Characterization of the structure and properties of biomaterials
Field of study: Biomedical Engineering
Programme code: 08-S1IB12.2.2018
| Module name: | Characterization of the structure and properties of biomaterials |
|---|---|
| Module code: | 08-IBIB-S1-17-7-CSWB |
| Programme code: | 08-S1IB12.2.2018 |
| Semester: | winter semester 2021/2022 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 4 |
| Description: | Moduł Charakteryzowanie struktury i właściwości biomateriałów ma umożliwić studentowi/studentce poznanie zjawisk, zasad działania i budowy aparatury badawczej, które stosowane są w technikach i metodach pomiarowych służących do charakteryzowania struktury oraz podstawowych właściwości biomateriałów. Dzięki temu student/studentka powinni opanować obsługę aparatury naukowo-badawczej oraz nabyć umiejętności interpretacji wyników pomiarowych. Zrozumienie zjawisk i zasad działania ma doprowadzić do umiejętnego zastosowania odpowiedniej techniki badawczej do oceny struktury i własności materiałów. |
| Prerequisites: | Wymagana jest realizacja efektów kształcenia modułu biofizyki; biomateriały, metody badań biomateriałów 1, metody badań biomateriałów 2. |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Rozumienie zjawisk wykorzystywanych w podstawowych metodach charakteryzowania struktury i właściwości biomateriałów w tym metody podstawowe takie jak - techniki mikroskopowe oraz metody dyfrakcyjne a także podstawy metod jądrowych umożliwiających kompleksową charakterystykę struktury i własności biomateriałów.
Poznanie budowy i zasady działania specjalistycznej aparatury naukowo-badawczej wykorzystywanej do charakterystyki struktury i właściwości biomateriałów [k_1] |
W01 [3/5] |
Umiejętność obsługi specjalistycznej aparatury naukowo-badawczej, analizy struktury oraz właściwości biomateriałów; interpretacji wyników badań i oceny błędów pomiarowych [k_2] |
U14 [2/5] |
Kształtowanie kreatywnego myślenia [k_3] |
K05 [4/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| egzamin ustny [k_w_1] | Weryfikacja wiedzy w oparciu o treść wykładów, wskazaną literaturę oraz odbyte ćwiczenia |
k_1 |
| kolokwium pisemne [k_w_2] | Sprawdzenie znajomości interpretacji wyników pomiarowych, zjawisk oraz zasady działania poznanej aparatury badawczej |
k_1 |
| sprawdzian [k_w_3] | Ocena opanowania podstawowych wiadomości niezbędnych do indywidualnego wykonania ćwiczenia praktycznego |
k_1 |
| sprawozdanie [k_w_4] | Ocena umiejętności analizy struktury oraz właściwości materiałów inżynierskich |
k_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| lecture [k_fs_1] | Wykład ma umożliwić zrozumienie zjawisk oraz zasad działania aparatury stosowanej w metodach charakteryzowania struktury oraz właściwości materiałów inżynierskich. Wykład prowadzony jest z wykorzystaniem środków multimedialnych. |
15 | Praca ze wskazaną literaturą obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy w odniesieniu do podstawowych zagadnień |
30 |
egzamin ustny [k_w_1] |
| laboratory classes [k_fs_2] | Zastosowanie poznanych wiadomości wiedzy teoretycznej w nabyciu umiejętności obsługi aparatury badawczej, interpretacji wyników oraz oceny błędów pomiarowych.
Ćwiczenia wykonywane są indywidualnie przez studentów z wykorzystaniem wyposażenia pracowni dydaktycznych oraz naukowych. |
15 | Przygotowanie teoretycznych podstaw i zagadnień związanych z tematem wykonywanego ćwiczenia.
Samodzielne opracowanie wstępu teoretycznego.
Indywidualne opracowanie wyników ćwiczenia. |
40 |
kolokwium pisemne [k_w_2] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||