Teacher Training: Module 1 - Basics of Didactics Field of study: English Philology
Programme code: W1-S1FA19.2021

Module name: Teacher Training: Module 1 - Basics of Didactics
Module code: W1-FA-NX-S1-PD-2
Programme code: W1-S1FA19.2021
Semester:
  • summer semester 2024/2025
  • summer semester 2023/2024
  • summer semester 2022/2023
  • summer semester 2021/2022
Language of instruction: English
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
The aim of the module is to introduce basic elements of general didactics. The syllabus includes: didactics as science, basic didactic concepts (such as: learning, teaching, education), methods of didactic research, didactic systems, and basic elements of education: aims , content, principles , methods and form, as well as planning. The module also includes introduction to the notion of school as institution.
Prerequisites:
(no information given)
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Jest gotów do twórczego poszukiwania najlepszych rozwiązań dydaktycznych sprzyjających postępom uczniów; [NX-S1-PD-3_K_1]
FAN1_KO6 [2/5]
Potrafi zidentyfikować potrzeby dostosowania metod pracy do klasy zróżnicowanej pod względem poznawczym, kulturowym, statusu społecznego lub materialnego; [NX-S1-PD-3_U_1]
FAN1_U12 [2/5]
Potrafi dobierać metody nauczania do nauczanych treści i zorganizować pracę uczniów; [NX-S1-PD-3_U_2]
FAN1_U02 [2/5]
Potrafi zaprojektować działania służące integracji klasy szkolnej; [NX-S1-PD-3_U_3]
FAN1_U06 [2/5]
Potrafi zaplanować pracę z uczniem zdolnym, przygotowującą go do udziału w konkursie przedmiotowym; [NX-S1-PD-3_U_4]
FA1_U06 [2/5]
Potrafi dokonać oceny pracy ucznia i zaprezentować ją w formie oceny kształtującej; [NX-S1-PD-3_U_5]
FAN1_U10 [2/5]
Zna i rozumie: usytuowanie dydaktyki w zakresie pedagogiki, a także przedmiot i zadania współczesnej dydaktyki oraz relację dydaktyki ogólnej do dydaktyk szczegółowych; [NX-S1-PD-3_W_1]
FA1_W01 [2/5]
Zna i rozumie: zagadnienie klasy szkolnej jako środowiska edukacyjnego: style kierowania klasą, problem ładu i dyscypliny, procesy społeczne w klasie, integrację klasy szkolnej, tworzenie środowiska sprzyjającego postępom w nauce oraz sposób nauczania w klasie zróżnicowanej pod względem poznawczym, kulturowym, statusu społecznego lub materialnego; [NX-S1-PD-3_W_2]
FAN1_W03 [2/5]
Zna i rozumie: współczesne koncepcje nauczania i cele kształcenia – źródła, sposoby ich formułowania oraz ich rodzaje; zasady dydaktyki, metody nauczania, treści nauczania i organizację procesu kształcenia oraz pracy uczniów;Zna i rozumie: współczesne koncepcje nauczania i cele kształcenia – źródła, sposoby ich formułowania oraz ich rodzaje; zasady dydaktyki, metody nauczania, treści nauczania i organizację procesu kształcenia oraz pracy uczniów; [NX-S1-PD-3_W_3]
FAN1_W06 [2/5]
Zna i rozumie zagadnienie lekcji jako jednostki dydaktycznej oraz jej budowę, modele lekcji i sztukę prowadzenia lekcji, a także style i techniki pracy z uczniami; interakcje w klasie; środki dydaktyczne; [NX-S1-PD-3_W_4]
FAN1_W15 [2/5]
Zna i rozumie: konieczność projektowania działań edukacyjnych dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb i możliwości uczniów, w szczególności możliwości psychofizycznych oraz tempa uczenia się, a także potrzebę i sposoby wyrównywania szans edukacyjnych, znaczenie odkrywania oraz rozwijania predyspozycji i uzdolnień oraz zagadnienia związane z przygotowaniem uczniów do udziału w konkursach i olimpiadach przedmiotowych; autonomię dydaktyczną nauczyciela; [NX-S1-PD-3_W_5]
FAN1_W15 [2/5]
Zna i rozumie: sposoby i znaczenie oceniania osiągnięć szkolnych uczniów: ocenianie kształtujące w kontekście efektywności nauczania, wewnątrzszkolny system oceniania, rodzaje i sposoby przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych; tematykę oceny efektywności dydaktycznej nauczyciela i jakości działalności szkoły oraz edukacyjną wartość dodaną; [NX-S1-PW-1_W_6]
FAN1_W05 [2/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
zaliczenie [NX-S1-PD-3_w_1]
Assessment of student's skills and knowledge gained during classes. Means of assessement: test or project or reflective essay.
NX-S1-PD-3_K_1 NX-S1-PD-3_U_1 NX-S1-PD-3_U_2 NX-S1-PD-3_U_3 NX-S1-PD-3_U_4 NX-S1-PD-3_U_5 NX-S1-PD-3_W_1 NX-S1-PD-3_W_2 NX-S1-PD-3_W_3 NX-S1-PD-3_W_4 NX-S1-PD-3_W_5 NX-S1-PW-1_W_6
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [NX-S1-PD-3_fs_1]
Group discussions; methods of active learning, including brainstorming, case studies , simulations, etc.; problem-solving tasks, group work and pair work.
30
Extensive literature reading; student's self-study with coursebook and didactic materials
30 zaliczenie [NX-S1-PD-3_w_1]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)