Seminarium 2
Field of study: Special Education
Programme code: W3-NMPC19.2020
Module name: | Seminarium 2 |
---|---|
Module code: | PS_E1_S2 |
Programme code: | W3-NMPC19.2020 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 5 |
Description: | W ramach seminarium magisterskiego studenci zostają przygotowani do dojrzałego, kompleksowego prowadzenia badań, rozszerzają wiedzę z zakresu metodologii badań społecznych, poznają rożne koncepcje metodyki badań społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru problemów rozwoju, funkcjonowania, edukacji, socjalizacji, rehabilitacji osób niepełnosprawnych. Student kontynuuje opracowanie koncepcji badawczej pracy magisterskiej oraz przeprowadza badania zgodnie z przyjętą procedurą badawczą |
Prerequisites: | Wiedza dotycząca metodologii badań społecznych, głównych nurtów, strategii, metod, technik i narzędzi badawczych wykorzystywanych w badaniach pedagogicznych. Znajomość schematu pracy magisterskiej. |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie metodologię badań naukowych stosowanych w dziedzinach nauk humanistycznych i nauk społecznych, w szczególności zasady projektowania i prowadzenia badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej w wybranej specjalności, oraz postulat wieloparadygmatyczności; zna i rozumie metodologiczne założenia i zasady oraz etyczne normy projektowania i realizacji badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej [PS_E1_S2_1] |
K_W06 [3/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi rozróżniać orientacje metodologiczne w badaniach naukowych w zakresie pedagogiki, formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski,
wskazywać kierunki dalszych badań w obrębie wybranego zakresu pedagogiki specjalnej [PS_E1_S2_2] |
K_U03 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi współpracować z członkami zespołów badawczych na każdym etapie projektowania i realizacji badań naukowych [PS_E1_S2_3] |
K_U15 [4/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do doceniania tradycji i dorobku badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej oraz ich kontynuacji i poszerzania o nowe obszary i procedury badawcze [PS_E1_S2_4] |
K_K08 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Zaliczenie z oceną [PS_E1_S2_w_1] | Dokonane na podstawie zaliczania w poszczególnych semestrach opracowanych części pracy. Kolejność i zakres materiału – według przyjętej koncepcji przez promotora. |
PS_E1_S2_1 PS_E1_S2_2 PS_E1_S2_3 PS_E1_S2_4 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
seminar [PS_E1_S2_fns_1] | Wykład, praca z tekstem, dyskusja, prezentacja |
30 | Analiza literatury przedmiotu, przygotowywanie koncepcji, prowadzenie badań w terenie, statystyczna obróbka danych ich analiza – interpretacja i wyjaśnianie |
120 | Zaliczenie z oceną [PS_E1_S2_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |