Prawne i etyczne aspekty dziennikarstwa
Field of study: International Polish Studies
Programme code: W1-S2MP19.2020
| Module name: | Prawne i etyczne aspekty dziennikarstwa |
|---|---|
| Module code: | 02-MSPS2-13-PPEAD |
| Programme code: | W1-S2MP19.2020 |
| Semester: | summer semester 2021/2022 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 3 |
| Description: | Moduł ma na celu zapoznanie studenta z najważniejszymi przepisami krajowego i międzynarodowego prawa autorskiego oraz zasadami etyki zawodowej dziennikarza. W ramach modułu studenci poznają obowiązki i zasady odpowiedzialności dziennikarza oraz różne (polskie i międzynarodowe) regulacje dotyczące ochrony prawnej dziennikarzy i ich źródeł informacji. |
| Prerequisites: | Zaliczenie kursów: Profile dziennikarstwa kulturowego, Zagadnienia dziennikarstwa międzynarodowego |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Student posiada wiedzę na temat postępowania badawczego oraz zna i rozumie zasady etyki naukowej i dziennikarskiej; zna podstawowe pojęcia z zakresu prawa autorskiego; rozumie potrzebę ochrony własności intelektualnej. [PEAD_1] |
K_W15 [5/5] |
Student posiada szczegółową wiedzę o instytucjach kultury oraz współczesnym życiu kultury w Polsce i w wybranych krajach. [PEAD_2] |
K_W17 [3/5] |
Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu prawa autorskiego i etyki zawodowej dziennikarza; potrafi ją wykorzystać w działaniach publicystycznych. [PEAD_3] |
K_W22 [5/5] |
Student potrafi krytycznie oceniać i interpretować zjawiska kulturowe (oraz społeczne i polityczne) w duchu etyki zawodowej dziennikarza. [PEAD_4] |
K_U09 [4/5] |
Student potrafi obiektywnie ocenić poziom własnej wiedzy, umiejętności i kompetencji oraz jest świadomy konieczności stałego zawodowego dokształcania się. [PEAD_5] |
K_K01 [4/5] |
Student ma przekonanie o wadze przestrzegania zasad etyki zawodowej dziennikarza oraz praw autorskich. [PEAD_6] |
K_K03 [5/5] |
Student rozumie potrzebę działania na rzecz wyrównywania szans. [PEAD_7] |
K_K05 [3/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| Obserwacja weryfikująca [PEAD_w_1] | Bieżąca ocena kompetencji, wiedzy i umiejętności studentów (podczas dyskusji) |
PEAD_1 |
| Zaliczenie na ocenę [PEAD_w_2] | Przygotowywane w czasie wolnym studenta studium przypadku łamania i/lub zachowania zasad etyki dziennikarskiej w trudnej dla dziennikarza sytuacji |
PEAD_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| lecture [PEAD_fs_1] | wykład interaktywny (metoda podawcza z elementami dyskusji i pracy w grupach) |
15 | praca ze wskazaną literaturą przedmiotu w celu powtórzenia oraz pogłębienia treści omawianych na wykładzie;
projekt - studium przypadku |
30 |
Obserwacja weryfikująca [PEAD_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||