Teacher Training: Module 1 - Psychology Field of study: English Philology
Programme code: W1-S1FA19.2021

Module name: Teacher Training: Module 1 - Psychology
Module code: W1-FA-NX-S1-PS-2
Programme code: W1-S1FA19.2021
Semester:
  • summer semester 2024/2025
  • summer semester 2023/2024
  • summer semester 2022/2023
  • summer semester 2021/2022
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 3
Description:
The aim of the module is to familiarize students and make them understand basic psychological processes that determine human behaviour. The module intends to devolop student's ability to use the acquired knoweldge and skills in arttherapy. The themes covered would include psychological theories and interpretation of human behaviour. The module would focus on the following issues: cognitive processes, perception, memory, attention, thinking and problem-solving, errors in reasoning, learning, motivation in self-regulation proceses, emotions, personality, including temperament and cognitive styles as well as personality disorders.
Prerequisites:
None
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Jest gotów do autorefleksji nad własnym rozwojem zawodowym; [NX-S1-PSO-1_K_1]
FAN1_KO5 [2/5]
Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy psychologicznej do analizy zdarzeń pedagogicznych. [NX-S1-PSO-1_K_2]
FAN1_U07 [2/5]
Potrafi rozpoznawać bariery i trudności uczniów w procesie uczenia się; [NX-S1-PSO-1_U_1]
FA1_U03 [2/5]
Potrafi identyfikować potrzeby uczniów w rozwoju uzdolnień i zainteresowań; [NX-S1-PSO-1_U_2]
FA1_U03 [2/5]
Potrafi radzić sobie ze stresem i stosować strategie radzenia sobie z trudnościami; [NX-S1-PSO-1_U_3]
FA1_U02 [2/5]
Potrafi zaplanować działania na rzecz rozwoju zawodowego na podstawie świadomej autorefleksji i informacji zwrotnej od innych osób. [NX-S1-PSO-1_U_4]
FAN1_U18 [2/5]
Potrafi obserwować procesy rozwojowe uczniów; [NX-S1-PSO-1_U_5]
FAN1_U01 [2/5]
Potrafi obserwować zachowania społeczne i ich uwarunkowania; [NX-S1-PSO-1_U_6]
FAN1_U01 [2/5]
Potrafi skutecznie i świadomie komunikować się; [NX-S1-PSO-1_U_7]
FAN1_U15 [2/5]
Potrafi porozumieć się w sytuacji konfliktowej; [NX-S1-PSO-1_U_8]
FAN1_U02 [2/5]
Zna i rozumie: podstawowe pojęcia psychologii: procesy poznawcze, spostrzeganie, odbiór i przetwarzanie informacji, mowę i język, myślenie i rozumowanie, uczenie się i pamięć, rolę uwagi, emocje i motywacje w procesach regulacji zachowania, zdolności i uzdolnienia, psychologię różnic indywidualnych – różnice w zakresie inteligencji, temperamentu, osobowości i stylu poznawczego; [NX-S1-PSO-1_W_1]
FA1_W01 [2/5]
Zna i rozumie: proces rozwoju ucznia w okresie dzieciństwa, adolescencji i wczesnej dorosłości: rozwój fizyczny, motoryczny i psychoseksualny, rozwój procesów poznawczych (myślenie, mowa, spostrzeganie, uwaga i pamięć), rozwój społecznoemocjonalny i moralny, zmiany fizyczne i psychiczne w okresie dojrzewania, rozwój wybranych funkcji psychicznych, normę rozwojową, rozwój i kształtowanie osobowości, rozwój w kontekście wychowania, zaburzenia w rozwoju podstawowych procesów psychicznych, teorie integralnego rozwoju ucznia, dysharmonie i zaburzenia rozwojowe u uczniów, zaburzenia zachowania, zagadnienia: nieśmiałości i nadpobudliwości, szczególnych uzdolnień, zaburzeń funkcjonowania w okresie dorastania, obniżenia nastroju, depresji, krystalizowania się tożsamości, dorosłości, identyfikacji z nowymi rolami społecznymi, a także kształtowania się stylu życia; [NX-S1-PSO-1_W_2]
FA1_W02 [2/5]
Zna i rozumie: teorię spostrzegania społecznego i komunikacji: zachowania społeczne i ich uwarunkowania, sytuację interpersonalną, empatię, zachowania asertywne, agresywne i uległe, postawy, stereotypy, uprzedzenia, stres i radzenie sobie z nim, porozumiewanie się ludzi w instytucjach, reguły współdziałania, procesy komunikowania się, bariery w komunikowaniu się, media i ich wpływ wychowawczy, style komunikowania się uczniów i nauczyciela, bariery w komunikowaniu się w klasie, różne formy komunikacji − autoprezentację, aktywne słuchanie, efektywne nadawanie, komunikację niewerbalną, porozumiewanie się emocjonalne w klasie, porozumiewanie się w sytuacjach konfliktowych ; [NX-S1-PSO-1_W_3]
FAN1_W12 [2/5]
Zna i rozumie proces uczenia się: modele uczenia się, w tym koncepcje klasyczne i współczesne ujęcia w oparciu o wyniki badań neuropsychologicznych, metody i techniki uczenia się z uwzględnieniem rozwijania metapoznania, trudności w uczeniu się, ich przyczyny i strategie ich przezwyciężania, metody i techniki identyfikacji oraz wspomagania rozwoju uzdolnień i zainteresowań, bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z uczniem oraz między uczniami [NX-S1-PSO-1_W_4]
FAN1_W06 [2/5]
Zna i rozumie: zagadnienia autorefleksji i samorozwoju: zasoby własne w pracy nauczyciela – identyfikacja i rozwój, indywidualne strategie radzenia sobie z trudnościami, stres i nauczycielskie wypalenie zawodowe. [NX-S1-PSO-1_W_5]
FA1_W03 [2/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
egzamin [NX-S1-PSO-1_w_1]
Exam related to issues discussed during lectures and classes, which are presented in the module description
NX-S1-PSO-1_K_1 NX-S1-PSO-1_K_2 NX-S1-PSO-1_U_1 NX-S1-PSO-1_U_2 NX-S1-PSO-1_U_3 NX-S1-PSO-1_U_4 NX-S1-PSO-1_U_5 NX-S1-PSO-1_U_6 NX-S1-PSO-1_U_7 NX-S1-PSO-1_U_8 NX-S1-PSO-1_W_1 NX-S1-PSO-1_W_2 NX-S1-PSO-1_W_3 NX-S1-PSO-1_W_4 NX-S1-PSO-1_W_5
dyskusja [NX-S1-PSO-1_w_2]
During classes students would participate in discussions devoted to particular topics. Special attention would be given to student's communicative style, their negotiation skills and argumentation of their individual point of view.
NX-S1-PSO-1_K_1 NX-S1-PSO-1_W_1 NX-S1-PSO-1_W_2
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [NX-S1-PSO-1_fs_1]
Interactive lecture with controlled discussion
15
Literature reading, critical thinking upon and analysis of the materials
15 egzamin [NX-S1-PSO-1_w_1]
practical classes [NX-S1-PSO-1_fs_2]
Controlled discussion
30
Preparing personal responses on the basis of data collected individually by students; finding appropriate arguments and negotiating one's own position.
30 egzamin [NX-S1-PSO-1_w_1] dyskusja [NX-S1-PSO-1_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)