Culture of French-speaking regions II
Field of study: Romance Philology
Programme code: W1-S1FN19.2021
| Module name: | Culture of French-speaking regions II |
|---|---|
| Module code: | W1-FNFT-S1-KFOJ-2 |
| Programme code: | W1-S1FN19.2021 |
| Semester: |
|
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | exam |
| ECTS credits: | 4 |
| Description: | Celem modułu jest zaznajomienie studenta z zagadnieniami dotyczącymi geografii, historii i kultury oraz współczesnego kontekstu społeczno-politycznego oraz artystyczno-literackiego francuskojęzycznego obszaru językowego. |
| Prerequisites: | brak |
| Key reading: | 1. Destexhe, A., 2009 : 50 dates-clés de l’histoire de Belgique. Bruxelles, Tournesol Conseils SA / Éditions Luc Pire.
2. Dubois, M. et L. Helen, 1997: Belgique. Une encyclopédie pratique. Tournai, Éditions Casterman.
3. Libens, Ch. Et J.-P. Deleixhe, 2007 : Testez votre culture belge. Bruxelles, Jourdan Éditeur.
4. Łaptos, J., 1995: Historia Belgii. Wrocław, Zakład Narodowy im. Ossolińskich – Wydawnictwo.
5. Mercier, J, A. Fontine et F. Bebray, 1999 : Les Belges du XXe siècle. Tournai, La Renaissance du livre / RTBF-Charleroi.
6. Selva, M. de, 2005 : Petite histoire de Belgique. Bruxelles-Charleroi, Couleur livres a.s.b.l.
7. Van den Berghe, M., 1990, éd., : La Monarchie en Belgique. Bruxelles. Service Fédéral d’Information.
|
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
takes part in cultural life with the use of different media and its various forms [K05] |
K_K05 [4/5] |
remains open and searches for the signs indicating the most significant differences between their own and the alien community in reference to habits, traditions, attitudes, views and values [K06] |
K_K06 [4/5] |
he or she is able to search, analyze, grade, select and use knowledge by means of various sources and strategies [U02] |
K_U02 [4/5] |
categorizes the factors which influence relations within and outside of a specific linguistic area [U12] |
K_U12 [4/5] |
recognizes language variety within a language and has a good command of the vocabulary typical of the dialects and registers of that language [W06] |
K_W06 [4/5] |
has the basic nomenclature used with reference to cultural issues and phenomena occurring in a given language area [W09] |
K_W09 [4/5] |
recognizes social phenomena occurring in the countries of a given language area [W10] |
K_W10 [4/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| Egzamin w formie pisemnej [w-1] | Studenci przystępują do egzaminu w formie pisemnej |
K05 |
| Praca na zjęciach [w-2] | przygotowują, zgodnie z wytycznymi, wskazany tekst |
K05 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| discussion classes [f-1] | Prezentacje multimedialne |
25 | Studenci zapoznają się z tematyką zajęć w celu przygotowania się do egzaminu pisemnego |
50 |
Egzamin w formie pisemnej [w-1] |
| discussion classes [f-2] | Praca z tekstami na temat historii i kultury francuskojęzycznego obszaru kulturowego (analiza, omówienie, dyskusja, odwołanie do wydarzeń politycznych, ekonomicznych, społecznych i kulturowych) |
5 | Studenci zapoznają się, a następnie przygotowują, zgodnie z wytycznymi, wskazany tekstStudenci zapoznają się z tematyką zajęć w celu przygotowania się do egzaminu pisemnego |
40 |
Praca na zjęciach [w-2] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| summer semester 2022/2023 | Culture of French-speaking regions 2 [W1-FNFP-S1-KFOJ-2] | Polish |
| summer semester 2021/2022 | Culture of French-speaking regions 2 [W1-FNFP-S1-KFOJ-2] | Polish |