Arcydzieło a bestseller Kierunek studiów: Kultury mediów
Kod programu: W1-N2KM19.2021

Nazwa modułu: Arcydzieło a bestseller
Kod modułu: 02-MO2N-14-26aP
Kod programu: W1-N2KM19.2021
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Opis:
Podczas zajęć z modułu zatytułowanego Arcydzieło a bestseller student zdobywa podstawową widzę z zakresu marketingu, potrzebną dla umiejętności promowania książki na rynku. Poznaje zasady działania wydawnictw, a także reguły rządzące specyfiką rynku książki. Student uczy się także podstaw PR, tak, by w przyszłości potrafił złożyć press-kit, napisać komunikat prasowy, a także zorganizować konferencję prasową, czy spotkania autorskie z wybranym pisarzem.
Wymagania wstępne:
Brak.
Literatura podstawowa:
Literaturę każdorazowo ustala prowadzący.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
potrafi rozpoznać zasady rządzące rynkiem książki i wskazać najważniejsze problemy, jakie na nim występują [26aP _U02]
02-MO2SN-14_U02 [5/5]
potrafi samodzielnie podejmować działania związane z promocją książki, szczególnie na rynku nowych mediów, umie zorganizować konferencję prasową, czy spotkanie autorskie z wybranym pisarzem [26aP _U03]
02-MO2SN-14_U03 [5/5]
potrafi wykorzystywać różne media, w tym elektroniczne dla skutecznej promocji literatury [26aP _U08]
02-MO2SN-14_U07 [5/5]
potrafi przygotować press-kit, a także napisać komunikat prasowy dotyczący wybranej pozycji książkowej [26aP _U09]
02-MO2SN-14_U08 [5/5]
zdobytą wiedze potrafi zużytkować podczas prezentacji własnej koncepcji dotyczącej promowania wybranej pozycji książkowej [26aP _U10]
02-MO2SN-14_U09 [5/5]
ma uporządkowaną wiedzę ogólną z zakresu współczesnych teorii marketingowych, ze szczególnym uwzględnieniem mechanizmów rządzących rynkiem książki [26aP_W03]
02-MO2SN-14_W03 [5/5]
ma pogłębioną, szczegółową wiedzę dotyczącą funkcjonowania rynku książki, specyfiki pracy wydawnictw, oraz mechanizmów promocyjnych na rynku książki [26aP _W04]
02-MO2SN-14_W04 [5/5]
zna i rozumie podstawowe zasady z zakresu ochrony praw autorskich w dobie mediów cyfrowych [26aP _W08]
02-MO2SN-14_W08 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
test/praca pisemna [02-MO2SN-14-w_t]
weryfikacja wiedzy i umiejętności w oparciu o treść zajęć i wskazaną w sylabusie literaturę
26aP _U02 26aP _U03 26aP _U08 26aP _U09 26aP _U10 26aP_W03 26aP _W04 26aP _W08
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [02-MO2S-14-f_ l]
praca z tekstem naukowym, opracowywanie strategii marketingowych dot. Promocji książki, tworzenie teczki prasowej.
20
praca ze wskazaną literaturą przedmiotu obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy w zakresie wskazanych zagadnień.
115 test/praca pisemna [02-MO2SN-14-w_t]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)