Practical French II Field of study: Romance Philology
Programme code: W1-S1FN19.2021

Module name: Practical French II
Module code: W1-FNFP-S1-PNJF-2
Programme code: W1-S1FN19.2021
Semester:
  • summer semester 2022/2023
  • summer semester 2021/2022
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 11
Description:
Celem modułu jest wprowadzenie studenta w problematykę z zakresu trudności ortograficznych i gramatycznych pojawiających w języku francuskim oraz nabycie przez niego umiejętności poprawnego zapisu francuskich fonemów oraz opanowanie podstaw francuskiej interpunkcji oraz ortografii gramatycznej w zakresie ortografii rzeczownika, przymiotnika, liczebnika i przysłówka. Celem modułu jest wprowadzenie studenta w problematykę związaną z podstawowymi zagadnieniami gramatycznymi oraz umiejętnym wykorzystaniem tej wiedzy w procesie rozwiązywania zadań. Celem modułu jest zapoznanie studentów z różnymi rodzajami tekstów (pod względem formalnym, językowym, przynależności gatunkowej), uwrażliwienie na cechy je wyróżniające, umiejętność rozpoznawania i analizy krótkich tekstów.
Prerequisites:
zaliczenie poprzedniego semestru
Key reading:
Berthelin C., 1990: Orthographe de A à Z. 350 règles, exercices, dictées. Paris, Hachette. Chollet I., Robert J-M, 2013: Orthographe progressive du Français, Paris, CLE International. Bled É., Bled O., 2003: Bled Orthographe-Grammaire. Paris, Hachette. D. Baglieto, B. Girardeau, M. Mistichelli, 2011 : Agedna A2. Méthode de français. Paris, Hachette. A. Akyuz et alli, 2005 : Les exercices de Grammaire A2 avec corrigés. Paris, Hachette. Bescherelle : la conjugaison pour tous. Hatier, 2006. Bescherelle : la grammaire pour tous. Hatier, 2006. S. Poisson-Quinton, C. Huet-Ogle, R. Boulet, A. Vergne-Sirieys, 2003 : Grammaire expliquée du français. Niveau débutant. Paris, CLE International. S. Poisson-Quinton, C. Huet-Ogle, R. Boulet, A. Vergne-Sirieys, 2003 : Exercices. Grammaire expliquée du français. Niveau débutant. Paris, CLE International. M.P.Schmitt: Savoir lire. Précis de lecture critique. Paris, Didier, 1982. E. Andruszko, A. Bartosz, M. Braud, W. Rapak: Introduction à l’analyse des textes littéraires français du XXe siècle. Kraków, Romanica Cracoviensia, 1999.
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
knows how to determine priorities serving the execution of a particular task performed on their own or by others [K03]
K_K03 [4/5]
is interested in linguistic phenomena [K10]
K_K10 [3/5]
has elementary research skills which allow him or her to solve typical tasks and problems in the field of the subjects studied [U03]
K_U03 [4/5]
is able to work in a group, following the aims and guidelines formulated by the supervisor [U06]
K_U06 [5/5]
is able to prepare written assignments as well as speeches on subjects related to the discipline of humanities that s/he studies, with the use of the most important theoretical approaches and a variety of sources [U09]
K_U09 [2/5]
is able to recognize different kinds of texts and products of material culture from the field of philology, and conduct their critical analysis and interpretation [U10]
K_U10 [4/5]
is able to apply theoretical knowledge to the process of learning foreign languages. [U14]
K_U14 [3/5]
knows basic linguistic terminology and identifies its sources [W02]
K_W02 [3/5]
has the basic knowledge of the (inter)relationships between philology and other humanities [W04]
K_W04 [4/5]
recognizes language variety within a language and has a good command of the vocabulary typical of the dialects and registers of that language [W06]
K_W06 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Praca na zajęciach [w-1]
Studenci biorą czynny udział w zajęciach.
K10 U03 U06 U14 W02 W04
Kolokwium [w-2]
Studenci przystępują do testu zaliczeniowego
K03 U09 U10 W06
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
discussion classes [f-1]
Praca z tekstami teoretycznymi na temat trudności ortograficznych (analiza, omówienie, dyskusja)
30
Studenci przyswajają teorię na temat trudności ortograficznych
30 Praca na zajęciach [w-1]
practical classes [f-2]
Rozwiązywanie ćwiczeń językowych z różnych zagadnień ortograficznych
30
Analiza trudności językowych na przykładach zawartych w ćwiczeniach
25 Praca na zajęciach [w-1]
practical classes [f-3]
rozwiązywanie ćwiczeń w formie pisemnej
50
rozwiązywanie dodatkowych zadań
35 Praca na zajęciach [w-1] Kolokwium [w-2]
discussion classes [f-4]
Analiza wybranych fragmentów tekstów
40
Student opracowuje podane wcześniej zagadnienia do omawianego tekstu
30 Kolokwium [w-2]
discussion classes [f-5]
Omawianie terminologii służącej do analizy tekstu
30
Przygotowywanie słownictwa pojawiającego się w omawianym tekście
30 Praca na zajęciach [w-1] Kolokwium [w-2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
summer semester 2022/2023 Practical French 2 [W1-FNFP-S1-PNJF-2] Polish
summer semester 2021/2022 Practical French 2 [W1-FNFP-S1-PNJF-2] Polish