Moduł praktyczny asystencki
Field of study: Special Education
Programme code: W3-NMPC19.2020
Module name: | Moduł praktyczny asystencki |
---|---|
Module code: | PS_B3_MPA |
Programme code: | W3-NMPC19.2020 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Description: | Zamierzone efekty planuje się osiągnąć dzięki uczestnictwu studentów (w niewielkich grupach typu laboratoryjnego) wraz ze swoim opiekunem (nauczycielem akademickim) w codziennej działalności wizytowanych placówek. Zaplanowane 30 godzin zajęć praktycznych
realizowane będzie przez studentów w formie aktywnej asysty specjalistom w działaniach pedagogicznych podejmowanych w różnych instytucjach prowadzących zajęcia z zakresu edukacji oraz rehabilitacji społecznej osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i społecznymi (np. w szkole, przedszkolu, OREW, świetlicy środowiskowej, świetlicy terapeutycznej, SOSW, DPS, ŚDS, WTZ, itd.). Przyjęta forma zajęć
ma zapewnić studentom optymalne warunki do zapoznania się z obszarami działalności wizytowanych placówek, specyfiką pracy pedagoga specjalnego a także ułatwić im podjęcie decyzji związanej z wyborem dalszej drogi kształcenia. Osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się ma być możliwe również dzięki pracy własnej studentów obejmującej studiowanie literatury przedmiotu, opracowanie raportu z praktyk
i środków dydaktycznych. |
Prerequisites: | Brak wymagań wstępnych |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie specyfikę przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty, w której jest odbywana praktyka, w szczególności: zadania opiekuńczo-wychowawcze, organizację pracy, zakresy zadań pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz rodzaj prowadzonej dokumentacji i program realizacji doradztwa zawodowego uwzględniający, treści wynikające z przepisów dotyczących doradztwa zawodowego [PS_B3_MPA_1] |
K_W05 [2/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie zasady zapewniania bezpieczeństwa dzieciom w przedszkolu i uczniom w szkole lub placówce systemu oświaty i poza nimi [PS_B3_MPA_2] |
K_W11 [3/5] K_W14 [3/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi zaobserwować funkcjonowanie dziecka, ucznia i nauczyciela w życiu przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty oraz dokonać analizy i interpretacji zaobserwowanych lub doświadczonych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych [PS_B3_MPA_3] |
K_U05 [3/5] K_U06 [3/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy [PS_B3_MPA_4] |
K_K05 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Raport z praktyk [PS_B3_MPA_w_1] | W raporcie z praktyk powinna znaleźć się ogólna charakterystyka organizacji i funkcjonowania placówek, które student wizytował w ramach praktyki asystenckiej. Powinien także uwzględnić uczestników realizowanych tam procesów. Student dokonuje oceny organizacji i przebiegu praktyki, uzyskanych informacji dotyczących działalności wizytowanych placówek. |
PS_B3_MPA_1 PS_B3_MPA_2 PS_B3_MPA_3 PS_B3_MPA_4 |
Wytwory studentów - środki dydaktyczne [PS_B3_MPA_w_2] | Student przygotowując środki dydaktyczne, uwzględnia informacje uzyskane podczas praktyk odnośnie potrzeb i możliwości edukacyjnych/ społecznych osób korzystających z zajęć oferowanych przez daną placówkę. |
PS_B3_MPA_1 PS_B3_MPA_2 PS_B3_MPA_3 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
internship [PS_B3_MPA_fns_1] | Nauczyciel akademicki organizuje czas pobytu w placówce, motywuje do aktywnego uczestniczenia w zajęciach albo obserwacjach, zachęca do wypowiadania sądów i opinii o charakterze merytorycznym. Metody asymilacji wiedzy (opis, dyskusja); metody praktyczne (metody zadań wytwórczych). |
30 | Przygotowanie środków dydaktycznych oraz raportu z praktyk wraz z własnymi spostrzeżeniami i refleksjami. |
60 | Raport z praktyk [PS_B3_MPA_w_1] Wytwory studentów - środki dydaktyczne [PS_B3_MPA_w_2] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |