Podstawy terapii pedagogicznej Field of study: Individual Teacher Training Studies
Programme code: 38-S1NI20.2020

Module name: Podstawy terapii pedagogicznej
Module code: S1ISN_PTP
Programme code: 38-S1NI20.2020
Semester:
  • summer semester 2025/2026
  • summer semester 2024/2025
  • summer semester 2023/2024
  • summer semester 2022/2023
  • summer semester 2021/2022
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 6
Description:
Wszystkie efekty kształcenia modułu powiązane są zarówno z ćwiczeniową, jak i wykładową formą kształcenia.
Prerequisites:
brak
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
zna i rozumie podstawy pedagogiki korekcyjnej: pojęcie, cele, zadania, zasady, przedmiot i podmiot oddziaływań pedagogiki korekcyjnej, zasady korekcji i kompensacji jako oddziaływań terapeutycznych wobec dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się oraz uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania, pisania oraz liczenia, zwykłe i specyficzne trudności w uczeniu się, obraz kliniczny i psychologiczny ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; miejsce ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w polskim systemie edukacji oraz w systemach wybranych państw; postawy nauczycieli wobec ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; [S1ISN_PTP_1]
K_W10 [5/5] K_W12 [5/5] K_W14 [5/5] K_W15 [5/5]
zna i rozumie medyczne podstawy pedagogiki korekcyjnej; funkcjonowanie ośrodkowego układu nerwowego w kontekście specyficznych trudności w uczeniu się; etiopatogenezę specyficznych trudności w uczeniu się; [S1ISN_PTP_2]
K_W02 [5/5]
potrafi analizować podstawy pedagogiki korekcyjnej; analizować i definiować pojęcie, cele, zadania, zasady, przedmiot i podmiot oddziaływań pedagogiki korekcyjnej; interpretować korekcję i kompensację jako oddziaływania terapeutyczne wobec dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się oraz uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; różnicować zwykłe i specyficzne trudności w uczeniu się; prezentować obraz kliniczny i psychologiczny ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; charakteryzować miejsce ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w polskim systemie edukacji oraz w systemach wybranych państw; określać postawy nauczycieli wobec ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; [S1ISN_PTP_3]
K_U20 [4/5] K_U24 [4/5]
potrafi analizować medyczne podstawy pedagogiki korekcyjnej oraz funkcjonowanie ośrodkowego układu nerwowego w kontekście specyficznych trudności w uczeniu się; określać etiopatogenezę specyficznych trudności w uczeniu się; [S1ISN_PTP_4]
K_U17 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
egzamin [PTP_sw_1]
egzamin pisemny
S1ISN_PTP_1 S1ISN_PTP_2
zaliczenie [PTP_sw_2]
kolokwia pisemne
S1ISN_PTP_3 S1ISN_PTP_4
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [PTP_fpz_1]
metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
15
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą.
75 egzamin [PTP_sw_1]
practical classes [PTP_fpz_2]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy
30
Przygotowanie projektu i lektura zadanej literatury.
60 zaliczenie [PTP_sw_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)