Praktyka śródrocza (zajęcia terenowe)
Kierunek studiów: Pedagogika osób niepełnosprawnych z arteterapią
Kod programu: W6-S2PA19.2021

Nazwa modułu: | Praktyka śródrocza (zajęcia terenowe) |
---|---|
Kod modułu: | PONA_SEP_PŚ |
Kod programu: | W6-S2PA19.2021 |
Semestr: | semestr letni 2022/2023 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Celem praktyki jest realizacja zajęć na terenie placówki specjalnej. Studenci pod okiem nauczycieli akademickich zapoznają się ze specyfiką wizytowanej placówki, przygotowują konspekty zajęć oraz włączają się do wybranych zajęć w sposób praktyczny. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej oraz sztuki. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych,
wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela [PONA_SEP_PŚ_K_1] |
KN_K05 [3/5] |
prezentuje właściwą postawę wobec alternatywnych sposobów komunikacji osób z niepełnosprawnością oraz ich użytkowników [PONA_SEP_PŚ_K_2] |
KN_K06 [3/5] |
ma umiejętności projektowania i prowadzenia zajęć oraz dokonywania ich ewaluacji (zgodnie z wybraną specjalnością) [PONA_SEP_PŚ_U_1] |
KN_U08 [2/5] |
posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat planowania, projektowania działań skierowanych na rzecz konstruktywnego procesu kształcenia ogólnego, integracyjnego i separacyjnego oraz aktywizacji osób niepełnosprawnych w różnych dziedzinach życia; zna i rozumie zasadność stosowania w praktyce arteterapeutycznej różnorodnych form wypowiedzi artystycznej jako instrumentu rozwoju osobowego i integracji poznawczej [PONA_SEP_PŚ_W_1] |
K_W15 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Dziennik praktyk [PONA_SEP_PŚ_w_1] | W raporcie z praktyk powinna znaleźć się charakterystyka i ocena organizacji oraz funkcjonowania placówki, którą student wizytował w praktyki śródrocznej (z uwzględnieniem podstaw prawnych
i specyfiki realizowanych tam procesów) a także samoocena własnej pracy. |
PONA_SEP_PŚ_K_1 |
Scenariusze zajęć [PONA_SEP_PŚ_w_2] | Student opracowuje scenariusze prowadzonych lub współprowadzonych zajęć. |
PONA_SEP_PŚ_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
praktyka [PONA_SEP_PŚ_fs_1] | Metody asymilacji wiedzy (opis, dyskusja);
metody praktyczne (metody ćwiczebne, metody zadań wytwórczych).
Nauczyciel akademicki organizuje czas pobytu w placówce, motywuje
do aktywnego uczestniczenia w zajęciach lub w obserwacjach, zachęca
do wypowiadania sądów i opinii o charakterze merytorycznym dotyczących obserwowanych, prowadzonych lub współprowadzonych zajęć. |
10 | W trakcie zajęć studenci opracowują konsultują z nauczycielem akademickim scenariusze zajęć (ewentualnie wykonują niezbędne środki dydaktyczne). |
50 |
Dziennik praktyk [PONA_SEP_PŚ_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |