Mowa, język, komunikacja osób ze spektrum autyzmu
Field of study: Special Education
Programme code: W3-NMPC19.2020
Module name: | Mowa, język, komunikacja osób ze spektrum autyzmu |
---|---|
Module code: | PS_ASD_MJK_E1 |
Programme code: | W3-NMPC19.2020 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 4 |
Description: | Celem modułu jest poznanie specyfiki rozwoju mowy, języka i komunikacji osób ze spektrum autyzmu (zaburzenia rozwoju mowy, podstawowe deficyty językowe w komunikowaniu się osób z autyzmem). Treści modułu dotyczyć będą diagnozy różnicowej zaburzeń mowy dziecka z ASD z innymi zaburzeniami mowy, diagnozy logopedycznej dziecka z ASD oraz tworzenia programu pracy nad mową i komunikacją osób ze spektrum autyzmu. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz przygotowanie wymaganych zagadnień. |
Prerequisites: | Wiedza z zakresu psychospołecznego funkcjonowania osób ze spektrum autyzmu |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie zagadnienia autystycznego spektrum zaburzeń w kontekście uszkodzenia słuchu, zaburzenia rozwoju intelektualnego oraz innych zaburzeń i niepełnosprawności. [PS_ASD_MJK_E1_1] |
K_W01 [4/5] K_W12 [4/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie zaburzenia ze spektrum autyzmu w kontekście innych zaburzeń neurorozwojowych, w tym afazji, mózgowego porażenia dziecięcego i ADHD; zagadnienia mowy, języka i komunikacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu [PS_ASD_MJK_E1_2] |
K_W12 [4/5] K_W13 [3/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi określić diagnozę różnicową autystycznego spektrum zaburzeń w kontekście uszkodzenia słuchu, zaburzeń rozwoju intelektualnego, oraz innych rodzajów niepełnosprawności [PS_ASD_MJK_E1_3] |
K_U01 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi określać zaburzenia ze spektrum autyzmu i inne zaburzenia neurorozwojowe w tym afazję, mózgowe porażenie dziecięce i ADHD; analizować mowę, język i komunikację osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu [PS_ASD_MJK_E1_4] |
K_U04 [4/5] |
Student jest gotów do autorefleksji nad rozwojem zawodowym oraz wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych [PS_ASD_MJK_E1_5] |
K_K03 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Egzamin [PS_ASD_MJK_E1_w_1] | Przedmiot: Mowa, język, komunikacja osób ze spektrum autyzmu kończy się egzaminem ustnym lub pisemnym obejmującym znaczną część treści /działań zmierzających do osiągnięcia efektów uczenia się w obrębie tego przedmiotu |
PS_ASD_MJK_E1_1 PS_ASD_MJK_E1_2 |
Projekt pisemny [PS_ASD_MJK_E2_w_2] | Projekt pisemny obejmujący opracowanie programu rozwijania mowy i komunikacji dziecka ze spektrum autyzmu w środowisku szkolnym i domowym wraz z opisem ćwiczeń |
PS_ASD_MJK_E1_1 PS_ASD_MJK_E1_2 PS_ASD_MJK_E1_3 |
Mikronauczanie – realizacja projektu [PS_ASD_MJK_E3_w_3] | Prowadzenie pokazowych zajęć rozwijających mowę, język i komunikację osób ze spektrum autyzmu (warunki symulowane), zgodnie z opracowanym scenariuszem. Autorefleksja. |
PS_ASD_MJK_E1_2 PS_ASD_MJK_E1_3 PS_ASD_MJK_E1_4 PS_ASD_MJK_E1_5 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [PS_ASD_MJK_E1_fns_1] | Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. |
10 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową, przygotowuje się do egzaminu |
50 | Egzamin [PS_ASD_MJK_E1_w_1] |
practical classes [PS_ASD_MJK_E1_fns_2] | Metody asymilacji wiedzy (dyskusja), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (mikronauczanie), metody praktyczne (metody ćwiczebne). |
10 | Przygotowanie projektu pisemnego oraz przygotowanie do jego realizacji |
50 | Projekt pisemny [PS_ASD_MJK_E2_w_2] Mikronauczanie – realizacja projektu [PS_ASD_MJK_E3_w_3] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |