Alternatywna i wspomagająca komunikacja osób ze spektrum autyzmu
Field of study: Special Education
Programme code: W3-NMPC19.2020
Module name: | Alternatywna i wspomagająca komunikacja osób ze spektrum autyzmu |
---|---|
Module code: | PS_ASD_AAC_E2 |
Programme code: | W3-NMPC19.2020 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Description: | Celem modułu Komunikacja alternatywna i wspomagająca osób ze spektrum autyzmu jest nabycie przez słuchaczy umiejętności praktycznego wykorzystania w pracy z osobami ze spektrum autyzmu wspomagających i alternatywnych sposobów porozumiewania się.
Treści modułu dotyczyć będą podstawowych założeń AAC oraz najczęściej stosowanych systemów porozumiewania się osób ze spektrum autyzmu. W ramach modułu student zostanie wyposażony w umiejętności wykorzystywania różnych strategii wprowadzania komunikacji alternatywnej oraz pozna sposoby korzystania z alternatywnych metod porozumiewania w sytuacjach dydaktycznych i w życiu codziennym osób ze spektrum autyzmu. Wszystkie efekty uczenia się planuje się osiągnąć w trakcie zajęć ćwiczeniowych oraz w ramach pracy własnej studenta. |
Prerequisites: | Zaliczenie modułu "Mowa, język i komunikacja osób ze spektrum autyzmu" |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie rolę zajęć rozwijających komunikację osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i oraz metodykę zajęć rehabilitacji indywidualnej skierowanej na rozwijanie komunikacji ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu [PS_ASD_AAC_E2_1] |
K_W02 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi określać rolę zajęć specjalistycznych rozwijających komunikację z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz metodyki zajęć rehabilitacji indywidualnej skierowanej na rozwój komunikacji ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu [PS_ASD_AAC_E2_2] |
K_U07 [4/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do współpracy z nauczycielami i specjalistami w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy [PS_ASD_AAC_E2_3] |
K_K04 [4/5] K_K05 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Zaliczenie pisemne [PS_ASD_AAC_E2_w_1] | Forma pisemna obejmująca znaczną część treści/działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia modułu |
PS_ASD_AAC_E2_1 PS_ASD_AAC_E2_2 |
Projekt pisemny z pokazem praktycznym [PS_ASD_AAC_E2_w_2] | Projekt zajęć tematycznych dla osoby ze spektrum autyzmu z użyciem wybranej alternatywnej lub wspomagającej metody komunikacji -opracowanie teoretyczne |
PS_ASD_AAC_E2_2 PS_ASD_AAC_E2_3 |
Mikronauczanie –realizacja projektu [PS_ASD_AAC_E2_w_3] | Prowadzenie pokazowych zajęć dla osób ze spektrum autyzmu (warunki symulowane) z użyciem wybranej alternatywnej lub wspomagającego metody komunikacji zgodnie z opracowanym projektem. Autorefleksja. |
PS_ASD_AAC_E2_2 PS_ASD_AAC_E2_3 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [PS_ASD_AAC_E2_fns_1] | Metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (metoda przypadków, giełda pomysłów), metody praktyczne, metody waloryzacyjne (metody ekspresyjne) |
20 | Zapoznanie z literaturą obowiązkową oraz uzupełniającą; opracowanie projektu zajęć tematycznych wraz z dokładnym przygotowaniem niezbędnych pomocy dydaktycznych; przygotowanie do praktycznej prezentacji zajęć z użyciem odpowiedniej alternatywnej lub wspomagającej metody komunikacji. |
70 |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |