Metodyka wychowania i kształcenia uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną_1
Field of study: Special Education
Programme code: W3-NMPC19.2020
Module name: | Metodyka wychowania i kształcenia uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną_1 |
---|---|
Module code: | PS_NI_MUZ_E2 |
Programme code: | W3-NMPC19.2020 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 5 |
Description: | Celem prowadzonego modułu będzie zapoznanie studentów z wymaganiami organizacyjno-prawnymi pracy z uczniem z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością. Istotnym elementem jest zapoznanie studentów z podstawą programową dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością. Student w czasie prowadzenia modułu potrafi stworzyć tygodniowe, miesięczne plany pracy w oparciu o przeprowadzoną wcześniej diagnozę funkcjonalną ucznia. Student potrafi przygotować pomoc dydaktyczną, jako przydatnego środka dydaktycznego. |
Prerequisites: | Brak |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie metodykę wychowania i kształcenia uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną w różnych typach placówek systemu oświaty, na różnych etapach edukacyjnych; podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych oraz kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy [PS_NI_MUZ_E2_1] |
K_W10 [3/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania
ucznia i opracowywanie oraz modyfikowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego; specjalistyczne metody rozwijania kompetencji osobistych, komunikacyjnych i społecznych; zasady organizowania przestrzeni szkolnej oraz optymalnego stanowiska pracy; rolę współpracy z rodziną, nauczycielami i specjalistami; [PS_NI_MUZ_E2_2] |
K_W05 [3/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi analizować metodykę wychowania i kształcenia uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną w różnych typach placówek systemu oświaty, na różnych etapach edukacyjnych; realizować podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych oraz kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy [PS_NI_MUZ_E2_3] |
K_U07 [4/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent gotów jest do okazywania empatii dzieciom i uczniom potrzebującym wsparcia i pomocy [PS_NI_MUZ_E2_4] |
K_K02 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Zaliczenie pisemne [PS_NI_MUZ_E2_w_1] | Test pytań otwartych obejmujący znaczną część treści/działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie tego przedmiotu |
PS_NI_MUZ_E2_1 PS_NI_MUZ_E2_2 PS_NI_MUZ_E2_3 |
Mikronauczanie- realizacja projektu [PS_NI_MUZ_E2_w_2] | Realizacja projektu – realizacja scenariusza zajęć dla uczniów uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym przygotowanego w oparciu podstawę programową |
PS_NI_MUZ_E2_2 PS_NI_MUZ_E2_3 PS_NI_MUZ_E2_4 |
Wytwory studentów [PS_NI_MUZ_E2_w_3] | Projektowanie oraz wykonanie środków dydaktycznych zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli |
PS_NI_MUZ_E2_2 PS_NI_MUZ_E2_3 PS_NI_MUZ_E2_4 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [PS_NI_MUZ_E2_fns_1] | Metody asymilacji wiedzy (wykład
z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, dyskusja) |
10 | Czytanie literatury obowiązkowej i uzupełniającej, przygotowanie się do egzaminu pisemnego (test pytań otwartych). |
50 | |
practical classes [PS_NI_MUZ_E2_fns_2] | Metody asymilacji wiedzy (dyskusja), metody samodzielnego dochodzenia
do wiedzy (mikronauczanie, gry symulacyjne), metody praktyczne (metody ćwiczebne, metody zadań wytwórczych). |
20 | Analiza zalecanej literatury. Indywidualne opracowanie scenariusza zajęć (oraz jego realizacja). Przygotowanie diagnozy funkcjonalnej. Przygotowanie środków dydaktycznych. |
70 |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |