Wstęp do filologii słowiańskiej
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S1FS19.2021
| Nazwa modułu: | Wstęp do filologii słowiańskiej |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FS1-21-WFS |
| Kod programu: | W1-S1FS19.2021 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Konwersatorium wprowadzające do studiów slawistycznych. Studenci zaznajamiają się z teoriami dotyczącymi etnogenezy i praojczyzny Słowian oraz z kulturo- i państwotwórczą rolą chrześcijaństwa w kształtowaniu się pierwszych słowiańskich organizmów terytorialnych. Poznają pojęcia Slavia Orthodoxa, Slavia Romana i Slavia Islamica oraz związane z nimi tradycje kulturowe. Zapoznają się z klasyfikacją i typologią języków słowiańskich w ujęciu konfrontatywnym. Kurs zamyka podsumowanie informacji na temat slawistyki jako dziedziny wiedzy. |
| Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
student zna główne kierunki rozwoju i najważniejsze osiągnięcia slawistyki w ramach dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo), w tym w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [W1-FS1-21-WFS_1] |
K_W07 [5/5] |
student potrafi wskazać, rozróżniać i charakteryzować podstawowe procesy historyczne, kulturowe i językowe kształtujące obszar współczesnej Słowiańszczyzny w obrębie dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo) w tym w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [W1-FS1-21-WFS_2] |
K_U05 [4/5] |
student potrafi zastosować posiadaną wiedzę dotyczącą kultury wybranego obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej do analizy niektórych historycznych i współczesnych przejawów kultury, wykazując na ich znaczenie i wpływ na kształtowanie oraz postrzeganie tożsamości narodowej w kontekście językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [W1-FS1-21-WFS_3] |
K_U06 [3/5] |
student potrafi sytuować najważniejsze ustalenia z zakresu wybranych dyscyplin naukowych z obszaru nauk humanistycznych i/lub społecznych w perspektywie czasowej, odnosząc je do kontekstu słowiańskiego w obrębie dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo) w tym w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [W1-FS1-21-WFS_4] |
K_U11 [2/5] |
student jest gotów do podejmowania aktywności na rzecz środowiska społecznego i uczestniczenia w życiu kulturalnym, korzystając z różnych form i mediów. [W1-FS1-21-WFS_5] |
K _K04 [1/5] |
student zna procesy historyczne, kulturowe i językowe kształtujące obszar Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej w tym w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [W1-FS1-21-WFS_6] |
K_W04 [4/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Ocena pracy na zajęciach [W1-FS1-21-WFS _w_1] | Ewaluacja stopnia przyswojenia wiedzy i jej zastosowania w praktyce na podstawie ocen z pracy studenta na zajęciach i stopnia przygotowania do zajęć, aktywności studenta na zajęciach oraz zadań przygotowywanych samodzielnie (wybór form i ich liczba wskazane w sylabusie). |
W1-FS1-21-WFS_1 |
| Praca projektowa [W1-FS1-21-WFS _w_2] | Praca realizowana przez studenta samodzielnie lub przez grupę studentów, na temat ustalony z wykładowcą, weryfikująca stopień opanowania wiedzy i jej zastosowania z zakresu realizowanych na zajęciach i zawartych w treściach programowych zagadnień oraz umiejętności wskazanych w efektach uczenia się modułu. |
W1-FS1-21-WFS_1 |
| Sprawdzian pisemny [W1-FS1-21-WFS _w_3] | Sprawdzian weryfikujący stopień przyswojenia przez studenta wymaganej wiedzy i zdobytych umiejętności oraz kompetencji, zgodny z zakresem tematycznym określonym w sylabusie. |
W1-FS1-21-WFS_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| konwersatorium [W1-FS1-21-WFS _fs_1] | Metody:
1. Podające (wykład informacyjny, objaśnienie, wyjaśnianie, opis, prezentacja)
2. Problemowe (konwersatorium, dyskusja
dydaktyczna) |
30 | Bieżące przygotowanie do zajęć.
Przygotowanie pracy projektowej.
Udział w konsultacjach.
Przygotowanie do sprawdzianu. |
30 |
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS1-21-WFS _w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||