Podstawy pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną
Field of study: Special Education
Programme code: W3-NMPC19.2020
Module name: | Podstawy pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną |
---|---|
Module code: | PS_C1_NI |
Programme code: | W3-NMPC19.2020 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 4 |
Description: | Głównym celem modułu jest zaznajomienie studentów z podstawami teoretycznymi i metodycznymi pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną, w tym z: podmiotem i przedmiotem pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną, stosowaną terminologią, klasyfikacjami i kryteriami niepełnosprawności intelektualnej, genezą i zaburzeniami rozwoju związanymi z niepełnosprawnością intelektualną, specyfiką funkcjonowania, zachowaniami przystosowawczymi oraz systemami i metodami wsparcia osób z niepełnosprawnością intelektualną. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu i przygotowanie wymaganych zagadnień. |
Prerequisites: | Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej, psychologii rozwojowej, biomedycznych podstaw rozwoju i wychowania. |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie podstawy rozwoju człowieka w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym oraz powstawania patomechanizmów zaburzeń́ i niepełnosprawności [PS_C1_NI_1] |
K_W02 [3/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie kategorie i pojęcia pedagogiki specjalnej, uwzględniając wiedzę na temat podstaw pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną, obejmującą terminologię i teorie [PS_C1_NI_2] |
K_W04 [3/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturowych pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań na rzecz osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz ich rodzin [PS_C1_NI_3] |
K_U01 [4/5] |
W zakresie kompetencji społecznej absolwent jest gotów do wykazywania wrażliwości na problemy z obszaru pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną i do komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne i resocjalizacyjne [PS_C1_NI_4] |
K_U17 [3/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do podejmowania odpowiedzialności za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki; przestrzegania zasad etyki zawodowej pedagoga specjalnego [PS_C1_NI_5] |
K_K01 [3/5] K_K02 [5/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Zaliczenie pisemne [PS_C1_NI_w_1] | Praca pisemna (np. esej) o charakterze opisowym, obejmująca znaczną część treści/działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia modułu. |
PS_C1_NI_1 PS_C1_NI_2 PS_C1_NI_3 PS_C1_NI_4 |
Zaliczenie pisemne [PS_C1_NI_w_2] | Kolokwium pisemne o charakterze testowym, obejmujące znaczną część treści/działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia modułu. |
PS_C1_NI_1 PS_C1_NI_2 PS_C1_NI_3 PS_C1_NI_4 PS_C1_NI_5 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [PS_C1_NI_fns_1] | Metody asymilacji wiedzy (wykład, dyskusja, praca z książką/tekstem). |
10 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowuje pracę pisemną. |
50 | Zaliczenie pisemne [PS_C1_NI_w_1] |
practical classes [PS_C1_NI_fns_2] | Metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (klasyczna metoda dochodzenia do wiedzy, metoda przypadków, burza mózgów); metody praktyczne (metody ćwiczebne). |
10 | Studia w oparciu o literaturę przedmiotu, przygotowanie zalecanego materiału na zajęcia. |
50 | Zaliczenie pisemne [PS_C1_NI_w_2] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |