Pedagogika prenatalna Field of study: Pedagogy
Programme code: W6-S1PE19.2020

Module name: Pedagogika prenatalna
Module code: W6-PE-KT-S1-E1.PP
Programme code: W6-S1PE19.2020
Semester:
  • winter semester 2022/2023
  • winter semester 2021/2022
  • winter semester 2020/2021
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Description:
Moduł ma na celu scharakteryzowanie najważniejszych przemian społecznych odnoszących się m.in., do seksualności, prokreacji, małżeństwa i rodziny, statusu dziecka poczętego. Przedstawienie prenatalnej relacji z dzieckiem jako wyzwanie dla pedagogiki ze szczególnym uwzględnieniem przemocy prenatalnej - jej form i znaczenia, stresu matki jako czynnika ryzyka rozwojowego, więzi z dzieckiem prenatalnym. Opis zagrożeń wczesnego rozwoju dziecka możliwości przeciwdziałania niwelowania jej skutków. Zaprezentowanie podejścia do prokreacji i dziecka prenatalnego akcentując biologiczne, psychologiczne, społeczne i duchowe uwarunkowania doświadczenia macierzyństwa i ojcostwa
Prerequisites:
Podstawowa wiedza z zakresu psychologii
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
jest gotów do posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w działalności zawodowej, kierując się szacunkiem dla każdego człowieka i prezentowania właściwej postawy wobec dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. [_K_1]
K_K04 [4/5] KN_K01 [4/5]
potrafi omówić psychopedagogiczny kontekst procesu wychowania dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w odniesieniu do okresu prenatalnego [_U_1]
K_U02 [4/5] KN_U02 [4/5]
Student zna i rozumie klasyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania lub kształcenia, socjalizacji oraz różnorodne uwarunkowania tych procesów; psychologiczne uwarunkowania rozwoju dzieci i uczniów : środowisko rozwoju – strukturę i konsekwencje, czynniki zakłócające proces rozwoju (zwłaszcza okresu prenatalnego) konsekwencje niepunktualności wydarzeń życiowych (wcześniactwo), mechanizm adaptacji i trudności przystosowawczych, zaburzenia i opóźnienia rozwojowe, wyzwania rozwojowe, koncepcje jakości życia i dobrostanu [_W_1]
K_W09 [4/5] KN_W02 [5/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
zaliczenie pisemne [_w_1]
studenci przystąpią do pisemnego kolokwium zaliczającego treści wykładów z tego modułu
_K_1 _U_1 _W_1
projekt pisemny z pokazem praktycznym [_w_2]
pisemne opracowanie projektu zajęć zgodnego z teściami modułu
_K_1 _U_1 _W_1
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [_fs_1]
metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych)
15
studenci przygotowują się do kolokwium pisemnego
15 zaliczenie pisemne [_w_1]
practical classes [_fs_2]
metody asymilacji wiedzy (dyskusja), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy
15
studia w oparciu o literaturę przedmiotu, przygotowanie zalecanego materiału na zajęcia, przygotowanie projektu pisemnego wraz z pokazem praktycznym
30 projekt pisemny z pokazem praktycznym [_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)