Psychospołeczne funkcjonowanie osób ze spektrum autyzmu na przestrzeni życia Field of study: Special Education
Programme code: W3-NMPC19.2020

Module name: Psychospołeczne funkcjonowanie osób ze spektrum autyzmu na przestrzeni życia
Module code: PS_ASD_PF_E1
Programme code: W3-NMPC19.2020
Semester:
  • winter semester 2023/2024
  • winter semester 2022/2023
  • winter semester 2021/2022
Language of instruction: depending on the choice
Form of verification: exam
ECTS credits: 6
Description:
Moduł "Psychospołeczne funkcjonowanie osób ze spektrum autyzmu na przestrzeni życia" ma na celu przekazanie studentom wiedzy na temat charakterystycznych cech funkcjonowania psychicznego i społecznego osób cierpiących na zaburzenia ze spektrum autyzmu na kolejnych etapach ich życia - od dzieciństwa do późnej dorosłości. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz przygotowanie wymaganych zagadnień.
Prerequisites:
(no information given)
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie psychologiczno-pedagogiczne podstawy wiedzy o zaburzeniach ze spektrum autyzmu i działaniach profilaktyczno-wspomagających; charakterystykę psychologiczną osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w różnych okresach rozwojowych; wczesne symptomy autyzmu; znaczenie środowiska fizycznego, stymulacji i integracji sensorycznej w autyzmie; specyfikę funkcjonowania poznawczego, emocjonalnego i społecznego w zaburzeniach ze spektrum autyzmu [PS_ASD_PF_E1_1]
K_W03 [3/5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie różne podejścia do edukacji i terapii dzieci lub uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, w tym modele edukacyjno-terapeutyczne, wybrane metody i formy pracy i terapii; zagadnienia pracy z rodzicami lub opiekunami dziecka lub ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, wsparcia terapeutycznego i pomocy psychospołecznej rodzinie [PS_ASD_PF_E1_2]
K_W02 [4/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi analizować psychologiczno-pedagogiczne podstawy wiedzy o zaburzeniach ze spektrum autyzmu i działaniach profilaktyczno-wspomagających; dokonywać charakterystyki psychologicznej osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w różnych okresach rozwojowych; planować i realizować pracę z rodzicami lub opiekunami dziecka lub ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, wsparcie terapeutyczne i pomoc psychospołeczną rodzinie [PS_ASD_PF_E1_3]
K_U06 [4/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych [PS_ASD_PF_E1_4]
K_K05 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Egzamin pisemny [PS_ASD_PF_E1_w_1]
Przedmiot kończy się egzaminem pisemnym obejmującym materiał z wykładów oraz ćwiczeń.
PS_ASD_PF_E1_1
Zaliczenie pisemne [PS_ASD_PF_E1_w_2]
Studenci przystąpią do pisemnego kolokwium w ramach ćwiczeń z tego przedmiotu.
PS_ASD_PF_E1_2 PS_ASD_PF_E1_3 PS_ASD_PF_E1_4
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [PS_ASD_PF_E1_fns_1]
Metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych).
20
Studenci studiują literaturę zalecaną; przygotowują się do egzaminu końcowego, który odbędzie się w formie pisemnej.
100 Egzamin pisemny [PS_ASD_PF_E1_w_1]
practical classes [PS_ASD_PF_E1_fns_2]
Metody asymilacji wiedzy (dyskusja, praca z książką/tekstem), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (klasyczna metoda dochodzenia do wiedzy).
20
Studenci przygotowują się do dyskusji na ćwiczeniach oraz do pisemnego kolokwium.
40 Zaliczenie pisemne [PS_ASD_PF_E1_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)