Praktyczna nauka języka zachodnioeuropejskiego 3 Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S1FS19.2021

Nazwa modułu: Praktyczna nauka języka zachodnioeuropejskiego 3
Kod modułu: W1-FS1-21-PNJZE3
Kod programu: W1-S1FS19.2021
Semestr:
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł Praktyczna nauka języka zachodnioeuropejskiego 3 stanowi kontynuację zajęć prowadzonych w ramach modułu Praktyczna nauka języka zachodnioeuropejskiego 2. Studenci doskonalą umiejętności językowe związane ze słownictwem, strukturą gramatyczną, fonetyczną i ortografią wybranego języka oraz ćwiczą sprawności językowe w zakresie rozumienia i interpretowania tekstów pisanych i mówionych. Ponadto, opanowują poprawną wymowę, zapoznają się z zasadami pisowni oraz przyswajają umiejętności tworzenia i odczytywania tekstów w zakresie podstawowych rodzajów komunikacji językowej w wybranym języku zachodnioeuropejskim.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student posiada umiejętności językowe w zakresie fonetyki, ortografii, gramatyki języka zachodnioeuropejskiego, rozumie i interpretuje tekst mówiony i pisany oraz prowadzi konwersacje w tym języku zgodnie z wymogami określonymi dla odpowiedniego poziomu biegłości językowej według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego [W1-FS1-21-PNJZE3_1]
K_U02 [5/5]
student zna i rozumie powiązania wybranych języków południowo- lub/i zachodniosłowiańskich z językiem zachodnioeuropejskim oraz związki kultury obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej z kulturą obszaru języka obcego niesłowiańskiego [W1-FS1-21-PNJZE3_2]
K _W02 [4/5]
student potrafi samodzielnie przygotować wystąpienie pisemne i ustne w wybranym języku zachodnioeuropejskim na temat wybranych zagadnień z zakresu problematyki filologicznej, ze szczególnym uwzględnieniem językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej, zgodnych z wymogami określonymi dla odpowiedniego poziomu biegłości językowej według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego z wykorzystaniem różnych źródeł i materiałów przy poszanowaniu zasad prawa autorskiego [W1-FS1-21-PNJZE3_3]
K_U13 [3/5]
student wykazuje aktywną postawę w zakresie opanowania różnic między językami, dążąc do samodzielnego pogłębiania i poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie wybranego języka zachodnioeuropejskiego [W1-FS1-21-PNJZE3_4]
K _K01 [2/5]
student potrafi planować pracę w zespole, współdziałać i pracować w grupie [W1-FS1-21-PNJZE3_5]
K_U16 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS1-21-PNJZE3w1]
Ewaluacja stopnia przyswojenia wiedzy i jej zastosowania w praktyce na podstawie ocen cząstkowych / śródsemestralnych z pracy studenta na zajęciach i stopnia przygotowania do zajęć, aktywności studenta na zajęciach oraz zadań przygotowywanych samodzielnie i/lub prac pisemnych (wybór form i ich liczba wskazane w sylabusie).
W1-FS1-21-PNJZE3_1 W1-FS1-21-PNJZE3_2 W1-FS1-21-PNJZE3_3 W1-FS1-21-PNJZE3_4 W1-FS1-21-PNJZE3_5
Wypowiedź ustna [W1-FS1-21-PNJZE3w2]
Ewaluacja stopnia przyswojenia wiedzy i jej zastosowania w praktyce na podstawie wypowiedzi ustnej na temat zgodny z zakresem tematycznym określonym w sylabusie.
W1-FS1-21-PNJZE3_1 W1-FS1-21-PNJZE3_2 W1-FS1-21-PNJZE3_3 W1-FS1-21-PNJZE3_4
Sprawdzian pisemny [W1-FS1-21-PNJZE3w3]
Sprawdzian pisemny weryfikujący stopień przyswojenia przez studenta wymaganej wiedzy i zdobytych umiejętności oraz kompetencji, zgodny z zakresem tematycznym określonym w sylabusie.
W1-FS1-21-PNJZE3_1 W1-FS1-21-PNJZE3_2 W1-FS1-21-PNJZE3_3 W1-FS1-21-PNJZE3_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [W1-FS1-21-PNJZE3fs1]
Ćwiczenia skupiają się na kształtowaniu kompetencji językowej i komunikacyjnej w różnych układach nadawca-odbiorca i konsytuacjach, a także w zależności od celu i funkcji wypowiedzi w oparciu o kształtowanie umiejętności poprawnej wymowy w wybranym języku zachodnioeuropejskim oraz poprawnego pod względem gramatycznym konstruowania wypowiedzi pisemnej i ustnej. Metody: podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie, praktyczne: dyskusja, symulacja, aktywizujące: burza mózgów, inscenizacja, metoda sytuacyjna. Indywidualna praca ze studentem. Test pisemny lub/i rozmowa kontrolna lub/i praca pisemna (I i II termin).
45
Bieżące przygotowanie do zajęć. Przygotowanie pracy pisemnej. Przygotowanie do sprawdzianu pisemnego. Przygotowanie wypowiedzi ustnej. Przygotowanie prac domowych. Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału. Powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach. Udział w konsultacjach.
45 Ocena pracy na zajęciach [W1-FS1-21-PNJZE3w1] Wypowiedź ustna [W1-FS1-21-PNJZE3w2] Sprawdzian pisemny [W1-FS1-21-PNJZE3w3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)