Improwizacja fortepianowa 2
Field of study: Music Education
Programme code: 13-S2EM12.2014
| Module name: | Improwizacja fortepianowa 2 |
|---|---|
| Module code: | 13-EM-S2-IMF2 |
| Programme code: | 13-S2EM12.2014 |
| Semester: | summer semester 2015/2016 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 2 |
| Description: | Nabycie umiejętności zróżnicowanej stylistycznie improwizacji fortepianowej w celu wykorzystania jej podczas zajęć umuzykalniających. Zaznajomienie z szerokimi możliwościami wykorzystania fortepianu, oparte na praktycznym poznaniu zróżnicowanych technik pianistycznych oraz swobodnym posługiwaniu się wzorcami harmonicznymi i metrorytmicznymi. Swobodne używanie twórczego akompaniamentu i wykształcenie umiejętności budowania frazy w wariacyjnym przekształcaniu materii dźwiękowej. Podniesienie umiejętności świadomej i twórczej wypowiedzi własnej na instrumencie. Doskonalenie gry na fortepianie pod względem technicznym i wyrazowym pod kątem umiejętności improwizowania. Kształtowanie wyobraźni i wrażliwości muzycznej oraz integracja wiedzy teoretycznej z umiejętnościami praktycznymi.. |
| Prerequisites: | Wymagana realizacja efektów kształcenia modułów: Improwizacja fortepianowa 1 |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Student zna podstawowy zestaw skal oraz wzorców harmonicznych i rytmicznych dla improwizacji w różnych stylach muzycznych. [13-EM-S2-IMF2_1] |
K_W04 [2/5] |
Zna i rozróżnia zasady budowy formalnej charakterystyczne dla poszczególnych stylistyk muzycznych. [13-EM-S2-IMF2_2] |
K_W05 [2/5] |
Improwizuje krótką formę muzyczną korzystając z podstawowych technik pianistycznych. [13-EM-S2-IMF2_3] |
K_W13 [2/5] |
Buduje, transponuje i harmonizuje na fortepianie linię melodyczną. [13-EM-S2-IMF2_4] |
K_W13 [1/5] |
Improwizuje w różnych stylach i swobodnie wypowiada się na instrumencie. [13-EM-S2-IMF2_5] |
K_W13 [2/5] |
Akompaniuje różnym sekwencjom dźwiękowym w odpowiednim charakterze, wykorzystując proste zwroty harmoniczno-rytmiczne.
[13-EM-S2-IMF2_6] |
K_W04 [1/5] |
Potrafi praktycznie wykorzystać zdobyte umiejętności podczas improwizacji w sytuacji publicznej. [13-EM-S2-IMF2_7] |
K_U01 [1/5] |
Rozumie potrzebę stałej i regularnej pracy nad warsztatem wykonawczym.
[13-EM-S2-IMF2_8] |
K_U07 [1/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| prezentacja bieżąca [IMF2_w_1] | bieżące przygotowanie do zajęć, zaangażowanie w pracy, systematyczność i aktywność |
13-EM-S2-IMF2_1 |
| prezentacja semestralna [IMF2_w_2] | zaprezentowanie wybranych improwizacji (ocena formująca) |
13-EM-S2-IMF2_1 |
| końcowy egzamin praktyczny [IMF2_w_3] | ocena stopnia opanowania wiedzy i poziomu wykonania pozycji opracowywanych na zajęciach i zadanych do samodzielnego przygotowania oraz improwizacja na podany temat (ocena podsumowująca) |
13-EM-S2-IMF2_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| practical classes [IMF2_fs_1] | Praca ze studentem nad podstawami improwizacji.
Prezentacja wzorców.
Analiza cech poszczególnych stylistyk muzycznych z wykorzystaniem materiałów nutowych oraz pomocy audiowizualnych.
Dobór metod nauczania zindywidualizowany w zależności od muzycznego przygotowania, stopnia instrumentalnego zaawansowania i predyspozycji.
|
15 | Samodzielna praca polegająca na opanowaniu i utrwaleniu potrzebnych wzorców i wykorzystaniu ich do swobodnej improwizacji
Indywidualne ćwiczenia na instrumencie
z uwzględnieniem uwag i wskazówek wykładowcy.
Lektura pozycji literatury podstawowej i uzupełniającej.
|
45 |
prezentacja bieżąca [IMF2_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||