Problemy dorosłości osób z niepełnosprawnością intelektualną
Field of study: Special Education
Programme code: W3-NMPC19.2020
Module name: | Problemy dorosłości osób z niepełnosprawnością intelektualną |
---|---|
Module code: | PS_NI_D_C4 |
Programme code: | W3-NMPC19.2020 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 4 |
Description: | Problemy dorosłości osób z niepełnosprawnością intelektualną to moduł, którego celem jest poznanie specyfiki funkcjonowania osób
z niepełnosprawnością intelektualną w wieku dorosłym, z uwzględnieniem różnych obszarów dorosłego życia oraz osobowych i środowiskowych uwarunkowań. W ramach modułu omawiane będą zagadnienia związane z pełnieniem ról społecznych, formami mieszkalnictwa oraz zatrudnieniem. Treści modułu obejmować będą również problematykę seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz wymaganych zagadnień. |
Prerequisites: | Brak wymagań wstępnych |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie znaczenie udziału osób dorosłych z niepełnosprawnościami w życiu obywatelskim i projektowania przestrzeni informacyjnej i materialnej, z uwzględnieniem zróżnicowanych możliwości intelektualnych odbiorców [PS_NI_D_C4_1] |
K_W13 [4/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie szczególne problemy osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodzin; koncepcję vulnerability oraz jej praktyczne implikacje w zakresie systemu edukacji, rehabilitacji i wsparcia osób z niepełnosprawnością intelektualną; zachowania dewiacyjne i pseudodewiacyjne w kontekście niepełnosprawności intelektualnej; problem marginalizacji i wykluczenia społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodzin [PS_NI_D_C4_2] |
K_W05 [5/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi zaprojektować program wsparcia dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną [PS_NI_D_C4_3] |
K_U11 [4/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do zachowania zasad etyki zawodowej [PS_NI_D_C4_4] |
K_K01 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Egzamin [PS_NI_D_C4_w_1] | Przedmiot: Problemy dorosłości osób z niepełnosprawnością intelektualną kończy się egzaminem ustnym lub pisemnym obejmującym znaczną część treści /działań zmierzających do osiągnięcia efektów uczenia się w obrębie tego przedmiotu. |
PS_NI_D_C4_1 PS_NI_D_C4_2 PS_NI_D_C4_3 |
Zaliczenie pisemne [PS_NI_D_C4_w_2] | W ramach ćwiczeń przewidziany jest projekt pisemny z zakresu problemów dorosłości osób z niepełnosprawnością intelektualną |
PS_NI_D_C4_1 PS_NI_D_C4_2 PS_NI_D_C4_3 PS_NI_D_C4_4 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [PS_NI_D_C4_fns_1] | Metoda asymilacji wiedzy (wykład z prezentacją multimedialną) |
20 | Student przygotowuje się do egzaminu |
40 | Egzamin [PS_NI_D_C4_w_1] |
practical classes [PS_NI_D_C4_fns_2] | Metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (metoda przypadków, metoda sytuacyjna, burza mózgów, mikronauczanie) |
20 | Student przygotowuje projekt pisemny |
40 | Zaliczenie pisemne [PS_NI_D_C4_w_2] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |