Podstawy prawne zabezpieczenia społecznego osób ze spektrum autyzmu Field of study: Special Education
Programme code: W3-NMPC19.2020

Module name: Podstawy prawne zabezpieczenia społecznego osób ze spektrum autyzmu
Module code: PS_ASD_PP_C4
Programme code: W3-NMPC19.2020
Semester:
  • summer semester 2025/2026
  • summer semester 2024/2025
  • summer semester 2023/2024
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 2
Description:
Moduł Podstawy prawne zabezpieczenia społecznego osób ze spektrum autyzmu obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne pedagogowi do realizacji zadań z zakresu zabezpieczenia społecznego osób ze spektrum autyzmu. Celem modułu jest uzyskanie takiego poziomu wiedzy z zakresu podstaw prawnych zabezpieczenia społecznego aby prowadzić różnorodne działania wspierające i pomocowe na rzecz osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i ich rodzin we współpracy z innymi podmiotami/instytucjami. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta.
Prerequisites:
Brak wymagań wstępnych
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie prawne aspekty funkcjonowania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu: zasady orzekania o niepełnosprawności, zagadnienie ubezwłasnowolnienia, ograniczenia w realizacji autonomii, rolę ulg i udogodnień, regulacje w zakresie organizacji edukacji i wsparcia społecznego tych osób [PS_ASD_PP_C4_1]
K_W03 [4/5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie zagadnienie przemocy wobec osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; problem przemocy w kontekście prawnym [PS_ASD_PP_C4_2]
K_W01 [3/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi analizować prawne aspekty funkcjonowania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i zasady orzekania w tym zakresie; ocenić konsekwencje ubezwłasnowolnienia; wskazać ulgi i udogodnienia; oceniać organizację wsparcia społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną [PS_ASD_PP_C4_3]
K_U02 [3/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do zachowania zasad etyki zawodowej [PS_ASD_PP_C4_4]
K_K01 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Egzamin pisemny [PS_ASD_PP_C4_w_1]
Test pisemny obejmujący część treści zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie przedmiotu.
PS_ASD_PP_C4_1 PS_ASD_PP_C4_2
Zaliczenie ustne [PS_ASD_PP_C4_w_2]
Na podstawie aktywności studentów w toku zajęć.
PS_ASD_PP_C4_1 PS_ASD_PP_C4_2 PS_ASD_PP_C4_3 PS_ASD_PP_C4_4
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [PS_ASD_PP_C4_fns_1]
Metody asymilacji wiedzy (wykład i dyskusja).
10
Analiza aktów prawnych i zapoznanie się z komentarzami obowiązujących regulacji prawnych.
20 Egzamin pisemny [PS_ASD_PP_C4_w_1]
practical classes [PS_ASD_PP_C4_fns_2]
Metody asymilacji wiedzy (dyskusja, praca z aktem prawnym),metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (metoda przypadków – casusów, mikronauczanie).
10
Student przygotowuje się do grupowych konsultacji dotyczących mikronauczania (samodzielna analiza zalecanych aktów prawnych i komentarzy, casusów); student przygotowuje się do dyskusji - krytyczna refleksja po przeprowadzeniu mikronauczania.
20 Zaliczenie ustne [PS_ASD_PP_C4_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)