Teacher Training: Module 1 - Pedagogics
Field of study: English Philology
Programme code: W1-S2FA19.2021

Module name: | Teacher Training: Module 1 - Pedagogics |
---|---|
Module code: | W1-FA-NA-S2-P-2 |
Programme code: | W1-S2FA19.2021 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 1 |
Description: | The subject entitled „pedagogy for secondary education” aims at developing crucial psychological and psychopedagogical competencies needed in the process of teaching foreign languages to students in different schooling contexts (lower secondary school, upper secondary school). The most important objective of the course is to equip students with knowledge and competencies essential for initial identification of chances and challenges in the educational process that are determined by the dynamic nature of psychologogical features that characterize the period of puberty. Psychological and psychological preparation is a condition ncecssary for effective pedagogical instruction, it facillitates effective individualization of the tasks and in consequence, it leads to involving students in the learning process and making them act according to their potential.
|
Prerequisites: | None |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Jest gotów do profesjonalnego rozwiązywania konfliktów w klasie szkolnej lub grupie wychowawczej (w odniesieniu do szkoły ponadpodstawowej); [NA-S2-PDSP-1_K1] |
FAN2_K01 [2/5] |
Jest gotów do współpracy z nauczycielami i specjalistami w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy wychowawcy i nauczyciela języka angielskiego w szkole ponadpodstawowej. [NA-S2-PDSP-1_K2] |
FAN2_K07 [2/5] |
. [NA-S2-PDSP-1_U1] |
FAN2_U16 [2/5] |
Potrafi formułować oceny etyczne związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela języka angielskiego w szkole ponadpodstawowej [NA-S2-PDSP-1_U2] |
FAN2_U13 [2/5] |
Potrafi nawiązywać współpracę z nauczycielami innych przedmiotów oraz ze środowiskiem pozaszkolnym (w odniesieniu do edukacji języka angielskiego w szkole ponadpodstawowej); [NA-S2-PDSP-1_U3] |
FAN2_U14 [2/5] |
Potrafi rozpoznawać sytuację zagrożeń i uzależnień uczniów (w odniesieniu do szkolnictwa ponadpodstawowego); [NA-S2-PDSP-1_U4] |
FAN2_U12 [2/5] |
Potrafi zdiagnozować potrzeby edukacyjne ucznia szkoły ponadpodstawowej i zaprojektować dla niego odpowiednie wsparcie; [NA-S2-PDSP-1_U5] |
FAN2_U11 [2/5] |
Potrafi określić przybliżony potencjał ucznia szkoły ponadpodstawowej (zwłaszcza w odniesieniu do edukacji języka angielskiego) i doradzić mu ścieżkę rozwoju. [NA-S2-PDSP-1_U6] |
FAN2_U07 [2/5] |
Zna i rozumie założenia systemu oświaty (zwłaszcza w odniesieniu do edukacji języka angielskiego i obywatelskiej w szkole ponadpodstawowej) [NA-S2-PDSP-1_W1] |
FAN2_W08 [2/5] |
Zna i rozumie rolę nauczyciela i koncepcje pracy nauczyciela (zwłaszcza w odniesieniu do edukacji nauczania w zakresie języka angielskiego) [NA-S2-PDSP-1_W2] |
FAN2_W03 [2/5] |
Zna i rozumie proces wychowania w kontekście rozwoju (w odniesieniu do edukacji w szkole ponadpodstawowej [NA-S2-PDSP-1_W3] |
FAN2_W01 [2/5] |
Zna i rozumie zasady pracy opiekuńczo-wychowawczej nauczyciela szkoły ponadpodstawowej [NA-S2-PDSP-1_W4] |
FAN2_W04 [2/5] |
Zna i rozumie sytuację uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (zwłaszcza w odniesieniu do edukacji języka angielskiego) [NA-S2-PDSP-1_W5] |
FAN2_W10 [2/5] |
Zna i rozumie zasady pracy z uczniem z trudnościami w uczeniu się (w odniesieniu do edukacji języka angielskiego); [NA-S2-PDSP-1_W6] |
FAN2_W14 [2/5] |
Zna i rozumie rolę nauczyciela języka angielskiego jako doradcy zawodowego w szkole ponadpodstawowej [NA-S2-PDSP-1_W7] |
FAN2_W04 [2/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Egzamin pisemny [NA-S2-PDSP-1_w_1] | Written exam based on the issues covered in the course description. |
NA-S2-PDSP-1_K1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [NA-S2-PDSP-1_fs_2] | Lecture |
15 | Studentąs individual reflection and interpretation of themes discussed during lectures |
15 |
Egzamin pisemny [NA-S2-PDSP-1_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |