Teacher Training: Module 1 - Psychological-Pedagogical Internship Field of study: English Philology
Programme code: W1-S1FA19.2021

Module name: Teacher Training: Module 1 - Psychological-Pedagogical Internship
Module code: W1-FA-NX-S1-PPP-3
Programme code: W1-S1FA19.2021
Semester:
  • winter semester 2025/2026
  • winter semester 2024/2025
  • winter semester 2023/2024
  • winter semester 2022/2023
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
First year students during their psychological-pedagogical internship make systematic and documented observations of the pedagogical and psychological activity of professionals working in various educational institutions, which allows the trainees to learn the principles of acting as educators and reflect on the ways of putting into practice the theories, methods and techniques learned by the trainees during all the college teacher training courses so far.
Prerequisites:
The completion of the courses in the teaching training module in the first semester
Key reading:
Specified in the syllabus.
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Jest gotów do skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i z nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy [NX-S1-PPP1-2_K1]
FAN1_KO2 [2/5]
Jest gotów do rozpoznawania specyfiki środowiska lokalnego miejsca praktyki i podejmowania współpracy na rzecz dobra uczniów i tego środowiska; [NX-S1-PPP1-2_K2]
FAN1_KO5 [2/5]
Jest gotów do pracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról oraz współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami uczniów i innymi członkami społeczności szkolnej i lokalnej. [NX-S1-PPP1-2_K3]
FA1_K07 [2/5]
Potrafi wyciągać wnioski z obserwacji pracy wychowawcy klasy, jego interakcji z uczniami oraz sposobu, w jaki planuje i przeprowadza zajęcia wychowawcze; [NX-S1-PPP1-2_U1]
FAN1_U01 [2/5]
Potrafi wyciągać wnioski z obserwacji sposobu integracji działań opiekuńczo-wychowawczych i dydaktycznych przez nauczycieli przedmiotów; [NX-S1-PPP1-2_U2]
FAN1_U01 [2/5]
Potrafi wyciągać wnioski, w miarę możliwości, z bezpośredniej obserwacji pracy rady pedagogicznej i zespołu wychowawców klas; [NX-S1-PPP1-2_U3]
FAN1_U01 [2/5]
Potrafi wyciągać wnioski z bezpośredniej obserwacji pozalekcyjnych działań opiekuńczo-wychowawczych nauczycieli, w tym podczas dyżurów na przerwach międzylekcyjnych i zorganizowanych wyjść grup uczniowskich; [NX-S1-PPP1-2_U4]
FAN1_U01 [2/5]
Potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia wychowawcze pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych; [NX-S1-PPP1-2_U5]
FAN1_U02 [2/5]
Potrafi analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk. [NX-S1-PPP1-2_U6]
FAN1_U18 [2/5]
Zna i rozumie: zadania charakterystyczne dla szkoły lub placówki systemu oświaty oraz środowisko, w jakim one działają; [NX-S1-PPP1-2_W1]
FAN1_W08 [2/5]
Zna i rozumie organizację, statut i plan pracy szkoły, program wychowawczo-profilaktyczny oraz program realizacji doradztwa zawodowego [NX-S1-PPP1-2_W2]
FAN1_U18 [2/5]
Zna i rozumie zasady zapewniania bezpieczeństwa uczniom w szkole i poza nią. [NX-S1-PPP1-2_W3]
FAN1_W11 [2/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Lesson observation sheets [NX-S1-PPP1-2_w_1]
During or after each observed pedagogical-psychological activity in an educational institution, students fill in an observation sheet. The sheets are submitted to the institute teacher training mentor as a part of the documentation confirming the completion of the practice by the student. What is assessed is the systematicity and precision of observation.
NX-S1-PPP1-2_K1 NX-S1-PPP1-2_K2 NX-S1-PPP1-2_K3 NX-S1-PPP1-2_U1 NX-S1-PPP1-2_U2 NX-S1-PPP1-2_U3 NX-S1-PPP1-2_U4 NX-S1-PPP1-2_U5 NX-S1-PPP1-2_U6 NX-S1-PPP1-2_W1 NX-S1-PPP1-2_W2 NX-S1-PPP1-2_W3
Written assignments [NX-S1-PPP1-2_w_2]
On the basis of observations carried out on their own, students prepare written assignments, in which they express their ideas on topics related to the content of observations. What is assessed here is the carefulness of observation, the ability to relate it to the pre-service teacher's knowledge gained at college, and the ability to formulate conclusions of such basis.
NX-S1-PPP1-2_K1 NX-S1-PPP1-2_K2 NX-S1-PPP1-2_K3 NX-S1-PPP1-2_U1 NX-S1-PPP1-2_U2 NX-S1-PPP1-2_U3 NX-S1-PPP1-2_U4 NX-S1-PPP1-2_W1 NX-S1-PPP1-2_W2 NX-S1-PPP1-2_W3
Documentation [NX-S1-PPP1-2_w_3]
Before the commencement and after the completion of the teaching practice students submit to the teaching practice mentor in the institute the whole documentation necessary to start and complete the teaching practice. What is assessed is the correctness and thoroughness of the documentation as well as keeping to the deadlines.
NX-S1-PPP1-2_K1 NX-S1-PPP1-2_U4 NX-S1-PPP1-2_W1 NX-S1-PPP1-2_W3
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
internship [NX-S1-PPP1-2_fs_1]
documented and reflective observation of pedagogical-psychological activity of professionals employed in an educational institution
30
preparing observation sheets preparing written assignments preparing documentation
30 Lesson observation sheets [NX-S1-PPP1-2_w_1] Written assignments [NX-S1-PPP1-2_w_2] Documentation [NX-S1-PPP1-2_w_3]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)