Media społecznościowe Kierunek studiów: Kultury mediów
Kod programu: W1-N1KM19.2021

Nazwa modułu: Media społecznościowe
Kod modułu: 02-MO1N-13-41
Kod programu: W1-N1KM19.2021
Semestr: semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
studenci poznają specyfikę mediów społecznościowych: łączenie roli konsumenta i producenta tych mediów, autentyczność prezentowanych treści, problem wyboru medium, rolę sprzętu i oprogramowania, kontrolę w sferze tych mediów. Studenci zapoznają się z różnymi kategoriami mediów Web. 2.0 i 3.0. Poznają mechanizmy ich działania, powstawania nowych trendów, możliwości krytycznej analizy medioznawczej.
Wymagania wstępne:
Brak.
Literatura podstawowa:
Literaturę każdorazowo określa prowadzący.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie [41_K01]
02-MO1SN-13_U14 [5/5]
umie sformułować pytanie badawcze i przeprowadzić analizę wyselekcjonowanych zagadnień związanych z mediami społecznościowymi; potrafi dobierać metody i narzędzia analityczne w zależności od specyfiki badanego materiału [41_U02]
02-MO1SN-13_U02 [5/5]
potrafi rozpoznać różne rodzaje wytworów kulturowych zapośredniczonych w mediach społecznościowych; umie przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem poznanych metod [41_U05]
02-MO1SN-13_U05 [5/5]
identyfikuje rodzaje struktur społecznych obecnych w mediach społecznościowych i umie wskazać ich istotne elementy [41_U12]
02-MO1SN-13_U12 [5/5]
umie wskazać społeczne funkcje mediów społecznościowych, potrafi przy tym wskazać szanse i zagrożenia dla człowieka w nie zanurzonego [41_U13]
02-MO1SN-13_K04 [5/5]
umie wskazać społeczne funkcje mediów społecznościowych, potrafi przy tym wskazać szanse i zagrożenia dla człowieka w nie zanurzonego [41_U14]
02-MO1SN-13_U13 [5/5]
ma podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju namysłu nad mediami społecznościowymi w naukach o komunikacji i ich najważniejszych ustaleniach [41_W06]
02-MO1SN-13_W06 [5/5]
zna elementarną terminologię z zakresu medioznawstwa i wiedzy o komunikacji kulturowej odnoszącą się do mediów społecznościowych; zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji zachowań komunikacyjnych w mediach społecznościowych [41_W07]
02-MO1SN-13_W07 [5/5]
ma podstawową wiedzę o społecznym i medialnym funkcjonowaniu człowieka oraz ich dynamice; zna rodzaje więzi społecznych odpowiadających kierunkom penetracji mediów społecznościowych przez naukę o mediach i komunikacji kulturowej [41_W14]
02-MO1SN-13_W14 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
obserwacja weryfikująca [02-MO1SN-13-w_o]
ocena postaw i kompetencji
41_K01 41_U02 41_U05 41_U12 41_U13 41_U14 41_W06 41_W07 41_W14
projekt [02-MO1SN-13-w_p]
sprawdzenie wiedzy, umiejętności i kompetencji w oparciu o treść zajęć i literaturę wskazaną w sylabusie
41_U05 41_U13 41_U14 41_W06
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [02-MO1N-13-f_w]
wykład konwersatoryjny
10
studiowanie tekstów naukowych, obejmujące samodzielne przyswojenie wiedzy na podstawie wskazanej lektury; obserwacja zachowań komunikacyjnych zapośredniczonych medialnie
80 obserwacja weryfikująca [02-MO1SN-13-w_o] projekt [02-MO1SN-13-w_p]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)