Podstawy arteterapii
Field of study: Pedagogy
Programme code: W6-N1PE19.2020
| Module name: | Podstawy arteterapii |
|---|---|
| Module code: | W6-PE-SR-N1-PA |
| Programme code: | W6-N1PE19.2020 |
| Semester: |
|
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 3 |
| Description: | Celem zajęć jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności związane z podstawami pracy arteterapeutycznej z osobami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Główne zagadnienia poruszane na zajęciach dotyczą: podstaw teoretycznych arteterapii, podstawowych dziedzin arteterapii, możliwości wspierania rozwoju osób z niepełnosprawnościami za pomocą terapii przez sztukę, projektowania sytuacji arteterapeutycznych. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie prezentacji oraz wymaganych zagadnień. |
| Prerequisites: | Brak wymagań wstępnych. |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
posiada świadomość konieczności stałego samodoskonalenia się [_K_1] |
K_K03 [3/5] |
potrafi identyfikować potrzeby ucznia w rozwoju uzdolnień i zainteresować; wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturowych pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań arteterapeutyczych na rzecz osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i społecznymi oraz ich rodzin [_U_1] |
K_U02 [3/5] |
Potrafi zaplanować, na podstawie świadomej autorefleksji, działania na rzecz rozwoju zawodowego [_U_2] |
K_U14 [3/5] |
Student ma wiedzę na temat historycznych i kulturowych uwarunkowań́ procesów arteterapii osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i społecznymi oraz dotyczącą współczesnych podejść do ich problemów (podmiotowość, autonomia, samostanowienie, jakość życia) [_W_1] |
KN_W05 [3/5] |
ma wiedzę na temat zasad i norm etycznego postępowania oraz etyki zawodu pedagoga specjalnego [_W_2] |
K_W19 [3/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| Projekt zespołowy [_w_1] | zespołowy projekt wsparcia rozwoju osób z niepełnosprawnością za pomocą terapii przez sztukę. |
_K_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| practical classes [fns_1] | Metody praktyczne: metody ćwiczebne, metody zadań wytwórczych, metody waloryzacyjne: metody impresyjne i metody ekspresyjne. |
15 | Student przeprowadza kwerendę źródłową literatury przedmiotu, przygotowuje wybrane zagadnienia o charakterze praktycznym i teoretycznym, przeprowadza projekt oraz zdaje z niego relację. |
60 |
Projekt zespołowy [_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||