Teacher Training: Module 1 - Basics of Didactics
Field of study: English Philology
Programme code: W1-S1FA19.2021

Module name: | Teacher Training: Module 1 - Basics of Didactics |
---|---|
Module code: | W1-FA-NX-S1-PD-2 |
Programme code: | W1-S1FA19.2021 |
Semester: |
|
Language of instruction: | English |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Description: | The aim of the module is to introduce basic elements of general didactics. The syllabus includes: didactics as science, basic didactic concepts (such as: learning, teaching, education), methods of didactic research, didactic systems, and basic elements of education: aims , content, principles , methods and form, as well as planning. The module also includes introduction to the notion of school as institution. |
Prerequisites: | (no information given) |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Jest gotów do twórczego poszukiwania najlepszych rozwiązań dydaktycznych sprzyjających postępom uczniów; [NX-S1-PD-3_K_1] |
FAN1_KO6 [2/5] |
Potrafi zidentyfikować potrzeby dostosowania metod pracy do klasy zróżnicowanej pod względem poznawczym, kulturowym, statusu społecznego lub materialnego; [NX-S1-PD-3_U_1] |
FAN1_U12 [2/5] |
Potrafi dobierać metody nauczania do nauczanych treści i zorganizować pracę uczniów; [NX-S1-PD-3_U_2] |
FAN1_U02 [2/5] |
Potrafi zaprojektować działania służące integracji klasy szkolnej; [NX-S1-PD-3_U_3] |
FAN1_U06 [2/5] |
Potrafi zaplanować pracę z uczniem zdolnym, przygotowującą go do udziału w konkursie przedmiotowym; [NX-S1-PD-3_U_4] |
FA1_U06 [2/5] |
Potrafi dokonać oceny pracy ucznia i zaprezentować ją w formie oceny kształtującej; [NX-S1-PD-3_U_5] |
FAN1_U10 [2/5] |
Zna i rozumie: usytuowanie dydaktyki w zakresie pedagogiki, a także przedmiot i zadania współczesnej dydaktyki oraz relację dydaktyki ogólnej do dydaktyk szczegółowych; [NX-S1-PD-3_W_1] |
FA1_W01 [2/5] |
Zna i rozumie: zagadnienie klasy szkolnej jako środowiska edukacyjnego: style kierowania klasą, problem ładu i dyscypliny, procesy społeczne w klasie, integrację klasy szkolnej, tworzenie środowiska sprzyjającego postępom w nauce oraz sposób nauczania w klasie zróżnicowanej pod względem poznawczym, kulturowym, statusu społecznego lub materialnego; [NX-S1-PD-3_W_2] |
FAN1_W03 [2/5] |
Zna i rozumie: współczesne koncepcje nauczania i cele kształcenia – źródła, sposoby ich formułowania oraz ich rodzaje; zasady dydaktyki, metody nauczania, treści nauczania i organizację procesu kształcenia oraz pracy uczniów;Zna i rozumie: współczesne koncepcje nauczania i cele kształcenia – źródła, sposoby ich formułowania oraz ich rodzaje; zasady dydaktyki, metody nauczania, treści nauczania i organizację procesu kształcenia oraz pracy uczniów; [NX-S1-PD-3_W_3] |
FAN1_W06 [2/5] |
Zna i rozumie zagadnienie lekcji jako jednostki dydaktycznej oraz jej budowę, modele lekcji i sztukę prowadzenia lekcji, a także style i techniki pracy z uczniami; interakcje w klasie; środki dydaktyczne; [NX-S1-PD-3_W_4] |
FAN1_W15 [2/5] |
Zna i rozumie: konieczność projektowania działań edukacyjnych dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb i możliwości uczniów, w szczególności możliwości psychofizycznych oraz tempa uczenia się, a także potrzebę i sposoby wyrównywania szans edukacyjnych, znaczenie odkrywania oraz rozwijania predyspozycji i uzdolnień oraz zagadnienia związane z przygotowaniem uczniów do udziału w konkursach i olimpiadach przedmiotowych; autonomię dydaktyczną nauczyciela; [NX-S1-PD-3_W_5] |
FAN1_W15 [2/5] |
Zna i rozumie: sposoby i znaczenie oceniania osiągnięć szkolnych uczniów: ocenianie kształtujące w kontekście efektywności nauczania, wewnątrzszkolny system oceniania, rodzaje i sposoby przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych; tematykę oceny efektywności dydaktycznej nauczyciela i jakości działalności szkoły oraz edukacyjną wartość dodaną; [NX-S1-PW-1_W_6] |
FAN1_W05 [2/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
zaliczenie [NX-S1-PD-3_w_1] | Assessment of student's skills and knowledge gained during classes. Means of assessement: test or project or reflective essay. |
NX-S1-PD-3_K_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [NX-S1-PD-3_fs_1] | Group discussions; methods of active learning, including brainstorming, case studies , simulations, etc.; problem-solving tasks, group work and pair work. |
30 | Extensive literature reading; student's self-study with coursebook and didactic materials |
30 |
zaliczenie [NX-S1-PD-3_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |