Historia literatury I języka kierunkowego 5 Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S1FS19.2021

Nazwa modułu: Historia literatury I języka kierunkowego 5
Kod modułu: W1-FS1-21-HL1J5
Kod programu: W1-S1FS19.2021
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Syntetyczne zajęcia kursowe obejmujące historycznoliteracki opis literatury I języka kierunkowego wraz z omówieniem tekstów reprezentatywnych dla kolejnych okresów rozwojowych od początków XX wieku do współczesności. Studenci poznają tradycje językowe i literackie, zagadnienia tożsamości kulturowej i narodowej w powiązaniu z wydarzeniami historycznymi XX wieku. Prezentowane są najważniejsze prądy literackie i najwybitniejsze dzieła literatury I języka kierunkowego w powiązaniu z szerszym kontekstem – ogólnosłowiańskim i europejskim, a także najciekawsze opracowania tekstów literackich począwszy od początków XX wieku do współczesności. W centrum uwagi znajduje się także prezentacja zaplecza krytycznoliterackiego, odnoszącego się do literatury I języka kierunkowego we wskazanym okresie jej rozwoju.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student definiuje podstawowe pojęcia z zakresu historii literatury I języka kierunkowego, odnoszące się do omawianego okresu rozwoju literatury I języka kierunkowego. [W1-FS1-21-HL1J5_1]
K_W03 [5/5]
student identyfikuje głównych twórców literatury I języka kierunkowego oraz charakteryzuje wiodące zjawiska, okresy i prądy literackie odnoszące się do literatury I języka kierunkowego od początków XX wieku do współczesności. [W1-FS1-21-HL1J5_2]
K_U08 [4/5]
student potrafi zastosować posiadaną wiedzę dotyczącą historii literatury I języka kierunkowego do wskazania zjawisk charakteryzujących kształtowanie się współczesnej tożsamości narodowej obszaru I języka kierunkowego. [W1-FS1-21-HL1J5_3]
K_U06 [3/5]
student sytuuje najważniejsze ustalenia związane z literaturą I języka kierunkowego w perspektywie czasowej, odnosząc je do kontekstu ogólnosłowiańskiego. [W1-FS1-21-HL1J5_4]
K_U11 [2/5]
student potrafi uzasadnić swoje wybory, strategie i działania interpretacyjne oraz strategie wyszukiwania informacji z różnych źródeł, ich selekcji i syntetycznej prezentacji. [W1-FS1-21-HL1J5_5]
K _K01 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS1-21-HL1J5_w_1]
Ewaluacja stopnia przyswojenia wiedzy na podstawie ocen cząstkowych / śródsemestralnych z pracy studenta na zajęciach i stopnia przygotowania do zajęć, znajomości lektur, aktywności na zajęciach i/lub testów śródsemestralnych.
W1-FS1-21-HL1J5_1 W1-FS1-21-HL1J5_2 W1-FS1-21-HL1J5_3 W1-FS1-21-HL1J5_4 W1-FS1-21-HL1J5_5
Praca semestralna [W1-FS1-21-HL1J5_w_2]
Ocena opanowania przez studenta umiejętności łączenia i porządkowania wiedzy zdobywanej na zajęciach z wiedzą zdobywaną podczas samodzielnej lektury oraz ocena opanowania przez studenta umiejętności wyszukiwania informacji z różnych źródeł, ich selekcji i syntetycznej prezentacji w formie referatu, prezentacji multimedialnej lub pracy pisemnej (opracowanie zagadnienia, recenzja, analiza i interpretacja tekstu literackiego) - wybór formy wskazany w sylabusie.
W1-FS1-21-HL1J5_1 W1-FS1-21-HL1J5_2 W1-FS1-21-HL1J5_3 W1-FS1-21-HL1J5_4 W1-FS1-21-HL1J5_5
Egzamin [W1-FS1-21-HL1J5_w_3]
Weryfikacja w formie ustnej lub pisemnej stopnia przyswojenia przez studenta wymaganej wiedzy i umiejętności z zakresu omawianych w trakcie zajęć i wskazanych w sylabusie zagadnień.
W1-FS1-21-HL1J5_1 W1-FS1-21-HL1J5_2 W1-FS1-21-HL1J5_3 W1-FS1-21-HL1J5_4 W1-FS1-21-HL1J5_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [W1-FS1-21-HL1J5_fs_1]
Metody: 1. obrazowe (prezentacja multimedialna), 2. słowne (objaśnienie, wyjaśnienie), 3. praktycznego działania (konwersatorium, dyskusja dydaktyczna, lektura tekstów źródłowych). Indywidualna praca ze studentem.
30
Bieżące przygotowanie do zajęć. Lektura testów źródłowych. Przygotowanie pracy semestralnej. Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału. Udział w konsultacjach. Przygotowanie do egzaminu i udział w nim.
60 Ocena pracy na zajęciach [W1-FS1-21-HL1J5_w_1] Praca semestralna [W1-FS1-21-HL1J5_w_2] Egzamin [W1-FS1-21-HL1J5_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)