Metody psychologiczno- pedagogiczne w terapii osób ze spektrum autyzmu – terapie dyrektywne
Field of study: Special Education
Programme code: W3-NMPC19.2020
Module name: | Metody psychologiczno- pedagogiczne w terapii osób ze spektrum autyzmu – terapie dyrektywne |
---|---|
Module code: | PS_ASD_TD_E1 |
Programme code: | W3-NMPC19.2020 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 3 |
Description: | Moduł stanowi wprowadzenie do zagadnienia metod psychologiczno-pedagogicznych terapii osób ze spektrum autyzmu, wykorzystujących podejście dyrektywne. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz wymaganych zagadnień. |
Prerequisites: | Podstawowa wiedza z zakresu psychospołecznego funkcjonowania osób w spektrum autyzmu |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu [PS_ASD_TD_E1_1] |
K_W03 [3/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie metody psychologiczno-pedagogiczne stosowane w terapii autyzmu w kontekście praktyki opartej na dowodach (evidence base practice) [PS_ASD_TD_E1_2] |
K_W05 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi analizować metody psychologiczno-pedagogiczne stosowane w terapii autyzmu w kontekście praktyki opartej na dowodach (evidence base practice) [PS_ASD_TD_E1_3] |
K_U01 [3/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych [PS_ASD_TD_E1_4] |
K_K06 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Egzamin [PS_ASD_TD_E1_w_1] | Egzamin pisemny z zakresu teoretycznych założeń dyrektywnych metod terapii autyzmu omawianych na wykładach i ćwiczeniach. |
PS_ASD_TD_E1_1 PS_ASD_TD_E1_2 |
Indywidualna praca studenta [PS_ASD_TD_E1_w_2] | Ocena pracy studenta w trakcie ćwiczeń praktycznych. Analiza sytuacji problemowych w pracy terapeutycznej z dzieckiem ze spektrum autyzmu. |
PS_ASD_TD_E1_3 |
Zaliczenie pisemne [PS_ASD_TD_E1_w_3] | Planowanie postępowania terapeutycznego z wykorzystaniem metod dyrektywnych. Analiza przypadku. |
PS_ASD_TD_E1_3 PS_ASD_TD_E1_4 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [PS_ASD_TD_E1_fns_1] | Metoda asymilacji wiedzy: wykład, dyskusja, pogadanka. |
10 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowuje się do egzaminu. |
20 | Egzamin [PS_ASD_TD_E1_w_1] |
practical classes [PS_ASD_TD_E1_fns_2] | Metoda samodzielnego dochodzenia do wiedzy: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, burza mózgów.
Metody praktyczne: ćwiczebne, projektu. |
20 | Student przygotowuje się do ćwiczeń, aktywnie w nich uczestniczy analizując sytuacje problemowe w pracy terapeutycznej z uczniem ze spektrum autyzmu.Student planuje postępowania terapeutycznego z wykorzystaniem metod dyrektywnych. Student dokonuje analizy przypadku. |
40 | Indywidualna praca studenta [PS_ASD_TD_E1_w_2] Zaliczenie pisemne [PS_ASD_TD_E1_w_3] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |