Podstawy terapii pedagogicznej
Field of study: Individual Teacher Training Studies
Programme code: 38-S1NI20.2020

Module name: | Podstawy terapii pedagogicznej |
---|---|
Module code: | S1ISN_PTP |
Programme code: | 38-S1NI20.2020 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 6 |
Description: | Wszystkie efekty kształcenia modułu powiązane są zarówno z ćwiczeniową, jak i wykładową formą kształcenia. |
Prerequisites: | brak |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
zna i rozumie podstawy pedagogiki korekcyjnej: pojęcie, cele, zadania, zasady, przedmiot i podmiot oddziaływań pedagogiki korekcyjnej, zasady korekcji i kompensacji jako oddziaływań terapeutycznych wobec dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się oraz uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania, pisania oraz liczenia, zwykłe i specyficzne trudności w uczeniu się, obraz kliniczny i psychologiczny ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; miejsce ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w polskim systemie edukacji oraz w systemach wybranych państw; postawy nauczycieli wobec ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; [S1ISN_PTP_1] |
K_W10 [5/5] |
zna i rozumie medyczne podstawy pedagogiki korekcyjnej; funkcjonowanie ośrodkowego układu nerwowego w kontekście specyficznych trudności w uczeniu się; etiopatogenezę specyficznych trudności w uczeniu się; [S1ISN_PTP_2] |
K_W02 [5/5] |
potrafi analizować podstawy pedagogiki korekcyjnej; analizować i definiować pojęcie, cele, zadania, zasady, przedmiot i podmiot oddziaływań pedagogiki korekcyjnej; interpretować korekcję i kompensację jako oddziaływania terapeutyczne wobec dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się oraz uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; różnicować zwykłe i specyficzne trudności w uczeniu się; prezentować obraz kliniczny i psychologiczny ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; charakteryzować miejsce ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w polskim systemie edukacji oraz w systemach wybranych państw; określać postawy nauczycieli wobec ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; [S1ISN_PTP_3] |
K_U20 [4/5] |
potrafi analizować medyczne podstawy pedagogiki korekcyjnej oraz funkcjonowanie ośrodkowego układu nerwowego w kontekście specyficznych trudności w uczeniu się; określać etiopatogenezę specyficznych trudności w uczeniu się; [S1ISN_PTP_4] |
K_U17 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
egzamin [PTP_sw_1] | egzamin pisemny |
S1ISN_PTP_1 |
zaliczenie [PTP_sw_2] | kolokwia pisemne |
S1ISN_PTP_3 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [PTP_fpz_1] | metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
15 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. |
75 |
egzamin [PTP_sw_1] |
practical classes [PTP_fpz_2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy |
30 | Przygotowanie projektu i lektura zadanej literatury. |
60 |
zaliczenie [PTP_sw_2] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |