S1FS19.2021 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 1 |
| Opis: | Moduł Praktyczna nauka II języka 1: Fonetyka i ortografia ma charakter praktyczny. Studenci opanowują umiejętności dotyczące ortografii i fonetyki dla wymogów poziomu biegłości A1 sprecyzowanego w sylabusie w wybranym drugim języku południowo- lub zachodniosłowiańskim. W ramach zajęć studenci opanowują poprawną wymowę i zapoznają się z zasadami pisowni w wybranym drugim języku południowo- lub zachodniosłowiańskim. Nauka języka w obrębie przedmiotu realizowana jest od podstaw. |
| Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
student posiada umiejętności językowe w zakresie fonetyki i ortografii II języka kierunkowego zgodnie z wymogami dla poziomu A1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego określonego w sylabusie. [W1-FS1-21-PN2J1FO_1] |
K_U01 [5/5] |
student posiada uporządkowaną podstawową wiedzę w zakresie systemu fonetycznego II języka kierunkowego oraz odnosi ją do charakterystyki zjawisk obecnych w innych językach z obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej. [W1-FS1-21-PN2J1FO_2] |
K _W01 [4/5] |
student potrafi samodzielnie przygotować wystąpienie pisemne na temat wybranych zagadnień z zakresu problematyki filologicznej, ze szczególnym uwzględnieniem językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej, zgodnych z wymogami określonymi dla poziomu A1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w II języku kierunkowym, z wykorzystaniem różnych źródeł i materiałów przy poszanowaniu zasad prawa autorskiego [W1-FS1-21-PN2J1FO_3] |
K_U13 [3/5] |
student wykazuje aktywną postawę w zakresie opanowania różnic między językami, dążąc do samodzielnego pogłębiania i poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie II języka kierunkowego. [W1-FS1-21-PN2J1FO_4] |
K _K01 [2/5] |
student potrafi planować pracę w zespole, współdziałać i pracować w grupie [W1-FS1-21-PN2J1FO_5] |
K_U16 [1/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Ocena pracy na zajęciach [W1-FS1-21-PN2J1FOw1] | Ewaluacja stopnia przyswojenia wiedzy i jej zastosowania w praktyce na podstawie ocen z pracy studenta na zajęciach i stopnia przygotowania do zajęć, aktywności studenta na zajęciach oraz zadań przygotowywanych samodzielnie (wybór form i ich liczba wskazane w sylabusie). |
W1-FS1-21-PN2J1FO_1 |
| Sprawdzian pisemny [W1-FS1-21-PN2J1FOw2] | Test weryfikujący stopień opanowania i poprawnego użycia zasad ortograficznych II języka kierunkowego. |
W1-FS1-21-PN2J1FO_1 |
| Sprawdzian ustny [W1-FS1-21-PN2J1FOw3] | Sprawdzian weryfikujący stopień opanowania i poprawnego użycia zasad fonetycznych II języka kierunkowego. |
W1-FS1-21-PN2J1FO_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [W1-FS1-21-PN2J1FO_f1] | Metody praktycznego działania: dyskusja dydaktyczna, lektura tekstów źródłowych,
metody obrazowe: prezentacja multimedialna.
Indywidualna praca ze studentem |
15 | Bieżące przygotowanie do zajęć.
Przygotowanie prac domowych.
Powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach.
Przygotowanie do sprawdzianu pisemnego.
Przygotowanie do sprawdzianu ustnego.
Udział w konsultacjach. |
15 |
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS1-21-PN2J1FOw1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||