Mathematics 2
Field of study: Biomedical Engineering
Programme code: 08-S1IB12.2.2018
| Module name: | Mathematics 2 |
|---|---|
| Module code: | 08-IB-S1-17-2-M2 |
| Programme code: | 08-S1IB12.2.2018 |
| Semester: | summer semester 2018/2019 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | exam |
| ECTS credits: | 7 |
| Description: | Celem tego modułu jest zapoznanie studentów z podstawami rachunku różniczkowego i całkowego funkcji wielu zmiennych, z elementami równań różniczkowych zwyczajnych oraz z elementami teorii szeregów potęgowych (wraz z zastosowaniami w praktyce). |
| Prerequisites: | Wymagane jest zaliczenie modułu Matematyka I. |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Ma wiedzę o zastosowaniach równań różniczkowych w naukach przyrodniczych (ruch harmoniczny, wahadło, rozpad promieniotwórczy, rozwój populacji). [k_1] |
W01 [3/5] |
Zna interpretację fizyczną równania zwyczajnego II rzędu o stałych współczynnikach. [k_2] |
W01 [3/5] |
Zna podstawowe twierdzenia z poznanych działów matematyki. [k_3] |
W01 [3/5] |
Potrafi obliczać pochodne cząstkowe funkcji wielu zmiennych oraz zna ich interpretacje fizyczną. Potrafi stosować pojęcie różniczki zupełnej do oszacowania niepewności pomiarowej. Potrafi obliczyć ekstrema funkcji wielu zmiennych. [k_4] |
U01 [2/5] |
Potrafi stosować całkę podwójną i potrójną do obliczania pól, objętości i mas. Potrafi obliczyć pracę z wykorzystaniem pojęcia całki krzywoliniowej oraz twierdzenia Greena. [k_5] |
U01 [2/5] |
Potrafi podać interpretację fizyczną całki powierzchniowej I i II rodzaju. Potrafi stosować twierdzenie Gaussa Ostrogradskiego do obliczenia całek powierzchniowych. [k_6] |
U09 [2/5] |
Potrafi rozwiązać równania różniczkowe zwyczajne: o rozdzielonych zmiennych, liniowe I rzędu, liniowe II rzędu o stałych współczynnikach. [k_7] |
U09 [2/5] |
Potrafi zbadać zbieżność szeregów potęgowych. Potrafi rozwinąć w szereg potęgowy pewne funkcje elementarne (sinus, cosinus, exp). [k_8] |
U09 [2/5] |
Potrafi stosować metody matematyczne do opisu zagadnień technicznych. [k_9] |
U09 [2/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| Egzamin [k_w_1] | Egzamin pisemny. Przynajmniej 7 zadań i kilka pytań z teorii. |
k_1 |
| Sprawdziany pisemne [k_w_2] | Przynajmniej jedno kolokwium pisemne na ćwiczeniach z materiału realizowanego w II semestrze. |
k_1 |
| Ocenianie ciągłe [k_w_3] | Ocena ciągła pracy studentów |
k_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| lecture [k_fs_1] | Podanie treści kształcenia w formie werbalnej z wykorzystaniem dużej ilości przykładów |
30 | Przygotowanie się do egzaminu |
60 |
Egzamin [k_w_1] |
| practical classes [k_fs_2] | Studenci na ćwiczeniach rozwiązują zadania tydzień wcześniej podane. Studenci i prowadzący ćwiczenia dostają na pierwszym wykładzie (od wykładowcy) zestaw przykładowych zadań do egzaminu na I i II semestr (około 30 zadań). Prowadzący ćwiczenia są zobowiązani do rozwiązywania na zajęciach podobnych typów zadań. |
30 | Przygotowanie rozwiązań zadań (podanych wcześniej) |
90 |
Sprawdziany pisemne [k_w_2] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||