Tworzenie środowiska włączającego (projekt terenowy) Field of study: Special Education
Programme code: W3-NMPC19.2020

Module name: Tworzenie środowiska włączającego (projekt terenowy)
Module code: PS_D5_TŚW
Programme code: W3-NMPC19.2020
Semester:
  • winter semester 2026/2027
  • winter semester 2025/2026
  • winter semester 2024/2025
Language of instruction: depending on the choice
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Description:
Moduł przygotowuje studenta do zrozumienia zagadnień związanych z modelem włączającym w edukacji, poprzez kształtowanie umiejętności kreowania społecznego obraz niepełnosprawności, docenianie i wspieranie różnorodności wszystkich uczniów – edukacja dla wszystkich; student realizuje projekt najbliższej miejsca zamieszkania. Buduje świadomość społeczną wszystkich podmiotów dyskursu edukacyjnego. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć w trakcie zajęć w kontakcie bezpośrednim z nauczycielami akademickimi, a także podczas pracy własnej studenta, obejmującej przygotowanie do form weryfikacji efektów uczenia się, wymagań określonych w module.
Prerequisites:
Podstawy organizacyjne edukacji włączającej, pedagogika specjalna.
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie pojęcie kultury organizacyjnej przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty [PS_D5_TŚW_1]
K_W05 [4/5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie rozwój kultury włączającej przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty i przywódczą rolę dyrektora [PS_D5_TŚW_2]
K_W08 [4/5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie zagadnienie barier w komunikacji; zasady aktywnego słuchania i nadawania komunikatów; pojęcia komunikacji niewerbalnej, stylów komunikowania się dzieci i uczniów oraz nauczyciela, komunikacji wspomagającej i alternatywnej [PS_D5_TŚW_3]
K_W13 [4/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi dbać o miejsce i rangę przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty w środowisku lokalnym [PS_D5_TŚW_4]
K_U09 [5/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi aktywnie słuchać oraz porozumiewać się w sytuacjach konfliktowych [PS_D5_TŚW_5]
K_U17 [5/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do angażowania się w życie szkoły i klasy [PS_D5_TŚW_6]
K_K07 [3/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów kształtowania postaw społecznych wobec dzieci i uczniów z niepełnosprawnościami [PS_D5_TŚW_7]
K_K02 [5/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Projekt [PS_D5_TŚW_w_1]
Projekt zawiera diagnozę środowiska lokalnego i/lub rodzinnego oraz edukacyjnego wraz z projektem realizowanym w środowisku.
PS_D5_TŚW_1 PS_D5_TŚW_2 PS_D5_TŚW_3 PS_D5_TŚW_4 PS_D5_TŚW_5 PS_D5_TŚW_6 PS_D5_TŚW_7
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [PS_D5_TŚW_ fns_1]
wykład podstawowych teoretycznych zagadnień z wykorzystaniem metod audiowizualnych; metoda projektu wraz z analizą diagnozy i przygotowanie działań pomocowych włączających ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
10
analiza literatury i przygotowanie projektu oraz jego realizacja
80 Projekt [PS_D5_TŚW_w_1]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)