Podstawy pedagogiki osób uzdolnionych Field of study: Pedagogy
Programme code: W6-S1PE19.2020

Module name: Podstawy pedagogiki osób uzdolnionych
Module code: W6-PE-S1-C1.PPOU
Programme code: W6-S1PE19.2020
Semester:
  • winter semester 2024/2025
  • winter semester 2023/2024
  • winter semester 2022/2023
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
Celem modułu jest zapoznanie studentów z podstawowa terminologią pedagogiki osób uzdolnionych, problematyką tej subdyscypliny pedagogiki specjalnej, w tym rodzajów tychże uzdolnień i ich kierunku, metod diagnozowania i pracy oraz społecznego funkcjonowania osób z uzdolnieniami. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów ćwiczeń, a także pracy własnej studenta, obejmującej studia i analizę literatury przedmiotu oraz przygotowanie wymaganych zagadnień.
Prerequisites:
Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej, psychologii rozwojowej
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
jest odpowiedzialny za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, przestrzega zasad tyki zawodowej pedagoga specjalnego [_K_1]
K_K08 [2/5] KN_K01 [2/5]
konstruuje i realizuje w ramach pracy indywidualnej projekt własnych działań rozwijających iw spierających , dobierając odpowiednie metody, treści i środki dydaktyczne, uwzględniające specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z uzdolnieniami [_U_1]
KN_U07 [5/5]
posiada uporządkowaną wiedzę na temat kategorii i pojęć pedagogiki specjalnej, uwzględniając wiedzę na temat podstaw pedagogiki osób uzdolnionych, obejmującą terminologię i teorie [_W_1]
K_W13 [3/5]
posiada wiedzę dotyczącą koncepcji rehabilitacji, edukacji i terapii uczniów, w tym rozwoju uzdolnień i rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów [_W_2]
KN_W04 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
zaliczenie pisemne [_w_1]
kolokwium pisemne obejmujące znaczną część treści zmierzających do osiągnięcia efektów uczenia się w obrębie tego modułu
_W_1 _W_2
projekt pisemny z pokazem praktycznym [_w_2]
pisemne opracowanie projektu zajęć z uczniem z uzdolnieniami
_U_1
wytwory studentów - środki dydaktyczne [_w_3]
student przygotowuje bazę pomocy dydaktycznych oraz programów wspierających uczniów zdolnych
_K_1 _U_1
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [fs_1]
metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, materiały poglądowe)
15
student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowuje się do zaliczenia pisemnego - kolokwium
5 zaliczenie pisemne [_w_1]
practical classes [fs_2]
metody asymilacji wiedzy (dyskusja, praca z tekstem), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (metoda sytuacyjna, metoda przypadków), metody praktyczne (metody zadań wytwórczych)
15
studia w oparciu o literaturę przedmiotu, opracowanie projektu zajęć z uczniem z uzdolnieniami oraz przygotowanie zadań
15 projekt pisemny z pokazem praktycznym [_w_2] wytwory studentów - środki dydaktyczne [_w_3]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)