Practical English II Field of study: Romance Philology
Programme code: W1-S1FN19.2021

Module name: Practical English II
Module code: W1-FNSFW-S1-PNJA-2
Programme code: W1-S1FN19.2021
Semester:
  • summer semester 2022/2023
  • summer semester 2021/2022
Language of instruction: English
Form of verification: course work
ECTS credits: 7
Description:
Praktyczna nauka języka angielskiego jest kursem rozwijającym wszystkie podstawowe umiejętności językowe, którego celem jest doskonalenie gramatycznej i komunikacyjnej kompetencji studentów poprzez różnorakie ćwiczenia komunikacyjne oparte na autentycznych materiałach związanych z szeroką tematyką. Celem modułu jest wprowadzenie studenta w problematykę z zakresu fonetyki języka angielskiego. Celem modułu jest wypracowanie przez studenta umiejętności konstruowania spójnych, logicznych i adekwatnych tematycznie wypowiedzi pisemnych, umiejętności rozróżniania typów i poziomu formalności tekstów, przyswojenie słownictwa i struktur gramatycznych pozwalających na poprawne i precyzyjne formułowanie myśli oraz osiągnięcie biegłości w zakresie ortografii i interpunkcji.
Prerequisites:
Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
Key reading:
Graver, B. D. 1986. Advanced Language Practice. Oxford: Oxford University Press Martinet, A. V., Thomson, A. J. 1986. A Practical English Grammar Exercises 2. Oxford: Oxford University Press Vince, M. 2003. Advanced Language Practice. Oxford: Macmillan Educations Ponsenby M. „How Now Brown Cow” Baker A. “Ship or Sheep?” Hancock, M. “English Pronunciation in Use” O`Connor, J.D. and C.Fletcher. “Sounds English. A Pronunciation Practice Book” Roach, P. “English Phonetics and Phonology. 2nd ed.” Vaughan-Rees, M. ”Test Your Pronunciation” Evans, Virginia. 1997. Successful Writing Proficiency. Newbury: Express Publishing. Leki, Ilona. 1995. Academic Writing. NY: St Martin’s Press. Oshima, Alice and Anne Ho
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
understands the need for lifelong learning [K01]
K_K01 [2/5]
is interested in linguistic phenomena [K10]
K_K10 [3/5]
is conscious of mistakes that influence the cohesion of texts, including translated texts [K11]
K_K11 [3/5]
is able to prepare written assignments as well as speeches on subjects related to the discipline of humanities that s/he studies, with the use of the most important theoretical approaches and a variety of sources [U09]
K_U09 [2/5]
has language skills in areas of knowledge proper to the chosen major, conform with the requirements determined for B2 and B1 levels for the major and the second language respectively, in the keeping with Common European Framework [U19]
K_U19 [3/5]
has correct habits in using the vocal organs [U20]
K_U20 [3/5]
identifies the role and place of humanities among other sciences and understands the specificity of the subject matter of humanities and their tools [W01]
K_W01 [3/5]
is aware of the complex nature of language, the sophistication of meaning and diachronic change in the meaning of vocabulary items [W05]
K_W05 [2/5]
recognizes language variety within a language and has a good command of the vocabulary typical of the dialects and registers of that language [W06]
K_W06 [3/5]
understands the need for lifelong learning [W17]
K_K01 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Praca na zajęciach [w-1]
Studenci uczestniczą aktywnie w zajęciach, omawiając poszczególne zagadnienia gramatyczne
K01 K10 W01 W05 W17
Prace pisemne [w-2]
Studenci tworzą teksty określonego typu (na zajęciach bądź w formie pracy domowej).
K11 U09
Prace zaliczeniowa [w-3]
Studenci podchodzą do testu sprawdzającego znajomość omówionych struktur gramatycznych
U19 U20 W06
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [f-1]
Omówienie zasad gramatycznych i ich zastosowanie w przykładach (dyskusja nad strukturami i kontekstem ich użycia)
10
Studenci pracują nad zastosowaniem struktur gramatycznych w praktyce
20 Praca na zajęciach [w-1]
practical classes [f-2]
Rozwiązanie ćwiczeń gramatycznych i omówienie błędów
20
Praca z krótkimi tekstami, nagrania, dyskusje
20 Prace pisemne [w-2]
discussion classes [f-3]
Praca z krótkimi tekstami, nagrania, dyskusje
10
studenci w domu przygotowują się do ćwiczeń fonetycznych
10 Praca na zajęciach [w-1] Prace pisemne [w-2]
practical classes [f-4]
Przygotowywanie konspektów pracy, uzupełnianie schematów konstrukcji tekstu; ćwiczenia wspomagające rozwój sprawności pisania w języku angielskim (np. parafrazy, korekta błędów, uzupełnianie luk w tekście, ćwiczenie ortografii i interpunkcji)
20
Przyswajanie i utrwalanie wiadomości oraz umiejętności nabytych w trakcie zajęć; praca z podręcznikiem, słownikami i materiałami dodatkowym
30 Praca na zajęciach [w-1]
practical classes [f-5]
Tworzenie tekstów określonego typu, szczegółowe omawianie poprawionych prac
30
Tworzenie tekstów określonego typu w ramach pracy domowej
20 Praca na zajęciach [w-1] Prace pisemne [w-2] Prace zaliczeniowa [w-3]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
summer semester 2022/2023 Practical English 2 [W1-FNSF-S1-PNJA-2] English
summer semester 2022/2023 Practical English 2 [W1-FNSW-S1-PNJA-2] English
summer semester 2021/2022 Practical English 2 [W1-FNSF-S1-PNJA-2] English
summer semester 2021/2022 Practical English 2 [W1-FNSW-S1-PNJA-2] English