Diploma Module: Module 1 - Methodology of Linguistics and Translation Research
Field of study: English Philology
Programme code: W1-S2FA19.2021

Module name: | Diploma Module: Module 1 - Methodology of Linguistics and Translation Research |
---|---|
Module code: | W1-FA-TB-S2-MBJT-1 |
Programme code: | W1-S2FA19.2021 |
Semester: |
|
Language of instruction: | English |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Description: | The aim of the course is to present the issues connected with the research on specialist languages. Classes during winter semester focus on the introduction of topics related to the specialist languages. During this term the following issues will be discussed: general characteristics of specialist languages, an attempt to define specialist languages, differences between general and specialist languages, characteristics of special languages considering lexical, grammatical or textual level (with a particular emphasis to trade and business texts). |
Prerequisites: | (no information given) |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów badawczych, integrowania wiedzy z różnych dyscyplin oraz praktykowania samokształcenia służącego pogłębianiu zdobytej wiedzy i kompetencji [JB-S2-MD1-MB-1 _K_1] |
FA2_K02 [2/5] |
Student ma świadomość etycznego wymiaru prowadzenia badań naukowych, zwłaszcza roli rzetelności, uczciwości i odpowiedzialności w działalności naukowej. [JB-S2-MD1-MB-1 _K_2] |
FA2_K01 [2/5] |
W ramach danego obszaru badań student potrafi sformułować problem badawczy na podstawie pozyskanych treści oraz określić możliwą metodę jego analizy. [JB-S2-MD1-MB-1 _U_1] |
FA2_U01 [2/5] |
Student potrafi przeprowadzić merytoryczną argumentację wykorzystując wyniki badań oraz wnioski zebrane przez innych autorów oraz zastosować ją do analizy wybranego problemu badawczego. [JB-S2-MD1-MB-1 _U_2] |
FA2_U02 [2/5] |
Student zna różne metody prowadzenia badań językoznawczych i/lub przekładoznawczych. [JB-S2-MD1-MB-1 _W_1] |
FA2_W01 [2/5] |
Student zna możliwości oraz ograniczenia najczęściej stosowanych metod badawczych w danym obszarze badań oraz jest świadomy różnych trendów i mód badawczych, które wpływają na jego rozwój. [JB-S2-MD1-MB-1 _W_2] |
FA2_W01 [2/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
zaliczenie [JB-S2-MD1-MB-1 _w_1] | Aktywna postawa w trakcie dyskusji na zajęciach; indywidualna prezentacja zdobytej wiedzy w formie wskazanej przez prowadzącego. |
JB-S2-MD1-MB-1 _K_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [JB-S2-MD1-MB-1_fs_1] | Prezentacja z elementami wykładu, w tym z użyciem wybranych narzędzi multimedialnych, konwersatorium, dyskusja w mniejszych zespołach |
30 | Studiowanie literatury, analizowanie zadanego materiału, przygotowanie do referowania wskazanych lektur i udziału w dyskusji, przygotowanie indywidualnej prezentacji zdobytej wiedzy w formie wskazanej przez prowadzącego |
30 |
zaliczenie [JB-S2-MD1-MB-1 _w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |