Proseminarium
Field of study: Pedagogy
Programme code: W6-S1PE19.2020

Module name: | Proseminarium |
---|---|
Module code: | W6-PE-S1-G.PRO |
Programme code: | W6-S1PE19.2020 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Description: | Celem proseminarium jest poznanie zasad pisania prac naukowych, a w szczególności zasad formułowania hipotez roboczych i tez naukowych, jak również nabycie umiejętności korzystania z artykułów i monografii naukowych z uwzględnieniem praw autorskich. Celem przedmiotu jest także omówienie wybranych aspektów wiedzy z zakresu tematyki realizowanych prac dyplomowych. Studenci będą pracować nad opracowaniem tematu pracy dyplomowej, jej konceptualizacją i operacjonalizacją. Nadrzędnym celem będzie wykształcenie umiejętności formułowania celów, problemów badawczych oraz hipotez roboczych odnoszących się do rzeczywistości profesjonalnej, a także dobierania odpowiednich metod i narzędzi badawczych. |
Prerequisites: | zaliczenie z przedmiotu Metody badań pedagogicznych |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
jest gotów do przestrzegania etyki badań naukowych (G.K1); stosowania etycznych norm w pracy badawczej (G.K2). [_K_1] |
K_K01 [3/5] |
potrafi przygotować projekt badawczy z zastosowaniem różnych strategii badań, w tym ilościowych, jakościowych lub mieszanych; opracować scenariusze badawcze i dyspozycje do badań jakościowych oraz narzędzia do badań ilościowych; dobrać metody, techniki i narzędzia do celu badań ilościowych (G.U1); [_U_1] |
KN_U03 [3/5] |
Student zna filozoficzne, metodologiczne i kulturowe podstawy badań społecznych i edukacyjnych, w tym koncepcje wiedzy, pojęcia nauki i statusu wiedzy naukowej; społeczno-kulturowe uwarunkowania badań naukowych; nurty filozoficzne, paradygmaty badawcze i strategie badań naukowych oraz znaczenie i sposoby budowania teorii w badaniach naukowych (G.W1); [_W_1] |
KN_W03 [3/5] |
zna strukturę procesu badawczego w kontekście przyjętej strategii badań naukowych (strategie ilościowe, jakościowe i mieszane), zasady opracowania projektu badawczego, etapy badań naukowych, kryteria wyboru strategii badawczej, w tym cele badań, problemy i hipotezy badawcze, zmienne i związki między zmiennymi, konceptualizację, operacjonalizację zmiennych; strategie i techniki doboru próby badawczej, definiowanie przypadku badawczego (G.W.2); zna sposoby prezentacji wyników badań naukowych oraz zasady przygotowania i opracowania różnych rodzajów tekstów naukowych (G.W.4); [_W_2] |
KN_W06 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
E-learning, metoda projektów, pokaz, metody aktywizujące [_w_1] | Warunki uzyskania zaliczenia:
• obecność i aktywny udział w zajęciach proseminaryjnych,
• zaakceptowany konspekt pracy licencjackiej,
• zaakceptowana bibliografia dotycząca tematu pracy licencjackiej |
_K_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
proseminar [fs_1] | metoda projektów – zaplanowanie i przeprowadzenie pracy badawczej na wybrany lub sformułowany przez siebie temat oraz opracowanie uzyskanych wyników badań – praca indywidualna i grupowa
prezentacja koncepcji badań – praca indywidualna |
30 | student zobowiązany jest do przygotowania koncepcji pracy dyplomowej oraz przygotowania publicznej prezentacji projektu badań (analiza piśmiennictwa na wybrany temat, określenie celów badań, problemów badawczych i hipotez roboczych, dobór metod i narzędzi badawczych, dobór grupy badanej, propozycja struktury pracy) |
45 |
E-learning, metoda projektów, pokaz, metody aktywizujące [_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |