Twórczy warsztat pedagoga Field of study: Pedagogy
Programme code: W6-S1PE19.2020

Module name: Twórczy warsztat pedagoga
Module code: W6-PE-KT-S1-E2.TWP
Programme code: W6-S1PE19.2020
Semester:
  • summer semester 2023/2024
  • summer semester 2022/2023
  • summer semester 2021/2022
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Description:
Moduł przygotowuje studenta do: - nabycia podstawowych umiejętności terapeutycznych - rozróżniania relacji terapeutycznych - wykorzystywania w pracy z osobami niepełnosprawnymi kreatywności i twórczości własnej - refleksyjności na temat zawodu pedagoga specjalnego w kontekście możliwości i ograniczeń
Prerequisites:
Wiedza z zakresu psychologii, socjologii, filozofii, pedagogiki.
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
jest gotów do okazywania empatii dzieciom i uczniom potrzebującym wsparcia i pomocy [_K_1]
KN_K01 [4/5] KN_K02 [5/5]
potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i społecznymi oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie, potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role; umie podejmować i wyznaczać zadania; [_U_1]
K_U11 [3/5] K_U13 [3/5] KN_U02 [3/5]
potrafi zaprojektować podstawowe zajęcia opiekuńczo-wychowawcze. Ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji wychowawczych, edukacyjnych, terapeutycznych, resocjalizacyjnych, związanych z różnymi modelami wychowania, edukacji terapii osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i społecznymi oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań [_U_2]
KN_U04 [5/5]
Student zna i rozumie formy aktywności dziecka, w tym naukę i zabawę; zagadnienia rozwoju zainteresowań, poszerzania autonomii i samodzielności [_W_1]
K_W03 [4/5]
zna cel pracy opiekuńczo-wychowawczej z dziećmi w przedszkolu i uczniami w szkole na różnych etapach edukacyjnych; istotę programu wychowawczego; zagadnienia edukacji zdrowotnej, bezpieczeństwa dzieci w przedszkolu i uczniów w szkole oraz poza nimi (zajęcia terenowe, wycieczki); potrzebę ochrony zdrowia dziecka, w tym zdrowia psychicznego; znaczenie edukacji dla bezpieczeństwa i dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych [_W_2]
K_W01 [1/5] K_W17 [5/5] KN_W14 [2/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
projekt pisemny [_w_1]
stworzenie własnego folderu osobistego pedagoga specjalnego z wykorzystaniem literatury
_K_1 _U_1 _W_1 _W_2
zaliczenie ustne [_w_2]
dyskusja panelowa – prezentacja własnego stanowiska dotyczącego etycznych aspektów pedagoga specjalnego oraz dylematów moralnych związanych pracą z dziećmi i uczniami
_K_1 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
laboratory classes [fs_1]
prezentacja dotycząca teoretycznych podstaw osoby pedagoga specjalnego Metoda projektu oraz zajęć praktycznych, ćwiczenie umiejętności zastosowania w praktyce umiejętności terapeutycznych
45
Przyswojenie przez studenta podstawowych umiejętności terapeutycznych oraz stworzenie własnego „folderu osobistego pedagoga”.
30 projekt pisemny [_w_1] zaliczenie ustne [_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)