Praktyki terenowe uczestniczące - arteterapia Field of study: Art Therapy
Programme code: W3-S1AR19.2020

Module name: Praktyki terenowe uczestniczące - arteterapia
Module code: S1_AR_PRAU
Programme code: W3-S1AR19.2020
Semester: winter semester 2022/2023
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 4
Description:
Zamierzone efekty planuje się osiągnąć dzięki samodzielnemu prowadzeniu zajęć zaplanowanych przez studentów wraz z opiekunem (nauczycielem akademickim) w wybranej przez siebie placówce rehabilitacyjnej, reedukacyjnej, terapeutycznej czy pomcowej, w której realizowane są programy arteterapeutyczne. Student opanowuje praktyczne umiejętności łacząć wiedzę zdobytą z zakresu podstaw teoretycznych arteterapii z metodyką. Realizuje projekty artystyczne przez siebie przygotowane, z uwzględnieniem interdyscyplinarnego łączenia mediów artystycznych
Prerequisites:
Zaliczenie modułu Podstawy teoretyczne arteterapii z metodyką oraz praktyk asystenckich
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Odwołując się do podstawowej wiedzy teoretycznej i praktycznej dla kierunku, potrafi posługiwać się technikami i narzędziami odpowiednimi do stosowanej terapii sztuką [_U_1]
ART_U02 [3/5]
Umie zastosować działania arteterapeutyczne posługując się integralnie muzyką, sztukami wizualnymi, dramą, literaturą, i ekspresją ruchową [_U_2]
ART_U13 [3/5]
Potrafi analizować motywy i wzory ludzkiego zachowania się, uczy się diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych [_U_3]
ART_U18 [3/5]
Wie, jakie znaczenie ma pedagogika w terapiach artystycznych [_W_1]
ART_W04 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Raport z praktyk [_w_1]
Student stara się podjąć diagnozę sytuacji terapeutycznej i podejmuje się dokonania pogłębionej analizy relacji jaką nawiązuje z pacjentem/pensjonariuszem/wychowankiem. Istotnym elementem jest stalenie zakresu własnych możliwości artystcznych, będących medium działań terapeutycznych. Student przedstawia własne spostrzeżenia dotyczące przebiegu swoich zajęć, stara się wykazać ich słabe i mocne punkty.
_U_3
Dokumentacja projektów [_w_2]
Dokumentacja zawiera dane z wdrożenia projektu, faz wykonawczych, aktywności uczestników. Składa się na nią prezentacja wytworów i interpretacja estetyczna dokonana przez studenta. W dokumentacji należy odnotować wszystkie media: muzykę, obraz, instalację, ruch. Finałem jest opis dokonany z perspektywy terapii i pedagogiki
_U_1 _U_2 _W_1
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
internship [_fs_1]
Prowadzący nauczyciel akademicki konsultuje każdy element projektów realizowanych podczas praktyk, stając się niejako superwizorem terapeutycznych poczynań studenta. Pozostawia mu jednak dużo swobody w warstwie estetycznego komponowania zajęć.
60
Przygotowuje projekty artystyczne do realizacji w placówce praktyk. Analizuje relację terapeutyczną.
40 Raport z praktyk [_w_1] Dokumentacja projektów [_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)