Metodyka wychowania i kształcenia uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną_1 Field of study: Special Education
Programme code: W3-NMPC19.2020

Module name: Metodyka wychowania i kształcenia uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną_1
Module code: PS_NI_MUZ_E2
Programme code: W3-NMPC19.2020
Semester:
  • summer semester 2024/2025
  • summer semester 2023/2024
  • summer semester 2022/2023
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 5
Description:
Celem prowadzonego modułu będzie zapoznanie studentów z wymaganiami organizacyjno-prawnymi pracy z uczniem z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością. Istotnym elementem jest zapoznanie studentów z podstawą programową dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością. Student w czasie prowadzenia modułu potrafi stworzyć tygodniowe, miesięczne plany pracy w oparciu o przeprowadzoną wcześniej diagnozę funkcjonalną ucznia. Student potrafi przygotować pomoc dydaktyczną, jako przydatnego środka dydaktycznego.
Prerequisites:
Brak
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie metodykę wychowania i kształcenia uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną w różnych typach placówek systemu oświaty, na różnych etapach edukacyjnych; podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych oraz kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy [PS_NI_MUZ_E2_1]
K_W10 [3/5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania ucznia i opracowywanie oraz modyfikowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego; specjalistyczne metody rozwijania kompetencji osobistych, komunikacyjnych i społecznych; zasady organizowania przestrzeni szkolnej oraz optymalnego stanowiska pracy; rolę współpracy z rodziną, nauczycielami i specjalistami; [PS_NI_MUZ_E2_2]
K_W05 [3/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi analizować metodykę wychowania i kształcenia uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną w różnych typach placówek systemu oświaty, na różnych etapach edukacyjnych; realizować podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych oraz kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy [PS_NI_MUZ_E2_3]
K_U07 [4/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent gotów jest do okazywania empatii dzieciom i uczniom potrzebującym wsparcia i pomocy [PS_NI_MUZ_E2_4]
K_K02 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Zaliczenie pisemne [PS_NI_MUZ_E2_w_1]
Test pytań otwartych obejmujący znaczną część treści/działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie tego przedmiotu
PS_NI_MUZ_E2_1 PS_NI_MUZ_E2_2 PS_NI_MUZ_E2_3
Mikronauczanie- realizacja projektu [PS_NI_MUZ_E2_w_2]
Realizacja projektu – realizacja scenariusza zajęć dla uczniów uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym przygotowanego w oparciu podstawę programową
PS_NI_MUZ_E2_2 PS_NI_MUZ_E2_3 PS_NI_MUZ_E2_4
Wytwory studentów [PS_NI_MUZ_E2_w_3]
Projektowanie oraz wykonanie środków dydaktycznych zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli
PS_NI_MUZ_E2_2 PS_NI_MUZ_E2_3 PS_NI_MUZ_E2_4
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [PS_NI_MUZ_E2_fns_1]
Metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, dyskusja)
10
Czytanie literatury obowiązkowej i uzupełniającej, przygotowanie się do egzaminu pisemnego (test pytań otwartych).
50
practical classes [PS_NI_MUZ_E2_fns_2]
Metody asymilacji wiedzy (dyskusja), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (mikronauczanie, gry symulacyjne), metody praktyczne (metody ćwiczebne, metody zadań wytwórczych).
20
Analiza zalecanej literatury. Indywidualne opracowanie scenariusza zajęć (oraz jego realizacja). Przygotowanie diagnozy funkcjonalnej. Przygotowanie środków dydaktycznych.
70
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)