Praktyka śródrocza (zajęcia terenowe) Kierunek studiów: Pedagogika osób niepełnosprawnych z arteterapią
Kod programu: W6-S2PA19.2021

Nazwa modułu: Praktyka śródrocza (zajęcia terenowe)
Kod modułu: PONA_SEP_PŚ
Kod programu: W6-S2PA19.2021
Semestr: semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Celem praktyki jest realizacja zajęć na terenie placówki specjalnej. Studenci pod okiem nauczycieli akademickich zapoznają się ze specyfiką wizytowanej placówki, przygotowują konspekty zajęć oraz włączają się do wybranych zajęć w sposób praktyczny.
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej oraz sztuki.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela [PONA_SEP_PŚ_K_1]
KN_K05 [3/5]
prezentuje właściwą postawę wobec alternatywnych sposobów komunikacji osób z niepełnosprawnością oraz ich użytkowników [PONA_SEP_PŚ_K_2]
KN_K06 [3/5]
ma umiejętności projektowania i prowadzenia zajęć oraz dokonywania ich ewaluacji (zgodnie z wybraną specjalnością) [PONA_SEP_PŚ_U_1]
KN_U08 [2/5]
posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat planowania, projektowania działań skierowanych na rzecz konstruktywnego procesu kształcenia ogólnego, integracyjnego i separacyjnego oraz aktywizacji osób niepełnosprawnych w różnych dziedzinach życia; zna i rozumie zasadność stosowania w praktyce arteterapeutycznej różnorodnych form wypowiedzi artystycznej jako instrumentu rozwoju osobowego i integracji poznawczej [PONA_SEP_PŚ_W_1]
K_W15 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Dziennik praktyk [PONA_SEP_PŚ_w_1]
W raporcie z praktyk powinna znaleźć się charakterystyka i ocena organizacji oraz funkcjonowania placówki, którą student wizytował w praktyki śródrocznej (z uwzględnieniem podstaw prawnych i specyfiki realizowanych tam procesów) a także samoocena własnej pracy.
PONA_SEP_PŚ_K_1 PONA_SEP_PŚ_K_2 PONA_SEP_PŚ_U_1 PONA_SEP_PŚ_W_1
Scenariusze zajęć [PONA_SEP_PŚ_w_2]
Student opracowuje scenariusze prowadzonych lub współprowadzonych zajęć.
PONA_SEP_PŚ_K_1 PONA_SEP_PŚ_K_2 PONA_SEP_PŚ_U_1 PONA_SEP_PŚ_W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
praktyka [PONA_SEP_PŚ_fs_1]
Metody asymilacji wiedzy (opis, dyskusja); metody praktyczne (metody ćwiczebne, metody zadań wytwórczych). Nauczyciel akademicki organizuje czas pobytu w placówce, motywuje do aktywnego uczestniczenia w zajęciach lub w obserwacjach, zachęca do wypowiadania sądów i opinii o charakterze merytorycznym dotyczących obserwowanych, prowadzonych lub współprowadzonych zajęć.
10
W trakcie zajęć studenci opracowują konsultują z nauczycielem akademickim scenariusze zajęć (ewentualnie wykonują niezbędne środki dydaktyczne).
50 Dziennik praktyk [PONA_SEP_PŚ_w_1] Scenariusze zajęć [PONA_SEP_PŚ_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)