Practical Spanish IV
                                    
    Field of study: Romance Philology
    
    Programme code: W1-S2FN19.2021
                                
                                
                                
 
| Module name: | Practical Spanish IV | 
|---|---|
| Module code: | W1-FNHTHA-S2-PNJH-4 | 
| Programme code: | W1-S2FN19.2021 | 
| Semester: | 
 | 
| Language of instruction: | Spanish | 
| Form of verification: | course work | 
| ECTS credits: | 5 | 
| Description: | Celem modułu, w którego skład wchodzą zajęcia z gramatyki i konwersacji, jest doskonalenie wiedzy, umiejętności i kompetencji studenta w zakresie języka hiszpańskiego, podnoszące jego znajomość języka kierunkowego do poziomu C2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Szczegółowe zagadnienia zawarte w sylabusie. | 
| Prerequisites: | Zaliczenie modułu Praktyczna nauka języka hiszpańskiego III. | 
| Key reading: | Bibliografia zawarta w sylabusie. | 
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] | 
|---|---|
| is able to establish and maintain effective working relationships with representatives of other occupations in Spanish [K03] | K_K03 [5/5] | 
| is focused on open, clear and effective communication in the Spanish language and demonstrates the ability to respect views other than his/her own [K07] | K_K07 [5/5] | 
| is interested in current cultural events and novel forms of artistic expression and new phenomena in art [K10] | K_K10 [5/5] | 
| can communicate and discuss matters easily in the Spanish language and is able to effectively defend his/her positions in an argument [U09] | K_U09 [5/5] | 
| has comprehensive skills in the writing of many types of dissertations and in preparing lectures in the Spanish language level C2 [U15] | K_U15 [5/5] | 
| has linguistic skills relevant to the area of his/her discipline of study and in compliance with the requirements of the level C2 of the Common European Framework of Reference for Languages [U16] | K_U16 [5/5] | 
| has a deep knowledge about current cultural life and institutions in the Spanish-speaking area [W06] | K_W06 [5/5] | 
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related | 
|---|---|---|
| krótkie testy pisemne i ustne [w-1] | testy sprawdzające bieżące osiągnięcia i sprzyjające uczeniu się | U16 | 
| ocena zadań i prac [w-2] | formalna ocena zadań i prac powstających podczas zajęć oraz w domu na różnych etapach nauki | U09 | 
| nieformalna obserwacja [w-3] | nieformalna obserwacja osiągnięć studenta dokonywana przez nauczyciela | K03 | 
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| practical classes [f-1] | wykonywanie serii ukierunkowanych zadań, które rozwijają kompetencje lingwistyczne studenta w zakresie poprawności gramatycznej, jego kompetencje pragmatyczne (spójność gramatyczna wypowiedzi) i funkcjonalne (precyzja wypowiedzi) w języku hiszpańskim | 30 | wykonywanie zadań domowych, samodzielne rozwijanie umiejętności uczenia się, a zwłaszcza wrażliwości językowej i komunikacyjnej oraz umiejętności heurystycznych (m. in. wykorzystywanie posiadanych kompetencji w nowych sytuacjach, wyszukiwanie, rozumienie i przekazywanie nowych informacji, korzystanie z nowych technologii: bazy danych, zasoby sieciowe itp.) | 45 | krótkie testy pisemne i ustne [w-1] | 
| practical classes [f-2] | wykonywanie ukierunkowanych zadań, służących wypracowaniu przez studenta strategii związanych z mówieniem (m.in. formułowanie oświadczeń publicznych, zwracanie się do publiczności), słuchaniem (np. słuchanie programów radiowych i telewizyjnych) oraz interakcją ustną (dyskusja formalna, udział w spotkaniach, prowadzenie i udzielanie wywiadu itp.), a także rozwijaniu jego kompetencji lingwistycznych (w tym fonologicznych), socjolingwistycznych (stosowność socjolingwistyczna), pragmatycznych (elastyczność w interakcji, zabieranie głosu, współdziałanie w interakcji itp.) i funkcjonalnych (m. in. płynność wypowiedzi) w języku hiszpańskim | 30 | wykonywanie zadań domowych, samodzielne rozwijanie kompetencji ogólnych (wiedza socjokulturowa, wrażliwość i umiejętności interkulturowe, wrażliwość językowa i komunikacyjna, wrażliwość i sprawność fonetyczna, umiejętności heurystyczne) oraz kompetencji komunikacyjnych | 45 | krótkie testy pisemne i ustne [w-1] | 
| Attachments | 
|---|
| Module description (PDF) | 
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction | 
| summer semester 2025/2026 | Practical Spanish IV [W1-FNHA-S2-PNJH-4] | Spanish | 
| summer semester 2025/2026 | Practical Spanish IV [W1-FNHT-S2-PNJH-4] | Spanish | 
| summer semester 2024/2025 | Practical Spanish IV [W1-FNHA-S2-PNJH-4] | Spanish | 
| summer semester 2024/2025 | Practical Spanish IV [W1-FNHT-S2-PNJH-4] | Spanish | 
| summer semester 2023/2024 | Practical Spanish IV [W1-FNHT-S2-PNJH-4] | Spanish | 
| summer semester 2022/2023 | Practical Spanish IV [W1-FNHA-S2-PNJH-4] | Spanish | 
| summer semester 2022/2023 | Practical Spanish IV [W1-FNHT-S2-PNJH-4] | Spanish | 
