Teacher Training: Module 1 - Psychology
Field of study: English Philology
Programme code: W1-S1FA19.2021

Module name: | Teacher Training: Module 1 - Psychology |
---|---|
Module code: | W1-FA-NX-S1-PS-2 |
Programme code: | W1-S1FA19.2021 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 3 |
Description: | The aim of the module is to familiarize students and make them understand basic psychological processes that determine human behaviour. The module intends to devolop student's ability to use the acquired knoweldge and skills in arttherapy. The themes covered would include psychological theories and interpretation of human behaviour. The module would focus on the following issues: cognitive processes, perception, memory, attention, thinking and problem-solving, errors in reasoning, learning, motivation in self-regulation proceses, emotions, personality, including temperament and cognitive styles as well as personality disorders. |
Prerequisites: | None |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Jest gotów do autorefleksji nad własnym rozwojem zawodowym; [NX-S1-PSO-1_K_1] |
FAN1_KO5 [2/5] |
Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy psychologicznej do analizy zdarzeń pedagogicznych. [NX-S1-PSO-1_K_2] |
FAN1_U07 [2/5] |
Potrafi rozpoznawać bariery i trudności uczniów w procesie uczenia się; [NX-S1-PSO-1_U_1] |
FA1_U03 [2/5] |
Potrafi identyfikować potrzeby uczniów w rozwoju uzdolnień i zainteresowań; [NX-S1-PSO-1_U_2] |
FA1_U03 [2/5] |
Potrafi radzić sobie ze stresem i stosować strategie radzenia sobie z trudnościami; [NX-S1-PSO-1_U_3] |
FA1_U02 [2/5] |
Potrafi zaplanować działania na rzecz rozwoju zawodowego na podstawie świadomej autorefleksji i informacji zwrotnej od innych osób. [NX-S1-PSO-1_U_4] |
FAN1_U18 [2/5] |
Potrafi obserwować procesy rozwojowe uczniów; [NX-S1-PSO-1_U_5] |
FAN1_U01 [2/5] |
Potrafi obserwować zachowania społeczne i ich uwarunkowania; [NX-S1-PSO-1_U_6] |
FAN1_U01 [2/5] |
Potrafi skutecznie i świadomie komunikować się; [NX-S1-PSO-1_U_7] |
FAN1_U15 [2/5] |
Potrafi porozumieć się w sytuacji konfliktowej; [NX-S1-PSO-1_U_8] |
FAN1_U02 [2/5] |
Zna i rozumie: podstawowe pojęcia psychologii: procesy poznawcze, spostrzeganie, odbiór i przetwarzanie informacji, mowę i
język, myślenie i rozumowanie, uczenie się i pamięć, rolę uwagi, emocje i motywacje w procesach regulacji zachowania,
zdolności i uzdolnienia, psychologię różnic indywidualnych – różnice w zakresie inteligencji, temperamentu, osobowości i stylu
poznawczego; [NX-S1-PSO-1_W_1] |
FA1_W01 [2/5] |
Zna i rozumie: proces rozwoju ucznia w okresie dzieciństwa, adolescencji i wczesnej dorosłości: rozwój fizyczny, motoryczny i
psychoseksualny, rozwój procesów poznawczych (myślenie, mowa, spostrzeganie, uwaga i pamięć), rozwój społecznoemocjonalny
i moralny, zmiany fizyczne i psychiczne w okresie dojrzewania, rozwój wybranych funkcji psychicznych, normę
rozwojową, rozwój i kształtowanie osobowości, rozwój w kontekście wychowania, zaburzenia w rozwoju podstawowych
procesów psychicznych, teorie integralnego rozwoju ucznia, dysharmonie i zaburzenia rozwojowe u uczniów, zaburzenia zachowania, zagadnienia: nieśmiałości i nadpobudliwości, szczególnych uzdolnień, zaburzeń funkcjonowania w okresie dorastania, obniżenia nastroju, depresji, krystalizowania się tożsamości, dorosłości, identyfikacji z nowymi rolami społecznymi, a
także kształtowania się stylu życia; [NX-S1-PSO-1_W_2] |
FA1_W02 [2/5] |
Zna i rozumie: teorię spostrzegania społecznego i komunikacji: zachowania społeczne i ich uwarunkowania, sytuację interpersonalną, empatię, zachowania asertywne, agresywne i uległe, postawy, stereotypy, uprzedzenia, stres i radzenie sobie z nim, porozumiewanie się ludzi w instytucjach, reguły współdziałania, procesy komunikowania się, bariery w komunikowaniu się,
media i ich wpływ wychowawczy, style komunikowania się uczniów i nauczyciela, bariery w komunikowaniu się w klasie, różne formy komunikacji − autoprezentację, aktywne słuchanie, efektywne nadawanie, komunikację niewerbalną, porozumiewanie się emocjonalne w klasie, porozumiewanie się w sytuacjach konfliktowych ; [NX-S1-PSO-1_W_3] |
FAN1_W12 [2/5] |
Zna i rozumie proces uczenia się: modele uczenia się, w tym koncepcje klasyczne i współczesne ujęcia w oparciu o wyniki
badań neuropsychologicznych, metody i techniki uczenia się z uwzględnieniem rozwijania metapoznania, trudności w uczeniu się, ich przyczyny i strategie ich przezwyciężania, metody i techniki identyfikacji oraz wspomagania rozwoju uzdolnień i zainteresowań, bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z uczniem oraz między uczniami [NX-S1-PSO-1_W_4] |
FAN1_W06 [2/5] |
Zna i rozumie: zagadnienia autorefleksji i samorozwoju: zasoby własne w pracy nauczyciela – identyfikacja i rozwój,
indywidualne strategie radzenia sobie z trudnościami, stres i nauczycielskie wypalenie zawodowe. [NX-S1-PSO-1_W_5] |
FA1_W03 [2/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
egzamin [NX-S1-PSO-1_w_1] | Exam related to issues discussed during lectures and classes, which are presented in the module description |
NX-S1-PSO-1_K_1 |
dyskusja [NX-S1-PSO-1_w_2] | During classes students would participate in discussions devoted to particular topics. Special attention would be given to student's communicative style, their negotiation skills and argumentation of their individual point of view. |
NX-S1-PSO-1_K_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [NX-S1-PSO-1_fs_1] | Interactive lecture with controlled discussion |
15 | Literature reading, critical thinking upon and analysis of the materials |
15 |
egzamin [NX-S1-PSO-1_w_1] |
practical classes [NX-S1-PSO-1_fs_2] | Controlled discussion |
30 | Preparing personal responses on the basis of data collected individually by students; finding appropriate arguments and negotiating one's own position. |
30 |
egzamin [NX-S1-PSO-1_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |