Metody terapii specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu Field of study: Pedagogy
Programme code: W6-N1PE19.2020

Module name: Metody terapii specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu
Module code: W6-PE-KT-N1-E2.MTTCP
Programme code: W6-N1PE19.2020
Semester:
  • winter semester 2024/2025
  • winter semester 2023/2024
  • winter semester 2022/2023
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 4
Description:
Moduł przedmiotu umożliwia zdobycie wiedzy z rodzajów i przyczyny specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. Treści realizowane w module skupiają się na zagadnieniach dotyczących zaburzeń słuchu fonematycznego i fonetycznego; zaburzeń percepcji wzrokowej; teoretycznych aspektach terapii dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu. Zakłada się, że wszystkie efekty uczenia się modułu będą realizowane w trakcie zajęć dydaktycznych w bezpośrednim i/lub pośrednim kontakcie z wykładowcą akademickim oraz podczas pracy własnej studenta.
Prerequisites:
-
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
posiada świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji [_K_1]
K_K01 [4/5] KN_K06 [4/5]
charakteryzuje się kreatywnością, twórczą postawą w poszukiwaniu rozwiązywania problemów w codziennej pracy z dzieckiem z zaburzeniami czytania i pisania [_K_2]
KN_K05 [4/5]
posiada podstawową umiejętności planowania pracy, konstruowania terapii, właściwego prowadzenia dokumentacji [_U_1]
KN_U04 [3/5]
potrafi wykorzystywać pozyskaną elementarną wiedzę w celu optymalizacji działań skierowanych w stronę dziecka ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu oraz w sposób precyzyjny wypowiadać się na ten temat [_U_2]
KN_U05 [3/5]
Student posiada elementarną wiedzę dotyczącą terminologii, podstawowych zagadnień, teoretycznych i praktycznych problemów oraz objawów zaburzeń u dzieci związanych z trudnościami w czytaniu i pisaniu [_W_1]
KN_W05 [4/5]
ma wiedzę z zakresu korekty, prawidłowego doboru metod pracy, rozwiązań metodycznych i ćwiczeń usprawniających procesy warunkujące opanowanie nauki czytania i pisania [_W_2]
K_W16 [3/5] KN_W11 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
kolokwium pisemne [_w_1]
sprawdzenie stopnia opanowania wiedzy z zakresu korekty, prawidłowego doboru metod pracy, rozwiązań metodycznych i ćwiczeń usprawniających procesy warunkujące opanowanie nauki czytania i pisania
_W_1 _W_2
zajęcia projektowe [_w_2]
sprawdzenie, czy student potrafi przedstawić opis koniecznych i potrzebnych działań terapeutycznych w odniesieniu do konkretnego przypadku z wykorzystaniem: ćwiczeń korekcyjno-kompensacyjnych, programów indywidualnych, scenariuszy zajęć oraz konspektu
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [fns_1]
prowadzenie zajęć metodami problemowymi, metodami opartymi na działalności praktycznej metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (klasyczna metoda dochodzenia do wiedzy, metoda przypadków, burza mózgów);
23
studia w oparciu o literaturę przedmiotu, przygotowanie zalecanego materiału na zajęcia
77 kolokwium pisemne [_w_1] zajęcia projektowe [_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)