Teoretyczne podstawy wychowania Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2014

Nazwa modułu: Teoretyczne podstawy wychowania
Kod modułu: 12-PE-N1-2TPW
Kod programu: 12-N1PE12.2014
Semestr: semestr zimowy 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
przedmiot wyposaża w wiedze z zakresu teoretycznych podstaw wychowania. Student potrafi analizować różnorodne środowiska wychowawcze, w kontekście rozwoju wychowanka (ucznia). Dostarcza wiedzę o różnorodnych zachowaniach wychowanków i sposobach ich weryfikacji.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych [_K_1]
K_K01 [3/5]
ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki [_K_2]
K_K02 [3/5]
potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej [_U_1]
K_U01 [3/5]
potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań [_U_2]
K_U02 [3/5]
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej [_U_3]
K_U03 [3/5]
zna elementarną terminologię z zakresu teorii wychowania, kształcenia, jego filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych, psychologicznych podstaw [_W_1]
K_W03 [3/5]
zna podstawowe teorie dotyczące wychowania i rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów [_W_2]
K_W09 [3/5]
ma podstawową, uporządkowaną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących [_W_3]
K_W10 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin [_w_1]
sprawdzenie znajomości treści wykładów i polecanej literatury
_U_1 _U_2 _U_3 _W_1 _W_2 _W_3
projekt [_w_2]
sprawdzenie umiejętności zaprojektowania zajęć wychowawczych.
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _U_3 _W_1 _W_2 _W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fns_2]
analiza tekstów z literatury przedmiotu. analiza przygotowanych projektów.
30
przygotowanie lektury do dyskusji przygotowanie się do przedstawienie projektów i udział u w dyskusji nad ich treścią.
50 projekt [_w_2]
wykład [_fsn_1]
wykład podstawowych zagadnień z teorii wychowania.
15
zapoznanie się z polecaną lekturą podstawową i uzupełniającą, analiza tekstów
25 egzamin [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)