Praktyczna nauka II języka 3: Ekspresja pisemna z gramatyką praktyczną Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S1FS19.2021

Nazwa modułu: Praktyczna nauka II języka 3: Ekspresja pisemna z gramatyką praktyczną
Kod modułu: W1-FS1-21-PN2J3EPG
Kod programu: W1-S1FS19.2021
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł Praktyczna nauka II języka 3: Ekspresja pisemna z gramatyką praktyczną ma charakter praktyczny i obejmuje doskonalenie oraz wyćwiczenie w sposób zintegrowany takich kompetencji jak kompetencja leksykalna, gramatyczna i ekspresja pisemna. W obrębie modułu studenci zapoznają się z zagadnieniami związanymi z gramatyką i leksyką w zakresie wymogów określonych dla poziomu A2+ ESOKJ wybranego II języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. Nauka języka w obrębie modułu jest kontynuowana, realizowana od poziomu A2 ESKOJ, osiągniętego w poprzedzającym semestrze. Studenci ćwiczą oraz doskonalą i pogłębiają znajomość struktur gramatycznych, rozszerzają zasób słownictwa i sprawności językowych w zakresie form wypowiedzi pisemnej wybranego II języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. Przedmiot przybliża studentom specyfikę wybranego języka, wyposaża ich w niezbędny aparat leksykalno-gramatyczny na poziomie średniozaawansowanym, pozwalający na poprawną komunikację w sytuacjach formalnych i nieformalnych.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student posiada umiejętności językowe w zakresie gramatyki i słownictwa wybranego II języka kierunkowego, tworzy tekst pisany w tym języku zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu A2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego [W1-FS1-21-PN2J3EPG_1]
K_U01 [5/5]
student posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie systemu morfologicznego oraz syntaktycznego wybranego II języka kierunkowego oraz odnosi ją do charakterystyki zjawisk obecnych w innych językach z obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej [W1-FS1-21-PN2J3EPG_2]
K _W01 [4/5]
student potrafi samodzielnie przygotować złożone wystąpienie pisemne na temat wybranych zagadnień z zakresu problematyki filologicznej, ze szczególnym uwzględnieniem językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej, zgodnych z wymogami określonymi dla poziomu A2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w II języku kierunkowym, z wykorzystaniem różnych źródeł i materiałów przy poszanowaniu zasad prawa autorskiego [W1-FS1-21-PN2J3EPG_3]
K_U13 [3/5]
student wykazuje aktywną postawę w zakresie opanowania różnic między językami, dążąc do samodzielnego pogłębiania i poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie II języka kierunkowego [W1-FS1-21-PN2J3EPG_4]
K _K01 [2/5]
student potrafi planować pracę w zespole, współdziałać i pracować w grupie [W1-FS1-21-PN2J3EPG_5]
K_U16 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS1-21-PN2J3EPGw1]
Ewaluacja stopnia przyswojenia wiedzy i jej zastosowania w praktyce na podstawie ocen z pracy studenta na zajęciach i stopnia przygotowania do zajęć, aktywności studenta na zajęciach oraz zadań przygotowywanych samodzielnie (wybór form i ich liczba wskazane w sylabusie).
W1-FS1-21-PN2J3EPG_1 W1-FS1-21-PN2J3EPG_2 W1-FS1-21-PN2J3EPG_3 W1-FS1-21-PN2J3EPG_4 W1-FS1-21-PN2J3EPG_5
Praca pisemna [W1-FS1-21-PN2J3EPGw2]
Praca pisemna weryfikująca: a) umiejętność swobodnego wyrażania i argumentowania poglądów na tematy przewidziane dla biegłości językowej na poziomie A2+ I języka kierunkowego; b) użycie struktur językowych korelujących z kontekstem sytuacyjnym; c) poprawność gramatyczno-ortograficzną.
W1-FS1-21-PN2J3EPG_1 W1-FS1-21-PN2J3EPG_2 W1-FS1-21-PN2J3EPG_3 W1-FS1-21-PN2J3EPG_4
Sprawdzian pisemny [W1-FS1-21-PN2J3EPGw3]
Test składający się z dwóch części weryfikujących: a)stopień opanowania i poprawnego użycia struktur gramatycznych właściwych dla biegłości językowej na poziomie A2+ II języka kierunkowego. b)kompetencje leksykalną i semantyczną właściwe dla biegłości językowej na poziomie A2+ II języka kierunkowego.
W1-FS1-21-PN2J3EPG_1 W1-FS1-21-PN2J3EPG_2 W1-FS1-21-PN2J3EPG_3 W1-FS1-21-PN2J3EPG_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [W1-FS1-21-PN2J3EPGf1]
Ćwiczenia skupiają się na kształtowaniu kompetencji językowej i komunikacyjnej w różnych układach nadawca-odbiorca i konsytuacjach, a także w zależności od celu i funkcji wypowiedzi w oparciu o kształtowanie umiejętności poprawnej wymowy w wybranym II języku południowo- lub zachodniosłowiańskim oraz poprawnego pod względem gramatycznym konstruowania wypowiedzi pisemnej. Metody: 1. podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie 2. praktyczne: dyskusja, symulacja 3. aktywizujące: burza mózgów, inscenizacja, metoda sytuacyjna Indywidualna praca ze studentem. Udział w zaliczeniu.
45
Bieżące przygotowanie do zajęć. Przygotowanie pracy pisemnej i/lub pracy projektowej. Przygotowanie do sprawdzianu pisemnego. Przygotowanie prac domowych. Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału. Powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach. Udział w konsultacjach.
45 Ocena pracy na zajęciach [W1-FS1-21-PN2J3EPGw1] Praca pisemna [W1-FS1-21-PN2J3EPGw2] Sprawdzian pisemny [W1-FS1-21-PN2J3EPGw3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)