3D modelling of people and surroundings
Field of study: Biomedical Engineering
Programme code: 08-S1IB12.2.2018
| Module name: | 3D modelling of people and surroundings |
|---|---|
| Module code: | 08-IBSI-S1-17-5-3DMP |
| Programme code: | 08-S1IB12.2.2018 |
| Semester: | winter semester 2020/2021 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 4 |
| Description: | Moduł zaznajamia studentów z problemem geometrycznego opisu otaczającej nas rzeczywistości. Przedstawia sposób tworzenia modelu znanymi metodami. Omówiona zostaje szczegółowo metoda modelowania zaczerpnięta ze źródeł Fotogrametrycznych i Computer Vision Garego Bradskiego (Intel Lab). W centrum uwagi jest nie tylko sam proces budowania modelu 3D, ale i metody jego wizualizacji, pokrywania bitmapami, czy triangulacji powierzchni. Szczególny nacisk jest położony na nabycie praktycznych umiejętności posługiwaniem się wiedzą teoretyczną, co realizujemy dzięki wprowadzeniu dwóch projektów, podczas których studenci z pomocą prowadzącego napiszą aplikację do modelowania, a następnie z jej pomocą zbudują model i dokonają jego interpretacji. W module rozwijana jest również umiejętność szybkiego wyszukiwania wiedzy i klasyfikowania jej przydatności. |
| Prerequisites: | Realizacja efektów kształcenia modułów matematyka, fizyka, języki programowania i inżynieria oprogramowania. |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Klasyfikuje metody geometrycznej reprezentacji otaczającego nas świata. [k_1] |
W05 [4/5] |
Przedstawia poszczególne etapy modelowania postaci i otaczającego świata według metod fotogrametrii cyfrowej. [k_2] |
W10 [4/5] |
Przedstawia poszczególne etapy modelowania postaci i otaczającego świata według metod wizji komputerowej. [k_3] |
U18 [5/5] |
Komentuje uzyskany model i wyciąga wnioski. [k_4] |
U10 [4/5] |
Samodzielnie wyodrębnia informacje z literatury, platformy e-learningowej oraz innych źródeł. [k_5] |
U17 [3/5] |
Wyodrębnia informacje z literatury, platformy e-learningowej oraz innych źródeł. [k_6] |
U03 [2/5] |
Wykonuje prace indywidualne i zespołowe. [k_7] |
K02 [2/5] |
Demonstruje odpowiedzialność za wspólnie realizowane zadania w ramach zespołu. [k_8] |
K04 [1/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| Kolokwium [k_w_1] | W ramach modułu zostanie zrealizowane kolokwium badające poziom zrozumienia metod i poszczególnych etapów procesu modelowania. |
k_1 |
| Kartkówki [k_w_2] | Przed zajęciami student rozwiązuje problem, który zakresem materiału obejmuje poprzednie ćwiczenia. |
k_1 |
| Projekty [k_w_3] | W ramach modułu zostaną zrealizowane samodzielnie przez studenta dwa projekty. Jeden polega na opracowaniu modelu dowolnego przedmiotu dowolną metodą, a drugi na wykonaniu kalibracji urządzenia obrazującego. |
k_2 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| laboratory classes [k_fs_1] | Prowadzący prowadzi studentów przez proces budowy modelu i analizuje wspólnie z nimi możliwe wyniki. Przedstawia i omawia celowość modelowania chmury punktów. W „burzy mózgów” studenci poszukują właściwej interpretacji uzyskanych wyników. Studenci pracują w 3-4 osobowych grupach. Prowadzący omawia tematykę projektów i udostępnia instrukcje do ich wykonania. |
30 | Rozległy zakres zagadnienia zobowiązuje studentów do regularnego przygotowywania się na zajęcia, celem aktywnego w nich uczestnictwa. Studenci częściowo samodzielnie wykonują dwa projekty z wykorzystaniem dedykowanego oprogramowania, dokonują opracowania wyników i przesyłają je prowadzącemu. |
70 |
Kolokwium [k_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||