Sztuka i hipermedia Kierunek studiów: Kultury mediów
Kod programu: W1-N1KM19.2021

Nazwa modułu: Sztuka i hipermedia
Kod modułu: 02-MO1N-13-34a
Kod programu: W1-N1KM19.2021
Semestr: semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł poświęcony jest rozpatrzeniu zjawisk, które powstawały na styku kultury i nowych technologii począwszy od lat 80. ubiegłego wieku. Student zdobywa wiedzę na temat sposobu, w jaki postępujący proces konwergencji przekłada się na zmiany w technokulturowej sferze współczesnej audiowizualności. Uczestnik kursu uczy się rozpoznawać multimedialność jako kategorię ściśle związaną z cyfryzacją massmediów i otrzymuje narzędzia umożliwiające interpretację miejsca technologii cyfrowych w ewoluującej rzeczywistości medialnej. Student zapoznaje się także z historyczną genezą omawianych zagadnień, lokującą się w eksperymentach połowy lat 60. XX wieku. W odniesieniu do współczesnego ich wymiaru, kształtuje umiejętność analizy szerokiego zakresu zjawisk, począwszy od przedsięwzięć z obszaru net-artu, aż do zagadnień związanych z popkulturą wykorzystującą potencjał nowych technologii.
Wymagania wstępne:
Brak.
Literatura podstawowa:
Literaturę każdorazowo określa prowadzący (szczegóły w sylabusie).
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
potrafi odpowiednio określić priorytety służące przygotowaniu samodzielnej prezentacji [34a_K03]
02-MO1SN-13_U16 [5/5]
prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu badacza i zawodu artysty w technokulturowej sferze współczesnej audiowizualności [34a_K04]
02-MO1SN-13_K01 [5/5]
jest w stanie dobierać metody i narzędzia analityczne do badanego materiału, a następnie jest w stanie opracować wyniki badawcze i przedstawić je w postaci prezentacji bądź pracy pisemnej dotyczącej zjawisk, które od lat 80. ubiegłego wieku powstawały na styku kultury i nowych technologii [34a_U02]
02-MO1SN-13_U02 [5/5]
posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk kulturowych w ich społecznym aspekcie, potrafi je opisać, umie wskazać społeczne funkcje mediów i multimediów, sztuki, mód kulturalnych, oraz zjawisk społecznych związanych z rozwojem reklamy [34a_U14]
02-MO1SN-13_U13 [5/5]
zna podstawową terminologię z zakresu wiedzy o mediach i komunikacji kulturowej [34a_W02]
02-MO1SN-13_W02 [5/5]
ma świadomość kompleksowej natury języka mediów oraz jego złożoności i historycznej zmienności jego znaczeń w sensie ogólnym, jak również w odniesieniu do poszczególnych dyskursów medialnych, ma także świadomość wielości i różnorodności języków poszczególnych dziedzin kultury i sztuki w obszarze nauk humanistycznych [34a_W09]
02-MO1SN-13_W09 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
dyskusja/debata sprawdzająca [02-MO1SN-13-w_d]
ocena kompetencji studentów w trakcie omawiania zagadnień przedmiotowych.
34a_K04 34a_U14 34a_W02 34a_W09
prezentacja (ustna lub pisemna) [02-MO1SN-13-w_p]
sprawdzenie wiedzy, umiejętności i kompetencji
34a_K03 34a_K04 34a_U02 34a_U14 34a_W02 34a_W09
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [02-MO1N-13-f_k]
objaśnienie lub wyjaśnienie, metoda przewodniego tekstu, praca analityczno-interpretacyjna nad obejrzanym materiałem audiowizualnym, dyskusja/debata dydaktyczna
10
praca ze wskazaną literaturą przedmiotu oraz lektura wybranych tekstów poszerzających wiedzę i potrzebnych do przygotowania prezentacji
30 dyskusja/debata sprawdzająca [02-MO1SN-13-w_d] prezentacja (ustna lub pisemna) [02-MO1SN-13-w_p]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)