Praktyczna nauka II języka 3: Rozumienie i interpretacja tekstu mówionego i pisanego Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S1FS19.2021

Nazwa modułu: Praktyczna nauka II języka 3: Rozumienie i interpretacja tekstu mówionego i pisanego
Kod modułu: W1-FS1-21-PN2J3RIT
Kod programu: W1-S1FS19.2021
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Przedmiot Rozumienie i interpretacja tekstu mówionego i pisanego należący do Modułu Praktyczna nauka drugiego języka 3 realizuje zakres wymogów określonych dla sprecyzowanego w sylabusie poziomu biegłości A2+ ESOKJ wybranego drugiego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. W ramach tego przedmiotu nauka języka jest kontynuowana. Studenci ćwiczą sprawności językowe w zakresie rozumienia i interpretowania tekstów pisanych i mówionych w wybranym drugim języku południowo- lub zachodniosłowiańskim przy wykorzystaniu technik rozumienia globalnego, selektywnego i szczegółowego.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student posiada umiejętności językowe w zakresie gramatyki i słownictwa wybranego drugiego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego, rozumie i interpretuje tekst mówiony i pisany oraz prowadzi konwersacje w tym języku zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu A2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego [W1-FS1-21-PN2J3RIT_1]
K_U01 [5/5]
student posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie systemu morfologicznego oraz syntaktycznego wybranego drugiego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego oraz odnosi ją do charakterystyki zjawisk obecnych w innych językach z obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej [W1-FS1-21-PN2J3RIT_2]
K _W01 [4/5]
student potrafi samodzielnie przygotować złożone wystąpienie pisemne i ustne na temat wybranych zagadnień z zakresu problematyki filologicznej, ze szczególnym uwzględnieniem językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej, zgodnych z wymogami określonymi dla poziomu A2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w wybranym drugim języku południowo- lub zachodniosłowiańskim, z wykorzystaniem różnych źródeł i materiałów przy poszanowaniu zasad prawa autorskiego [W1-FS1-21-PN2J3RIT_3]
K_U13 [3/5]
student wykazuje aktywną postawę w zakresie opanowania różnic między językami, dążąc do samodzielnego pogłębiania i poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie wybranego drugiego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego [W1-FS1-21-PN2J3RIT_4]
K _K01 [2/5]
student potrafi planować pracę w zespole, współdziałać i pracować w grupie [W1-FS1-21-PN2J3RIT_5]
K_U16 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS1-21-PN2J3RITw1]
Ewaluacja stopnia przyswojenia wiedzy i jej zastosowania w praktyce na podstawie ocen z pracy studenta na zajęciach i stopnia przygotowania do zajęć, aktywności studenta na zajęciach oraz zadań przygotowywanych samodzielnie (wybór form i ich liczba wskazane w sylabusie).
W1-FS1-21-PN2J3RIT_1 W1-FS1-21-PN2J3RIT_2 W1-FS1-21-PN2J3RIT_3 W1-FS1-21-PN2J3RIT_4 W1-FS1-21-PN2J3RIT_5
Sprawdzian [W1-FS1-21-PN2J3RITw2]
Sprawdzian składający się z dwóch części weryfikujących: a)kompetencje leksykalną i semantyczną właściwe dla biegłości językowej na poziomie A2+ II języka kierunkowego. b)rozumienie globalne, selektywne i szczegółowe tekstu pisanego/słuchanego z zakresu tematycznego przewidzianego dla biegłości językowej na poziomie A2+ II języka kierunkowego.
W1-FS1-21-PN2J3RIT_1 W1-FS1-21-PN2J3RIT_2 W1-FS1-21-PN2J3RIT_3 W1-FS1-21-PN2J3RIT_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [W1-FS1-21-PN2J3RITf1]
Ćwiczenia skupiają się na kształtowaniu kompetencji językowej i komunikacyjnej w różnych układach nadawca-odbiorca i konsytuacjach, a także w zależności od celu i funkcji wypowiedzi w oparciu o kształtowanie umiejętności poprawnej wymowy w wybranym pierwszym języku południowo- lub zachodniosłowiańskim oraz poprawnego pod względem gramatycznym konstruowania wypowiedzi pisemnej i ustnej. Metody: 1. podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie 2. praktyczne: dyskusja, symulacja 3. aktywizujące: burza mózgów, inscenizacja, metoda sytuacyjna Indywidualna praca ze studentem.
15
Bieżące przygotowanie do zajęć. Przygotowanie prac domowych. Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału. Powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach. Przygotowanie do sprawdzianu. Udział w konsultacjach.
15 Ocena pracy na zajęciach [W1-FS1-21-PN2J3RITw1] Sprawdzian [W1-FS1-21-PN2J3RITw2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)