Społeczne i kulturowe aspekty autyzmu
Field of study: Special Education
Programme code: W3-NMPC19.2020
Module name: | Społeczne i kulturowe aspekty autyzmu |
---|---|
Module code: | PS_ASD_SK_E1 |
Programme code: | W3-NMPC19.2020 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 3 |
Description: | Moduł Społeczno – kulturowe konteksty autyzmu ukazuje złożoność problematyki zaburzeń ze spektrum autyzmu na tle przemian społeczno – kulturowych. Treści modułu obejmują następujące zagadnienia: historyczny kontekst badań nad autyzmem, zaburzenia ze spektrum na tle zmian społecznych, wizerunek osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w kulturze popularnej, wiedza potoczna a wiedza naukowa na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu. Omówione zostaną również zagadnienia kampanii społecznych oraz projektów skierowanych do osób z tym rodzajem zaburzeń oraz ich rodzin. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie pracy pisemnej oraz wymaganych zagadnień. |
Prerequisites: | Wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz kulturowe aspekty tych zaburzeń; klasyfikacje medyczne (ICD i DSM) oraz klasyfikację funkcjonalną ICF jako odzwierciedlenie przemian w zakresie spostrzegania zaburzeń ze spektrum autyzmu; różne podejścia do edukacji i terapii dzieci, uczniów i osób dorosłych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w kontekście przemian społeczno - kulturowych [PS_ASD_SK_E1_1] |
K_W01 [4/5] K_W02 [5/5] |
W zakresie umiejętności społecznych absolwent potrafi określić psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz kulturowe aspekty tych zaburzeń; analizować zaburzenia autystyczne w klasyfikacjach medycznych (ICD i DSM) oraz klasyfikacji funkcjonalnej (ICF); analizować różne podejścia do edukacji terapii dzieci i uczniów i osób dorosłych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w kontekście przemian społeczno - kulturowych [PS_ASD_SK_E1_2] |
K_U01 [4/5] K_U02 [4/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do autorefleksji nad rozwojem zawodowym oraz wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych [PS_ASD_SK_E1_3] |
K_K03 [4/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych. [PS_ASD_SK_E1_4] |
K_K06 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Egzamin [PS_ASD_SK_E1_w_1] | Egzamin pisemny obejmujący znaczną część treści /działań zmierzających do osiągnięcia efektów uczenia się w obrębie realizowanego przedmiotu |
PS_ASD_SK_E1_1 PS_ASD_SK_E1_2 |
Zaliczenie pisemne [PS_ASD_SK_E1_w_2] | Praca pisemna na temat współczesnych problemów osób ze spektrum autyzmu i ich rodzin. |
PS_ASD_SK_E1_1 PS_ASD_SK_E1_2 PS_ASD_SK_E1_3 PS_ASD_SK_E1_4 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [PS_ASD_SK_E1_fns_1] | Metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, dyskusja) |
10 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. |
50 | Egzamin [PS_ASD_SK_E1_w_1] |
practical classes [PS_ASD_SK_E1_fns_2] | Metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (klasyczna metoda dochodzenia do wiedzy, metoda sytuacyjna, burza mózgów). |
10 | Przygotowanie pracy zaliczeniowej; studia w oparciu o literaturę przedmiotu oraz wiedzę zdobytą w trakcie praktyk pedagogicznych. Przygotowanie się do paneli dyskusyjnych |
20 | Zaliczenie pisemne [PS_ASD_SK_E1_w_2] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |